Gå til innhold

Jeg har bestemt meg for å begynne "å leve" igjen, men jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har midt-20-årskrise. Jeg er 25 år gammel, og de siste 4 årene har jeg bare studert og vært seriøs. Alle vennene mine har samboere, går aldri ut, og gjør aldri noe mer spennende enn å trene, jobbe og se på serier hjemme med kjærestene sine. I lunsjen snakker vi fag, sladder eller det verste; paradise hotell. Livet mitt er så himla kjedelig.

Jeg har ikke utnyttet det å være ung og student i det hele tatt. Jeg har bare sittet på skolen og lest, sittet hjemme alene de fleste kvelder, og det drøyeste som har skjedd er skjeldne "tapaskveldene" med mine kjedelige venninner, der man nipper litt til hvitvin, snakker om det samme som i lunsjen og er i seng før 12 på lørdagskvelden. Jeg har kanskje hatt sex 3 ganger de siste 4 årene (møter jo aldri noen når jeg bare sitter på lesesalen og aldri går ut). Jeg har ikke vært på en skikkelig fest (festene på dette studiet preges veldig av overdrevent helseideal og at folk skal opp og lese kl 08:15 selv i helgene). Jeg har sluttet med alle mine hobbyer og mistet mine tidligere venner. 

Det triste er at jeg pleide å være kul. Da jeg gikk på VGS spilte jeg i punkeband, var ute til langt på natt, hadde mange kule venner og fant alltid på noe sprell. Hadde masse sex, prøvde "litt av hvert" på fest, festet med kjendiser osv. Hva faen skjedde?

Nå er det snart arbeidslivet og "ekte ansvar" og da har jo ung-og-crazy-toget gått fra meg. Jeg får helt panikk! Alle skryter av at studietiden er så gøy, men jeg har ikke gjort noen ting. 

Nå MÅ det skje en endring, men jeg har glemt hvordan man gjør det. Å være en kul og crazy 25-åring er noe helt annet enn å være en kul 17-åring. Jeg har vært ute av gamet så lenge at jeg ikke lenger vet hvordan man gjør det. Mye har skjedd mellom 2009 og 2017, jeg er ikke like mager og pen lenger og dessuten mangler jeg nettverket. 

Jeg må utnytte det å være student og slutte å være så jævlig flink og ordentlig

Hvor skal jeg starte og hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: d0d63...32f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke nødt å leve et ekstremt liv for å leve. Det er ens egen ide om at man ikke lever et bra liv som ironisk nok fører til at du synes eget liv er dårlig. Selv har jeg gjort veldig lite sprell gjennom ungdomstiden min og jeg bryr meg ikke heller. Angrer ingenting. Er heller glad for at jeg ikke har brukt penger og tid på tull

Anonymkode: 4e38f...645

• Liker 6
Gjest Råkkenråll
Skrevet

Det er vel bare å melde seg inn i studentforeningene som fokuserer på uteliv?

Utfordringen er jo at du er litt vel sent ute, og de på din alder/eldre som er der har jo ligget rundt med absolutt alle og har dermed et greit utvalg kjønssykdommer. Sånn uten å tulle liksom. De er også gjerne de eldste som liksom aldri kommer seg ut av studentbobla, og intellektuelt ikke akkurat er eliten. Og disse liker gjerne helst de yngste jentene, nettopp på grunn av det.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må være "ung og crazy" via kjedelig vorspielsex og fyll når du kan ta opp et par hobbyer og eventuelt finne deg en kvalitetselsker istedet - men det er nå meg. 

Det er jo ikke gøy med nachspiel og random fyll hver helg selv om jeg jo skjønner frustrasjonen din og hadde kjedet meg selv om hele studietiden var opp 8.00 selv i helger.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Råkkenråll skrev:

Det er vel bare å melde seg inn i studentforeningene som fokuserer på uteliv?

Utfordringen er jo at du er litt vel sent ute, og de på din alder/eldre som er der har jo ligget rundt med absolutt alle og har dermed et greit utvalg kjønssykdommer. Sånn uten å tulle liksom. De er også gjerne de eldste som liksom aldri kommer seg ut av studentbobla, og intellektuelt ikke akkurat er eliten. Og disse liker gjerne helst de yngste jentene, nettopp på grunn av det.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må være "ung og crazy" via kjedelig vorspielsex og fyll når du kan ta opp et par hobbyer og eventuelt finne deg en kvalitetselsker istedet - men det er nå meg. 

Det er jo ikke gøy med nachspiel og random fyll hver helg selv om jeg jo skjønner frustrasjonen din og hadde kjedet meg selv om hele studietiden var opp 8.00 selv i helger.

Ikke for å være overlegen, men de studentforeningene er utrolig dølle. 75% av folkene der er mistilpassede snowflakes fra sosialvitenskapelig fakultet. Studentforeningene er kanskje kule i Trondheim, men her i Bergen er de ikke det. Jeg vil være med på noe kult! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke nødt å leve et ekstremt liv for å leve. Det er ens egen ide om at man ikke lever et bra liv som ironisk nok fører til at du synes eget liv er dårlig. Selv har jeg gjort veldig lite sprell gjennom ungdomstiden min og jeg bryr meg ikke heller. Angrer ingenting. Er heller glad for at jeg ikke har brukt penger og tid på tull

Anonymkode: 4e38f...645

Jeg er enig i det du skriver, men akkurat nå har jeg behov for å leve det ekstreme livet mens jeg fortsatt har sjangsen. Det blir nok av tid til A4-livet om ett år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil henge med kunstnere og musikere. Jeg vil være med de som er på vei opp og fram. Gå på galleriåpninger og kjenne kunstneren. Være på gjestelisten. Ha interessante samtaler. Sniffe cola. Feste til kl 6 om morgenen. 

Jeg pleide å være der, men nå er jeg ute. Jeg har blitt en kjedelig person. Hvordan kommer jeg meg tilbake i gamet?

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være overlegen, men de studentforeningene er utrolig dølle. 75% av folkene der er mistilpassede snowflakes fra sosialvitenskapelig fakultet. Studentforeningene er kanskje kule i Trondheim, men her i Bergen er de ikke det. Jeg vil være med på noe kult! 

Jeg meldte meg som frivillig på Kvarteret da jeg studerte i Bergen - gikk på SV gjorde jeg også. Men ville de ha meg? Neida, hørte aldri fra dem :fnise:

Hva studerer du da?

Skrevet

Forresten.... må bare spørre; desom du var så kul og med på alt da du var yngre, hva i alle dager får deg til å spørre på Kvinneguiden, av alle steder, om råd til å å komme inn i miljøet igjen?

Da jeg var på din alder var KG noe som dukket opp hver gang jeg søkte etter råd, men det var mer av typen "hvordan få vinflekker ut av et hvitt teppe" (gikk aldri helt) eller "hjelper hvitløk dagen etter" (nei). Det slo meg liksom aldri som et sted der man kunne spørre om noe mer enn gode råd og kjerringråd. Har inntrykket av KG endret seg de siste syv årene? :)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil henge med kunstnere og musikere. Jeg vil være med de som er på vei opp og fram. Gå på galleriåpninger og kjenne kunstneren. Være på gjestelisten. Ha interessante samtaler. Sniffe cola. Feste til kl 6 om morgenen. 

Jeg pleide å være der, men nå er jeg ute. Jeg har blitt en kjedelig person. Hvordan kommer jeg meg tilbake i gamet?

Er bare å starte å følge med på når og hvor det er utstillinger og vernissager i byen din. På åpninger/vernissage ender det jo som regel i fest, og da kan du bli kjent med mange i kunst miljøet og fra kunstskoler.
Et annet alternativ er å starte på kunstskole selv, mange av de krever ikke daglig oppmøte engang.

Det sagt, så er det ganske tragisk å være 25 år og hige etter gjestelister og kokain. Det er stas når man er 17, men nå er du snart 30 og godt voksen, og spesielt kokain kan ødelegge hjernen og utseendet ditt og få deg til å gjøre mye dumt som ikke er like akseptabelt som 25 åring som en 17 åring.
Interessante samtaler kan du fint ha uten kokain, og med andre folk enn kjendiser, musikere og kunstnere......

Anonymkode: 04c7a...c20

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, applestories skrev:

Jeg meldte meg som frivillig på Kvarteret da jeg studerte i Bergen - gikk på SV gjorde jeg også. Men ville de ha meg? Neida, hørte aldri fra dem :fnise:

Hva studerer du da?

Jeg tror ikke at du gikk glipp av noe - vær glad til! :fnise: Har forresten ikke noe i mot SV-ere generelt; kun de SV-erne som henger på Kvarteret. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, applestories skrev:

Forresten.... må bare spørre; desom du var så kul og med på alt da du var yngre, hva i alle dager får deg til å spørre på Kvinneguiden, av alle steder, om råd til å å komme inn i miljøet igjen?

Da jeg var på din alder var KG noe som dukket opp hver gang jeg søkte etter råd, men det var mer av typen "hvordan få vinflekker ut av et hvitt teppe" (gikk aldri helt) eller "hjelper hvitløk dagen etter" (nei). Det slo meg liksom aldri som et sted der man kunne spørre om noe mer enn gode råd og kjerringråd. Har inntrykket av KG endret seg de siste syv årene? :)

Jo, det skal jeg fortelle deg; jeg kan jo ikke innrømme for de vennene at jeg føler det sånn. KG er heldigvis anonymt.

Dessuten er det fullt av alle typer mennesker her. Jeg synes at alle impulser som ikke kommer fra mitt vanlige miljø er til hjelp nå. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare å starte å følge med på når og hvor det er utstillinger og vernissager i byen din. På åpninger/vernissage ender det jo som regel i fest, og da kan du bli kjent med mange i kunst miljøet og fra kunstskoler.
Et annet alternativ er å starte på kunstskole selv, mange av de krever ikke daglig oppmøte engang.

Det sagt, så er det ganske tragisk å være 25 år og hige etter gjestelister og kokain. Det er stas når man er 17, men nå er du snart 30 og godt voksen, og spesielt kokain kan ødelegge hjernen og utseendet ditt og få deg til å gjøre mye dumt som ikke er like akseptabelt som 25 åring som en 17 åring.
Interessante samtaler kan du fint ha uten kokain, og med andre folk enn kjendiser, musikere og kunstnere......

Anonymkode: 04c7a...c20

Du har så klart rett. Kanskje jeg bare ikke føler meg helt klar til å være voksen, og savner ungdomslivet. Jeg har ikke tenkt å gjøre kokain til en vane. 

Jeg har jo snart en mastergrad og kommer til å gå ut i en "seriøs" jobb om et år. Kunstskole er uaktuelt. Dessuten er ikke skoleutstillinger så veldig kult. Det beste er navn som er såpass ukjente at "vanlige" folk ikke har hørt om dem, men som er kjente nok til å ha et navn i miljøet. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er kul så lenge du ikke sniffer kokain sier nå jeg. Vil du møte voksenlivet som narkoman? Det er mange andre måter å ha det gøy på.

Anonymkode: 194ab...5b5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er kul så lenge du ikke sniffer kokain sier nå jeg. Vil du møte voksenlivet som narkoman? Det er mange andre måter å ha det gøy på.

Anonymkode: 194ab...5b5

Fortell!

AnonymBruker
Skrevet

Dette virker litt krampaktig. Jeg skjønner at du kjeder deg, men er det så viktig å være hipp og kul og sniffe kokain?

Du burde skaffe deg flere venner som liker å gå ut, samt kanskje finne noen aktiviteter du liker, uavhengig av "kulhetsfaktor". Spille i band igjen feks? 

Anonymkode: e8af5...b39

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kokain er livsfarlig, og det kommer fra ei som er generelt liberal. Mange har fått livene sine kjapt ødelagt av det, fordi det er så avhengighetsskapende(og DYRT!).

Det andre kan du vel få til, om det er det du vil. Du må jo ha hatt slike kontakter tidligere - hva med å gjenoppta kontakten? Bare dropp colaen. :P I verste fall vil alt arbeidet du har lagt ned på studier være forgjeves, om du skulle havne på kjøret(hvilket ingen tror kommer til å skje dem selv..)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Beach skrev:

Kokain er livsfarlig, og det kommer fra ei som er generelt liberal. Mange har fått livene sine kjapt ødelagt av det, fordi det er så avhengighetsskapende(og DYRT!).

Det andre kan du vel få til, om det er det du vil. Du må jo ha hatt slike kontakter tidligere - hva med å gjenoppta kontakten? Bare dropp colaen. :P I verste fall vil alt arbeidet du har lagt ned på studier være forgjeves, om du skulle havne på kjøret(hvilket ingen tror kommer til å skje dem selv..)

Har snorta en del snø, sitter her fortsatt. 

Anonymkode: 40a97...79a

Gjest Froning
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det skal jeg fortelle deg; jeg kan jo ikke innrømme for de vennene at jeg føler det sånn. KG er heldigvis anonymt.

Dessuten er det fullt av alle typer mennesker her. Jeg synes at alle impulser som ikke kommer fra mitt vanlige miljø er til hjelp nå. 

Hva er det du egentlig vil ha?

Var selv litt vill i slutten av tenårene og det var mer eller mindre et produkt av tiden jeg var inne i. Og drive å hige etter fortiden er noe av det mest selvdestruktive du kan gjøre. Du utvikler deg og du endrer deg. Det er sånn det skal være...

Kjeder livet ditt deg får du lukke boka og komme deg ut og finne ut av hva som gjør deg glad i dag. Å gå tilbake bare fordi du glorifiserer tenårene når du er midt i tyveårene er tullete. 

Og helt ærlig.. når man lever et partyliv er alt langt fra en dans på roser hele tiden .. Her lurer du deg selv ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har en følelse av at du kanskje ikke studerer det du brenner for og at du også er i feil miljø?

Ikke fokuser så mye på alderen din, du er jo fortsatt veldig ung! Ikke hør på folk som sier du snart er veldig voksen etc, man trenger ikke bli satt om man er 19 eller 70! 

Jeg er selv en fri sjel, men jeg holder meg unna dop.

Har en følelse av at du kanskje er mer kreativ, og bør gjøre noe med det? Bruke deg selv mer på andre områder? Da sa at du har spilt i band. Hva med å jobbe med musikken igjen, så møter du andre musikere? Og tegne/male? Delta selv på utstillinger med egne arbeider. Du trenger ikke gå inn i en A4 tilværelse selv om du har studert en master...

Anonymkode: 3301c...bd8

• Liker 4
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har snorta en del snø, sitter her fortsatt. 

Anonymkode: 40a97...79a

Ja, at du sitter her fortsatt gjør du nok, men er det godt for kroppen? Forløpet er individuelt, men etter nok linjer sier det stopp. Du kan aldri vite når den tid kommer.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...