AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Min samboer og jeg er invitert i konfirmasjon i til mitt söskenbarn. Det er stort aldersspenn mellom oss og vi har ingen kontakt bortsett fra når vi ses i familieselskaper. Bor på en helt annen kant av landet, og har for tiden trang ökonomi, så å reise til denne konfirmasjonen vil derfor väre en stor utgift. Det har ikke värt et spörsmål om vi kan komme, mer en konstatering av at de og resten av familien tar det som en selvfölge at vi skal prioritere dette. Vi ble spurt foran alle (inkudert mitt söskenbarn) i et familieselskap, noe som gjorde det vanskelig å si noe der og da, ville garantert blitt dårlig stemning og null fiorståelse fra deres side. Det gjör heller ikke saken bedre at vi allerede er invitert i et bryllup samme helg til et näre vennepar. Jeg vet av erfaring at min familie mener at man alltid skal prioritere familie foran venner, uansett hvilken invitasjon som kom först. Det skal sies at jeg har värt i stort sett alle konfirmasjoner til mine andre söskenbarn da jeg bodde närmere, og om jeg ikke har kunnet komme har jeg alltid sendt kort og gave. Er det helt feil av meg å prioritere bryllupet foran konfirmasjonen? Og er det virkelig en selvfölge at man skal reise over 200 mil for å gå i konfirmasjonen til et söskenbarn? Hadde selvsagt prioritert det om jeg bodde närmere eller om det var et mine sösken som skulle konfirmere seg. Takk for svar! Anonymkode: 40ce4...4cf
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Hadde prioritert bryllup. Ingen tvil. Anonymkode: 414ed...870 9
lalaB Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde prioritert bryllup. Ingen tvil. Anonymkode: 414ed...870 Enig, jeg og! 2
Minlillesky Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min samboer og jeg er invitert i konfirmasjon i til mitt söskenbarn. Det er stort aldersspenn mellom oss og vi har ingen kontakt bortsett fra når vi ses i familieselskaper. Bor på en helt annen kant av landet, og har for tiden trang ökonomi, så å reise til denne konfirmasjonen vil derfor väre en stor utgift. Det har ikke värt et spörsmål om vi kan komme, mer en konstatering av at de og resten av familien tar det som en selvfölge at vi skal prioritere dette. Vi ble spurt foran alle (inkudert mitt söskenbarn) i et familieselskap, noe som gjorde det vanskelig å si noe der og da, ville garantert blitt dårlig stemning og null fiorståelse fra deres side. Det gjör heller ikke saken bedre at vi allerede er invitert i et bryllup samme helg til et näre vennepar. Jeg vet av erfaring at min familie mener at man alltid skal prioritere familie foran venner, uansett hvilken invitasjon som kom först. Det skal sies at jeg har värt i stort sett alle konfirmasjoner til mine andre söskenbarn da jeg bodde närmere, og om jeg ikke har kunnet komme har jeg alltid sendt kort og gave. Er det helt feil av meg å prioritere bryllupet foran konfirmasjonen? Og er det virkelig en selvfölge at man skal reise over 200 mil for å gå i konfirmasjonen til et söskenbarn? Hadde selvsagt prioritert det om jeg bodde närmere eller om det var et mine sösken som skulle konfirmere seg. Takk for svar! Anonymkode: 40ce4...4cf Hadde jeg vært dere,hadde jeg priotert bryllupet. Dere står hverandre nær. Du ska likke gå i konfirmasjonen fordi det er familie og fordi de mener du MÅ/SKAL. Dere har ikke ikke spesielt med kontakt heller. Reis i bryllup og kos dere 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 Reis i bryllup med god samvittighet. Anonymkode: e9dc2...c0f 2
Arkana Skrevet 31. mai 2017 #7 Skrevet 31. mai 2017 Hvis invitasjonene kom samtidig tenker jeg at man velger det man har mest lyst til å gå i. Hvis den ene invitasjonen kom først og man allerede har takket ja synes jeg det er uhøflig å etterpå melde avbud fordi noe morsommere dukket opp. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #8 Skrevet 31. mai 2017 Stemmer for bryllup Anonymkode: 22a61...687 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #9 Skrevet 31. mai 2017 Bryllup, helt klart! Anonymkode: fa1b3...907 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 Bryllup- uten tvil! Anonymkode: 62939...292 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #11 Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min samboer og jeg er invitert i konfirmasjon i til mitt söskenbarn. Det er stort aldersspenn mellom oss og vi har ingen kontakt bortsett fra når vi ses i familieselskaper. Bor på en helt annen kant av landet, og har for tiden trang ökonomi, så å reise til denne konfirmasjonen vil derfor väre en stor utgift. Det har ikke värt et spörsmål om vi kan komme, mer en konstatering av at de og resten av familien tar det som en selvfölge at vi skal prioritere dette. Vi ble spurt foran alle (inkudert mitt söskenbarn) i et familieselskap, noe som gjorde det vanskelig å si noe der og da, ville garantert blitt dårlig stemning og null fiorståelse fra deres side. Det gjör heller ikke saken bedre at vi allerede er invitert i et bryllup samme helg til et näre vennepar. Jeg vet av erfaring at min familie mener at man alltid skal prioritere familie foran venner, uansett hvilken invitasjon som kom först. Det skal sies at jeg har värt i stort sett alle konfirmasjoner til mine andre söskenbarn da jeg bodde närmere, og om jeg ikke har kunnet komme har jeg alltid sendt kort og gave. Er det helt feil av meg å prioritere bryllupet foran konfirmasjonen? Og er det virkelig en selvfölge at man skal reise over 200 mil for å gå i konfirmasjonen til et söskenbarn? Hadde selvsagt prioritert det om jeg bodde närmere eller om det var et mine sösken som skulle konfirmere seg. Takk for svar! Anonymkode: 40ce4...4cf Enig med resten i at jeg hadde prioritert bryllup, men nå virker det som dere allerede har takket ja til konfirmasjonen, føler det gjør saken mye verre. Anonymkode: aea5f...7fd
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #12 Skrevet 31. mai 2017 Hvis dere har sagt ja til konfirmasjonen, synes jeg dere skal gå i konfirmasjonen. Hvis ikke, send en fin gave til konfirmanten og gå i bryllup. Du er voksen og slektninger bestemmer ikke hva du skal prioritere. Anonymkode: c0fc5...8e7
Sheltay Retrac Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 (endret) Jeg synes det er helt greit å takke nei i etterkant så lenge de satte dere til veggs der og da. Det er bare å si at dere nå har fått sjekket kalenderen, og at dere allerede hadde takket ja til et bryllup som er viktig for dere. Forstår de ikke det, har de godt av å lære seg det. Endret 31. mai 2017 av Sheltay Retrac
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 Bryllupet - helt klart og send en gave til konfirmanten! Anonymkode: df935...f7a
Forundret.. Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 Jeg hadde prioritert det jeg hadde hatt mest lyst til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå