AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Noen andre som har opplevd å helt miste motivasjonen for studiet man går når man opplever jobb- og karrieremulighetene etterpå som..vel..mindre gode? Begynner på 2. årsenhet av pedagogikk til høsten, breddeåret, hvor jeg hadde tenkt å ta psykologi, men merker egentlig jeg har mistet helt piffen når jeg tenker på å ta opp mer studielån for å studere noe som i beste fall gir meg en "dead-end" jobb.. Føler at jeg leser negative ting om nærmest alle mulige studieretninger/yrker, dårlige jobbmuligheter for økonomer, politiutdannede, geografer, geologer, oljenæringen, mulig jeg leser og undersøker for mye på nett. Blir på en måte omringet i en tåke av negativitet. Er det dumt å bare droppe studiet og jobbe litt istedenfor? Er 24 år gammel, men ser liksom ikke helt vitsen i å fortsette med noe og samtidig ta opp lån for å studere noe som liksom ikke gir meg noe tilbake. Noen som har vært i en lignende situasjon? Vil bare ha en jobb jeg kan trives i og utvikle meg i, men er utrolig vanskelig å vite hva som er rett når man egentlig ikke har prøvd så mye. Er litt usikker på om jeg vil jobbe direkte med å hjelpe mennesker eller om det faktisk er nok å bare være i en jobb hvor jeg har litt sosial interaksjon i løpet av dagen, hvor man har et godt arbeidsmiljø. Uff, blir litt frustrert til tider, er så vanskelig å velge veien videre. Anonymkode: 57084...f52
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Jeg var møkk lei godt uti mitt studie (femårig), men valgte å fullføre. Angrer i dag på at jeg ikke tok et pauseår for å jobbe og finne ut av ting.. er på en måte litt stuck nå! Det er ingenting i veien for å ta en pause fra studiene, du er ung enda og har god tid på deg til å finne ut av hva du egentlig vil du kan jo ta deg jobb på gamlehjem eller i barnehage feks, og se om du ønsker å jobbe med mennesker på den måten Anonymkode: 96ccd...a2e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Om du ikke er motivert er det ikke noe i veien for å ta et friår. Jobb med noe som viser vei videre, f.eks en jobb med menneskekontakt, for å se om det er det du vil. Samtidig kan du se om det er andre interessante bachelorer du kan ta hvor du kan bruke ped som breddeår. Anonymkode: 0acf1...3c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå