Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei eg har vurdert å ta halv sleeve , men det eg lurte på er om det blir er problem om eg jobba innen helvesnet/barnevern/skule eller barnehage ? 

Vil ikke ta det om eg ikke kan jobbe noke innen det. Takk på førhand :)!

Endret av Neymo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regelen er at så lenge du kan dekke over den med vanlig klær så er det ingen problem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Neymo skrev:

Hei eg har vurdert å ta halv sleeve , men det eg lurte på er om det blir er problem om eg jobba innen helvesnet/barnevern/skule eller barnehage ? 

Vil ikke ta det om eg ikke kan jobbe noke innen det. Takk på førhand :)!

Ville aldri ha ansatt folk med tatoveringer.

Anonymkode: 2525b...410

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og har tattoveringer som vises når jeg har uniformen på :) Ikke noe problem. Har møtt flere lærere med synlige tattoveringer, og barnehageansatte. Barnevern vet jeg ikke. 

Anonymkode: 6c286...67a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man kan dekke de til så er det ikke noe problem. Ikke kom i t-skjorte på intervju liksom :P

Anonymkode: bd8cf...d8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å dømme folk da gitt

• Liker 6
Gjest Springfjær
Skrevet

Ei venninne av meg har sleeve. Hun er sykepleier på Ullevål så er nok ikke dømt til å gå uten jobb selv om du tar tatovering :) hun tok den mens hun studerte, den er veldig fin. Ikke noe hodeskaller og gørr :P 

Skrevet

Jeg jobber på sykehjem på skjermet enhet og der har vi en ansatt som har masse tatoveringer på fingre, arm og nakke. Er ingen som har reagert noe negativt på det annet enn at beboere og ansatte lurer på hva det står eller hva det er :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å dømme folk da gitt

Jeg ville aldri ha ansatt røykere, snusere eller folk med tatoveringer.

Heller ikke kvinner med kort-kort hår eller menn med halvlangt/langt hår!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, lol. Mentalt retardert selv kanskje? :)

Anonymkode: 25b4c...5e7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du om en kvinne klipper håret mens hun er ansatt? 🤔 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei med mange tatoveringer, hun sliter med å få seg jobb.

Anonymkode: 97cdc...c48

AnonymBruker
Skrevet

Har halfsleeve (underarmen), jobber på sykehjem. Får ofte komplimenter fra pasienter (demensavdeling). Mange lurer på hva det er, hva det står for, hvor jeg har fått det ifra (om jeg har gjort det selv, hehe) osv. Aldri hørt noe negativt. Har kanskje fått noen blikk fra pårørende, men aldri stygge kommentarer. 

Anonymkode: 317c4...afd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett tatoveringer innefor de fleste yrkesgrupper tror jeg. Iallefall barnehageansatte og lærere. Det blir også mer og mer normalt med tatoveringer og lignende, så jeg tviler på at det blir et kjempeproblem, folk må bare bli vant til det. I min nåværende jobb startet jeg med å ta ut piercinger og gjemme det fargede håret mitt på jobbintervju i frykt for å ikke få jobbern, nå går jeg med begge deler synlig på jobb uten reaksjoner fra verken kunder eller sjefen sjøl.

Anonymkode: 8a433...dff

• Liker 1
Skrevet (endret)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glad jeg slipper å jobbe for deg. Dere er sikkert en gøyal sprudlende gjeng. :alice:

Endret av Perle
Skriveleifer
  • Liker 7
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)
1 time siden, Perle skrev:

Glad jeg slipper å jobbe for deg. Dere er sikkert en gøyal sorudlende gjeng. :alice:

Kan aldri se for meg at dette er noen som faktisk jobber med HR eller har personalansvar :P

Endret av Raindrops
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på barneskole. Har to små tatoveringer, en på benet og en på håndleddet. Den på håndleddet har "alle" sett, men det har bare vært positive tilbakemeldinger. Til og med fra rektor. 

har også en svær en som dekker hele låret. Det er ekstremt sjeldent jeg går med så korte plagg at den syntes, men noen ganger har det jo skjedd at jeg ikke har kunnet dekke den til. Var med på svømming en periode og da så elevene den jo veldig godt. De syns bare den var fin :)

Eneste jeg har måtte gjøre noen ganger er å ta meg tid med ungene til å vise og fortelle om tatoveringene. De blir fryktelig nysgjerrige, og noen har aldri sett noe sånt. Skiller man seg ut når man er med barn så vil det bli spørsmål :) 

Anonymkode: 88c7d...f7e

AnonymBruker
Skrevet

I helsevesen har det i hvertfall ingenting å si. Bv aner jeg ikke, men du kan jo gå i gensere og skjorter så de er skjult i den type jobb uansett.  Det blir mer og mer vanlig med tatoveringer så kan ikke se for meg at det er noe vanskelig å få jobb grunnet dem. Bare være beredt på at eldre arbeidsgivere kan dømme deg og se på deg som umoden/useriøs. 

Anonymkode: 6eb68...f1a

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei med mange tatoveringer, hun sliter med å få seg jobb.

Anonymkode: 97cdc...c48

Spørs om ikke det er andre ting som veier negativt for henne enn bare tatoveringer da.

Anonymkode: 6eb68...f1a

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvorfor ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...