Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et digitalkamera her med bl a bilder fra bryllupet vårt i går som jeg gjerne skulle sett. Men jeg får dem ikke opp, stikker minnebrikken inn i laptopen, går på min datamaskin og velger flyttbar disk. Der får jeg se en masse bilder fra jula og romjula, men så, når det kommer til bildene fra i går så vil de ikke vises. Har Windows bilde og faks behandling, MGI Photosuite og Paint å velge mellom som bildeprogrammer.

Hvorfor får jeg ikke opp de siste bildene på minnekortet? Og er det noe jeg kan gjøre for å få dem frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kopier alle bildene inn på PC-en.

Mitt gamle kamera hadde en sånn "hang-up", slik at de gamle bildene kom opp i stedet for de nye.

Så fort jeg fikk dem inn på PC-en, så kom de nye bildene frem.

Skrevet

Jeg prøvde det Lea, men de kommer fortsatt ikke frem. :-( Og jeg som så gjerne vil se dem i litt større format enn på baksiden av kameraet, for det er jo ikke så stor skjerm der.

Skrevet

Så du har lagret dem i en mappe på PC-en og klkket på dem (evt. oppdatert med F5)?

Har du kanskje 2 minnekort i kameraet?

Hvilket kamera har du forresten?

Skrevet

Kameraet er forloverne våre sitt, et fujifilm finepix med stor minnebrikke. Det er rett over 100 bilder på minnebrikka og jeg skal ha de siste 30 bare. Men det er jo nettopp de som ikke vises.

Da jeg tok en cut & paste restartet jeg også maskinen igjen, men fortsatt vises de ikke.

Skrevet

Så du ser at det er 30 bilder der, men du får ikke sett dem?

Kan det være at de er i et spesielt format?

Prøv å laste ned Infanview for eksempel. Eller søk etter prøgramvare for kameraet her

Skrevet

Jeg skal prøve å laste ned infanwiew nå og også lete etter programvaren til kameraet. Har jo såååå lyst til å se bildene. :hoppe:

Skrevet

Ser at de har en sånn FinePix-viewer til nedlasting på Fujifilms webside. Kanskje den gjør susen?

Enkelte kameraer har mulighet for å ta bilder ti produsentens eget filformat (eller noe sånt).

Skrevet

Til vanlig får jeg opp miniatyrer på bildene, men nå er det bare 30 bilder med amå firkanter med logoen til irfanwiew der, i stad var det til MGI photosuit.

Ingen effekt av de tidligere tingene, prøver å laste ned den finepix vieweren men den tar litt tid.

Skrevet

Lykke til!

Håper at du får frem bildene, da.

Skrevet

Ikke funket det med den finpix vieweren og ikke å sende bildet over på mannen sin data heller. Skjønner ikke noe jeg.

Et det at kortleserstasjonen ikke har stor nok kapasitet? For jeg får jo sett de første 70 og noen bildene... Og er det derfor jeg ikke får klippet og limt dem inn heller?

Skrevet

Har du klippet eller kopiert?

Hvis du har fått en thumbnail som bildet ikke vises på (som f.eks har Infanview-ikon på seg), så prøv å åpne denne Finepix-vieweren først og deretter prøve å åpne bildet. Mulig at bildene er litt "forvirret" ettersom du har flere programmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...