Nenelafa Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 (endret) Har en hunkatt som er rundt året, og siden (og før har de vi fikk hun av bekreftet) har hun vert helt tullete når det kommer til kattedo og markering. Hun graver ikke ned avføringen, har hun aldri gjort. Hun graver heller ihjel døra og sidene på kattedoen (har prøvd med og uten lokk) og etterpå står hun utforbi på gulvet og graver. Hysjer på hun da for der kan hun stå i 15 min å skrape på gulvet uten at bæsjen, merkelig nok, ikke blir tildekt. Har hatt problemer med at hun tisser i gangen og mellom skoene. Dette har hun sluttet med. Så har vi nå måtte ha baderomsdøra igjen til alle tider da vi tok henne føere ganger i å tisse i badekaret. Hun vet med en gang når den døra går opp, og har en gjest eller noe glemt å lukke dørå, så er hun der å tisser innen få min. Skifter på senga, legger skitne sengeklær på gulvet mens jeg gjør meg ferdig, og der har hun tissa på det... Så er det den stakkars hunden min som ikke får ha noe ifred. Alle hundetepper og hundesenga, er nedpisst. Dette skjedde ikke hver dag, og hun er å tisser i kassa, men av og til finner hun ut at hundesenga er bedre. Har måttet kaste alt da vask ikke har funka. Henger jeg opp stretchlaken til tørk over stoler og de er litt nedi gulvet, så tisser hun der også... Hun går på p-piller nå fordi vi har ikke råd helt enda til sterilisering. Funker piss off og alt det der, eller noen andre ting? Endret 31. mai 2017 av Nenelafa
TheGirlWhoWaited Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Kanskje et dumt spørsmål, men er doen hennes ren? 1
altflyter Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 Kanskje hun har UVI? Du kan jo høre med dyrlegen? Og slenger meg på hun over: Er kattedoen ren? Og står den på en plass hun føler seg trygg? 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Hadde en katt som foretrakk å gjøre fra seg i badekaret, det var jo så enkelt og kjapt å ordne opp etter han. Nå la han kabelene nær sluk, ikke oppi eller rundt over alt og så pissa han i sluken. Plukka opp kabelen med dopapir og pælma den i do så spylung med vamt vann og litt klorvask og så spyling igjen. Vips! 10000 ganger bedre enn kattekasse. Anonymkode: d00bc...f68 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 En av mine katter liker å sitte seg ned i dusjkabinettet og tisse direkte i sluket. Helt supert! Jeg spyler med varmt vann flere ganger om dagen, og slipper å fjerne tisseklumper fra dokassen. Anonymkode: ea40d...915 1
Gjest Springfjær Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 Er hun kastrert? Kan være markering evt snakk med dyrlegen og utelukk uvi eller andre sykdommer
Nenelafa Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2017 Kattedoen tas ofte, så ja den er ren. Hun bruker den jo, men med en gang laken eller hundeseng eller badekar er tilgjengelig, så tisser hun på det. Vi har klesstativet i badekaret, og liker heller ikke at katten generelt sett skal gjøre fra seg der når hun har kasse. Hun vet godt hun ikke har lov for de første gangene vi la merke til det så tok hun bena fatt og spant ut av badet og under sofaen når jeg nærmet meg. Det gjør hun hver gang hun tisser en plass hun ikke får lov og ser at vi ser det. Hun har vert klønete og teit fra hun var pitteliten, før hun var leveringsklar og vi fikk henne. Da hadde hun ofte rompa utforbi doen og dreit utforbi, og gravde på bakken ved siden av doen, noe hun gjør den dag idag også. Vet ikke om hun tisset rundt om kring da også..
applestories Skrevet 31. mai 2017 #9 Skrevet 31. mai 2017 (endret) Vi måtte lage til kasse til vår katt som er 14 år og plutselig begynte å tisse inne i fjor vinter. Dyrlege fant ikke noe galt, men fikk antibiotikakur pga litt bakterier. Men hun fortsatte - på tepper, gulv, vesken min, klær på gulvet - først en gang annenhver uke, til slutt så ble jeg liggende våken bare hun rørte på seg for da kunne jeg se frem til en times teppevask midt på natten. Med kattedo ble det helt slutt på dette. På ca. tre måneder har hun bare bæsjet i den to ganger (en oppå sanden, en nedgravd), men hun tisser ofte, graver på alle kanter lenge men sjelden på sanden. En gang spionerte jeg litt og fant ut at hun tisser, så klatrer opp på kanten og går ut uten å være borti sanden. Ser litt rart ut.. (og ja, doen blir ofte vasket og byttet på - og vi bruker poser til kattedo fra Felleskjøpet i bunnen så lukten sitter ikke igjen i kassen). Nå har hun begynt å grave ned litt, så det begynner å bli et fast rituale; først tisse i kassen, så vil hun ut. Prøvde forresten Canada-et-eller-annet klumpesand fra Felleskjøpet - veldig enkelt å fjerne det våte, men lukten var så sterk at det måtte gjøres med en gang (kassen er rett utenfor soverommet og jeg får ikke sove med lukten i rommet). Prøver nå X-tra kattesand, veldig rød og klumper ikke, men lukten er noe mindre og pus virker fornøyd. Må bytte oftere siden man ikke bare kan ta ut klumpene, men siden den ikke klumper er det nok lettere for henne å gå to ganger om dagen om hun er inne mens vi er på jobb. Med klumpesand - en stor klump i midten - virket det vanskeligere. En gang satt hun helt på kanten, jeg kunne ikke skjønne hvor lukten kom fra før jeg løftet på doen og så (litt for sent) at den sto en en stor pytt av tiss. Dette med at katten sitter på kattedo og driter på utsiden har jeg bare sett en gang, det var et par kattunger i et ekstremt rotete hus med uberegnelige "eiere" og en mer enn velfylt kattedo. Det kan jo tenkes at de første ukene eller månedene av livet deres har gjort at de hadde lagt seg til en adferd pga "omsorgssvikt" som vi ville kalt det om det gjaldt barn. Vet du hvordan katten hadde det før den kom til deg? Endret 31. mai 2017 av applestories
applestories Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 5 minutter siden, Springfjær skrev: Spør igjen, er hun kastrert? TS skrev i HI at katten ikke er sterilisert. Hvor stor kan forskjellen være med tanke på dovaner?
Gjest Springfjær Skrevet 31. mai 2017 #11 Skrevet 31. mai 2017 4 minutter siden, applestories skrev: TS skrev i HI at katten ikke er sterilisert. Hvor stor kan forskjellen være med tanke på dovaner? Beklager det overså jeg. Hadde en jentepus som sluttet å tisse utenfor kassen etter at hun ble kastrert. Bare derfor, kunne være noe markering. Men siden pus er fixet så er det vel ikke det
Forundret.. Skrevet 31. mai 2017 #12 Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, Springfjær skrev: Beklager det overså jeg. Hadde en jentepus som sluttet å tisse utenfor kassen etter at hun ble kastrert. Bare derfor, kunne være noe markering. Men siden pus er fixet så er det vel ikke det Ts skrev jo at hun ikke var sterilisert.
Nenelafa Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #13 Skrevet 31. mai 2017 20 minutter siden, Springfjær skrev: Spør igjen, er hun kastrert? Har skrevet at hun går på pilla
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 5 minutter siden, Nenelafa skrev: Har skrevet at hun går på pilla Det bør den ikke gjøre. Det øker brutalt sjansen for å få kreft. Anonymkode: 83179...cbb 3
Gjest Springfjær Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 10 minutter siden, Forundret.. skrev: Ts skrev jo at hun ikke var sterilisert. Sorry, er trøtt som fy her jeg sitter 😂
Nenelafa Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #16 Skrevet 31. mai 2017 17 minutter siden, applestories skrev: Vi måtte lage til kasse til vår katt som er 14 år og plutselig begynte å tisse inne i fjor vinter. Dyrlege fant ikke noe galt, men fikk antibiotikakur pga litt bakterier. Men hun fortsatte - på tepper, gulv, vesken min, klær på gulvet - først en gang annenhver uke, til slutt så ble jeg liggende våken bare hun rørte på seg for da kunne jeg se frem til en times teppevask midt på natten. Med kattedo ble det helt slutt på dette. På ca. tre måneder har hun bare bæsjet i den to ganger (en oppå sanden, en nedgravd), men hun tisser ofte, graver på alle kanter lenge men sjelden på sanden. En gang spionerte jeg litt og fant ut at hun tisser, så klatrer opp på kanten og går ut uten å være borti sanden. Ser litt rart ut.. (og ja, doen blir ofte vasket og byttet på - og vi bruker poser til kattedo fra Felleskjøpet i bunnen så lukten sitter ikke igjen i kassen). Nå har hun begynt å grave ned litt, så det begynner å bli et fast rituale; først tisse i kassen, så vil hun ut. Prøvde forresten Canada-et-eller-annet klumpesand fra Felleskjøpet - veldig enkelt å fjerne det våte, men lukten var så sterk at det måtte gjøres med en gang (kassen er rett utenfor soverommet og jeg får ikke sove med lukten i rommet). Prøver nå X-tra kattesand, veldig rød og klumper ikke, men lukten er noe mindre og pus virker fornøyd. Må bytte oftere siden man ikke bare kan ta ut klumpene, men siden den ikke klumper er det nok lettere for henne å gå to ganger om dagen om hun er inne mens vi er på jobb. Med klumpesand - en stor klump i midten - virket det vanskeligere. En gang satt hun helt på kanten, jeg kunne ikke skjønne hvor lukten kom fra før jeg løftet på doen og så (litt for sent) at den sto en en stor pytt av tiss. Dette med at katten sitter på kattedo og driter på utsiden har jeg bare sett en gang, det var et par kattunger i et ekstremt rotete hus med uberegnelige "eiere" og en mer enn velfylt kattedo. Det kan jo tenkes at de første ukene eller månedene av livet deres har gjort at de hadde lagt seg til en adferd pga "omsorgssvikt" som vi ville kalt det om det gjaldt barn. Vet du hvordan katten hadde det før den kom til deg? Kattungen kommer fra tanten til typen min, og har vert der selv, de hadde det ryddig og fint. Kun våres kattunge som oppførte seg slik. Hun har mye sentimental verdi for meg, hun er tantungen til en katt vi hadde, som ble påkjørt og ble bare 1 år. Hun er så lik, og jente, skulle ha jente, elsker denne pusen mer enn alt, men typen min er ikke like begeistret og gal etter katter som meg, og har kortere lunte når det kommer til grisete katter, så jeg prøver desperat å finne metoder for å få henne flinkere, for å faktisk få beholde henne :/ Ting går bedre nå, men vi fikk hund (chihuahua) for 6 mnd siden, og den får heller ikke ha ting ifred. De sover ilag og koser ilag. Så vet ikke hvorfor hun tisser på hennes ting også..
Nenelafa Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #17 Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det bør den ikke gjøre. Det øker brutalt sjansen for å få kreft. Anonymkode: 83179...cbb Vet det. Liker det ikke, men er bare midlertidig til jeg får litt bedre råd.
applestories Skrevet 31. mai 2017 #18 Skrevet 31. mai 2017 5 minutter siden, Nenelafa skrev: Kattungen kommer fra tanten til typen min, og har vert der selv, de hadde det ryddig og fint. Kun våres kattunge som oppførte seg slik. Hun har mye sentimental verdi for meg, hun er tantungen til en katt vi hadde, som ble påkjørt og ble bare 1 år. Hun er så lik, og jente, skulle ha jente, elsker denne pusen mer enn alt, men typen min er ikke like begeistret og gal etter katter som meg, og har kortere lunte når det kommer til grisete katter, så jeg prøver desperat å finne metoder for å få henne flinkere, for å faktisk få beholde henne :/ Ting går bedre nå, men vi fikk hund (chihuahua) for 6 mnd siden, og den får heller ikke ha ting ifred. De sover ilag og koser ilag. Så vet ikke hvorfor hun tisser på hennes ting også.. Tror nok ikke katten tisser på hundens ting for å være slem. Jeg tror katten vår er (nesten) like glad i meg som jeg er i henne, men hun tisser på vesken min som jeg brukte hver dag, på klærne mine som etter ti vask nesten føles trygge å bruke (gikk en halv dag og luktet rart etter bare to-tre vasker, den sjansen tar jeg ikke igjen). Katter tenker jo ikke som oss, jeg er litt redd min pus bare begynner å bli litt gammel, tenker ikke som min som mor som sier hun gjør det "mot" meg "bare for å være jævlig". Din katt er såpass ung at det kan jo være at hun bare "er" sånn. Noen mennesker har jo spesielle behov, jeg tviler ikke på at det samme gjelder for dyr. Håper dere finner ut av det, vet godt hvordan det er å alltid måtte forsvare katten og til slutt være så frustrert at du ikke vet hva du skal gjøre lenger. Er katten mye ute? Var den det der den ble født?
Nenelafa Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #19 Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, applestories skrev: Tror nok ikke katten tisser på hundens ting for å være slem. Jeg tror katten vår er (nesten) like glad i meg som jeg er i henne, men hun tisser på vesken min som jeg brukte hver dag, på klærne mine som etter ti vask nesten føles trygge å bruke (gikk en halv dag og luktet rart etter bare to-tre vasker, den sjansen tar jeg ikke igjen). Katter tenker jo ikke som oss, jeg er litt redd min pus bare begynner å bli litt gammel, tenker ikke som min som mor som sier hun gjør det "mot" meg "bare for å være jævlig". Din katt er såpass ung at det kan jo være at hun bare "er" sånn. Noen mennesker har jo spesielle behov, jeg tviler ikke på at det samme gjelder for dyr. Håper dere finner ut av det, vet godt hvordan det er å alltid måtte forsvare katten og til slutt være så frustrert at du ikke vet hva du skal gjøre lenger. Er katten mye ute? Var den det der den ble født? Ja begynner å lure om det mangler noe i toppetasjen, men hun er fortsatt min kosne "voksne" baby.. oppfører seg enda som en liten unge, sutter og syggler på deg. 😂😊 Hun tør ikke å være ute, så og si, vi har terasse døren åpen av og til så då lusker hun ut av og til, og sprinter inn igjen hvis det kommer et vindpust eller noe... Aner ikke hvor hun har fått disse uvanene fra, aldri opplevd maken 😂
Forundret.. Skrevet 31. mai 2017 #20 Skrevet 31. mai 2017 2 timer siden, Springfjær skrev: Sorry, er trøtt som fy her jeg sitter 😂 😂 Kanskje du burde finne sengen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå