Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på videokamera sånn at jeg kan filme lillegull og alt det morsomme han finner på. Hva kamera har du? er du fornøyd? Hva anbefaler du til vanlig hverdags og feriebruk?

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 uker igjen
Skrevet

Jeg kjøpte meg dv-kamera nå i høst. Et canon 750i.

Det fulgte med vidvinkel-linse som er veldig kjekk å bruke når man filmer spesielt innendørs og vil få med mest mulig.

Kameraet har kraftig zoom,22x optisk og 440xdigital zomm.

Hva zoom angår, så er det greit å være klar over at en kraftig zoom ikke nødvendigvis er noe "must".Når du zoomer så langt unna, er det så og si umulig å holde kameraet såpass i ro at du får noe ordentlig filming. Ergo MÅ man da ha et stativ.Men vi snakker her om utendørs filming skulle jeg tro. Innendørs trenger man ikke så sterk zoom. Så når du skal velge kamera, skal du ikke la deg lure av selgeren som absolutt vil selge deg kameraet med den beste zoomen!!

Man kan også ta still-bilder med di fleste dv-kamera som selges nå, muligens alle.

Hvis du ikke har vanlig digital-kamera og satser på og også ta stillbilder, så trenger du et kamera med god oppløsning. Men da må du nok regne med å måtte bruke noen tusenlapper på det.

Mitt kamera har bare en oppløsning på 800.000 pixler for stillbilder, og regnes som dårlig oppløsning, selv i et 10x15 format.

Ellers så finnes det masse effekter på kameraet mitt; bla. sort-hvitt, sephia-brunt, speil-effekt og mye mye mer.

Det finnes spesielle effekter for start og slutt av filming.

En annen ting er hvorvidt kameraet trenger å ha dv/analog inn/ut, noe som får betydning når du skal kjøre filmen inn/ut av pc og tv. Spør om dette der du ser på kamera.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt et JVC-kamera til ca 7000,-.

Er spent på hvor bra det er. Har fin størrelse på skjermen, og både dv inn- og -utgang.

Forhørte mefg flere steder og de anbefalte dette siden jeg skulle bruke det en del inne. Ellers så anbeflate de et Panasonic-kamera i samme prisklassen dersm det mest ville bli utendørsfilming. Men barneselskaper, jul og luciafeiring osv blir det jo egentlig mest inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...