AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 hei! jeg har vært i en jobb på et lite arbeidssted (maks 3 på jobb samtidig hver dag) siden tidlig i år, og jeg stortrives! jeg har superflotte kollegaer som har inkludert meg fra dag en, bortsett fra en. helt siden jeg kom, har hn vært iskald. siden jeg var ny i jobben måtte jeg spørre om stort sett alt, og hver gang rullet hn med øynene og nesten sukket, men hjalp til og viste meg. etterhvert som jeg lærte meg mer og mer kom spørsmål sjeldnere, hn har holdt seg helt unna meg på jobb, og snakker ikke til meg i det hele tatt. hvis det har vært sammenkomster etter jobb, har hn ikke sett på meg en gang. hn ler og kan tøyse med de andre, men aldri meg. nå har vedkommende vært sykmeldt en stund, men kommer fortsatt innom en gang i blant, og hn sier ikke hei til meg en gang! hn bare går rett forbi selv om jeg hilser og smiler. det toppet seg her om dagen da hn kom innom. da var hn her i en time og det eneste hn sa til meg (uten å se i min retning en gang) mens alle satt sammen i en time var et høylytt "du sitter på min plass". jeg har aldri vært med på sånn oppførsel fra et godt voksent menneske før, og jeg skjønner virkelig ikke hva jeg har gjort for å fortjene å bli behandlet sånn? jeg har forøkt å forsiktig ta det opp men det fører ingen vei. jeg vil dessuten ikke lage unødvendig drama siden hn er sykmeldt, men hn kommer jo tilbake etterhvert... Anonymkode: 32ae0...83b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Har du snakket med noen andre kollegaer om dette? Kan være flere som opplever vedkommende på den måten. noen folk er bare slik. Ikke heng deg fornye opp i det. Anonymkode: fb77e...cf7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du snakket med noen andre kollegaer om dette? Kan være flere som opplever vedkommende på den måten. noen folk er bare slik. Ikke heng deg fornye opp i det. Anonymkode: fb77e...cf7 For mye** autocorrect. Anonymkode: fb77e...cf7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med noen andre kollegaer om dette? Kan være flere som opplever vedkommende på den måten. noen folk er bare slik. Ikke heng deg fornye opp i det. Anonymkode: fb77e...cf7 nei, ikke egentlig, for jeg vil ikke være "den personen", om du skjønner. også tenker jeg, hvis hn er sånn uten at jeg har gjort noe, hvordan blir hn hvis hn faktisk har grunn til å bli sur? Anonymkode: 32ae0...83b
stan Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 Ta en prat med en kollega, eller sjefen. Bare si at du lurer på om du har fornærmet vedkommende eller på noen annen måte oppført deg feil i forhold til vedkommende. Ha som utgangspunkt at det er nok din feil, men du skjønner ikke helt hvorfor. Da framstår du som konstruktiv, ønsker å løse opp i situasjonen, uten å legge skyld på vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Jeg har hatt en slik kollega og vil bare minne deg på at det ikke er din feil! Det er kollegaen som oppfører seg barnslig. Fortsett med å være hyggelig og smile, det blir ikke bedre om du begynner å skule tilbake. Det viser også at du er sterk og ikke lar deg berøre av tulleoppførselen. Men gjør som stan sier, snakk med en annen kollega eller sjefen. Det er uholdbart å ha det slik på jobb. Anonymkode: 83f25...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå