AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Har lyst til å lære meg å sminke meg, men aner ikke hva jeg trenger eller hva greiene heter Er 31 år og har alltid vært "guttejente", eneste sminke jeg har brukt er mascara og eyeliner. Prøvde også en sånn krem med farge en gang, bb noe? Men fikk rød og nuppete hud i ansiktet av den, klødde ganske mye så tenkte jeg tåler sikkert ikke den. Har også en sånn boks med øyeskygge, men får jo aldri hatt på den da, hvordan gjør man det egentlig? Synes sotede øyne ser kult ut, men aner ikke hvordan jeg får til det da eller hva jeg trenger, og hadde vært fint med noe til resten av ansiktet også for å jevne ut litt? men reagerte på den kremen, så kanskje det finnes noe annet? Er så betatt av en herlig mann, han synes jeg er kjempefin, men skader jo sikkert ikke å pynte seg litt Håper noen av dere kan hjelpe meg, jeg er helt ubrukelig på sminking altså, så noen videoer på youtube men hadde vært bedre om noen kan forklare for de folka der er jo kunstnere. Anonymkode: d4a0d...fce
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Viktig å huske på at ikke du trenger noen ting. Men har du lyst har du lov. Selv er jeg veldig glad i sminke og alle mulighetene man har. For huden kan du velge mellom bb kremer/farget dagkrem (lite dekk) eller mer tradisjonell foundation (mer dekkevne). For å unngå bomkjøp bør du behøver om prøve i parfymeriet. Enten kan du komme med ren hud dit så de får tatt det på deg eller du kan få med en liten prøve hjem. Gå med den en dag eller to og se hva du synes. Hvs slags hudtype har du og hva slags dekk ønsker du? Kan komme med konkrete tips hvis du ikke har brukt mye sminke før ville jeg anbefalt lite til medium dekk. Det er nok for å jevne ut og lettere å legge pent for en nybegynner. Hvilken boks (palett) med øyenskygger er du har? Til hverdags er det pent med lys nøytral øyenskygge på hele den bevegelige delen av øyelokket og litt medium brun skygge i globallinjen. Sotete øyne er kult,og kanskje veldig kult til din stil hvis du ikke ønsker for "søt" sminke! Jeg unngår helt sort når jeg gjør dette. Holder meg til bruntoner. Mens du legger sotete øyne er det vanlig å tenke at dette blir helt grusomt. Vent til alt er ferdig med maskara før du vurderer. Et tips for å trene er å gjøre det på kvelden før du gjør deg klar for å legge deg. Legg øyeskygge, prøv ut ulike teknikker. Så valser du det rett av Si hvilken boks med øyenskygger du har så skal jeg gi noen tips om hvordan du kan legge det! Anonymkode: eee69...5ce
Nuddelkopp Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Hei! Jeg begynte heller ikke med sminke før jeg var eldre, også pga en mann hehe Og kapret han til slutt Youtube hjalp meg mye til inspirasjon. Var jo helt blank og visste ikke hvordan man gjorde ting og hadde ingen ideer om hvordan look heller. Du sier du liker smokey look så du kan jo søke på YouTube etter how to do smokey eyes. Noe som var nytt for meg var at øyefasongen og størrelsen hadde masse å si for hva slags øyeskygge man kledde og ikke, og ikke bare øyefargen som jeg hadde gått ut i fra før. Så for å finne ut øyeformen din søk på google "find your eyeshape" , og når du har gjort det så legger du til øyeformen i søkefeltet på youtube så det blir "how to smokey eye for almond eyes/hooded eyes/downwords eyes" osv. Og for eksempel "eyeshadow tips for xxxx(shape) eyes" Det er geniale tips! Den kremen du brukte på ansiktet fikk du dårlig hud av så da ville jeg antatt at du har sensitiv hud. Med mindre du har mye urenheter eller rynker du vil dekke over er ikke foundation nødvendig, men du kan bruke et mineralpudder for å jevne ut hudtonen og freshe opp litt. Da googler du "how to find your skintype" , for her også er det variasjoner som har noe å si for produktet, fet hud, tørr hud osv, også finner du et passende pudder ved å google f eks "mineral powder for sensitive dry skin" (sensitiv er hud som har lett for å reagere på sminke slik du gjorde av den kremen). Når du har funnet et pudder med gode anmeldelser kan du bestille på f eks Amazon eller gå til en HM eller parfymeri å prøve den og kjøpe den Jeg liker Tikei mineralpudder, det er helt økologisk og lagd for nordisk hud Der kan man bestille prøver hjem til seg for 10 kr så man får riktig farge før man kjøper full størrelse. Til pudder trenger du en Kabuki børste som du drar i små sirkler på huden, Tikei og BareMinerals har gode kabuki børster! BareMinerals er også pudder mange liker men også noe mange med sensitiv hud reagerer på i motsetning til Tikei. Rouge/bronzer er neste, og her kan du teste farger i butikk eller bestille prøver fra Tikei (jeg kjøpte fem forskjellige rouge farger på til sammen 50 kr for å teste og fant ut at jeg hadde brukt helt feil farge til min hudtone og hårfarge før!) Mascara har du sikkert, men hvis du vil gjøre noe for markere brynene gå for et brow powder som ser mest naturlig ut, eller en dip brow som ser litt mer sminket ut. Ikke kjøp brynspenn de ser bare harde og krasse ut i looken. Så egentlig trenger du ikke mer enn: Løs pudder (evn foundation om du har veldig mye du vil dekke over), rouge/bronzer, mascara, øyeskygge, noe til bryn og en god fuktighetskrem tilpasset din hudtype under da! Jeg syntes dette var kjempe gøy når jeg begynte å få dreisen, og får du sansen du også kan du bruke f eks tilbudene på Makeup Mekka med å eksperimentere. Et annet sted du kan kjøpe billig sminke og øyeskygge kits er på shopmissa.com en one dollar store! På disse sidene kan du kjøpe billige primere (underlag mellom fuktighetskrem og ansiktssminke som skal jevne ut huden og gjøre at sminken fester seg bedre), settingpuddere (som du sveiper lett over ansiktet etter du har sminket deg for å gi en "fotofinish"), leppestifter, øyeskyggefarger, og vil du gå helt pro så kan du teste contour og highlight og eyeliner! Men før du begir deg ut på det anbefaler jeg å se litt youtube filmer først der og, "how to eyeliner xxxeyeshapexxx eyes" "how to contour xxxfaceshapexxx face" å se om det er looks du kunne gått med. Noen liker naturlig sminke og andre sminke så man tydelig ser ansiktet har sminke, smak og behag! Ikke kjøp mer produkter enn til ditt type bruk Lykke til! Både med sminka og med mannen!
Rosekvinnen Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Youtube og ansatte hos forskjellige sminkebutikker er å anbefale, særlig hvis huden din reagerer på visse produkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå