Gå til innhold

Spise morkake etter fødselen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer jeg også på. Kunne tenkt meg å prøve det ved neste fødsel.. Fikk jernmangel sist gang.. Mye verre å spise døde dyr en sin egen morkake er min mening.. Men vet ikke hvordan sykehuset ville reagere. Og hva med oppbevaring og tilbereding.. Har ikke peiling på tilbereding av innmat og kjøtt.. 

Anonymkode: 584ef...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer jeg også på. Kunne tenkt meg å prøve det ved neste fødsel.. Fikk jernmangel sist gang.. Mye verre å spise døde dyr en sin egen morkake er min mening.. Men vet ikke hvordan sykehuset ville reagere. Og hva med oppbevaring og tilbereding.. Har ikke peiling på tilbereding av innmat og kjøtt.. 

Du kan sikkert fryse den ned om du ikke vil spise den med en gang :) 

Anonymkode: b8fdc...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent gjorde dette. Det er en nettside som tilbyr å gjøre om morkaken til tabletter. Du kontakter dem i forkant og får tilsendt en slags "gjør det selv pakke". Det er blant annet en oppbevaringsboks eller noe som du tar med deg til sykehuset og ber de legge morkaken oppi der. Så sender du det inn, og får tablettene i retur. Var faktisk ikke så dyrt, husker jeg reagerte positivt på prisen. Men tar ikke igjen hvor mye det var 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er slik fremtiden skal bli.. Helt normalt og sunt å spise morkaker, buser og drikke piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

En bekjent gjorde dette. Det er en nettside som tilbyr å gjøre om morkaken til tabletter. Du kontakter dem i forkant og får tilsendt en slags "gjør det selv pakke". Det er blant annet en oppbevaringsboks eller noe som du tar med deg til sykehuset og ber de legge morkaken oppi der. Så sender du det inn, og får tablettene i retur. Var faktisk ikke så dyrt, husker jeg reagerte positivt på prisen. Men tar ikke igjen hvor mye det var 😂

Er du så sikker på at det er morkake du får da? Kanskje det ikke er din egen engang

Anonymkode: 66a91...534

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
46 minutter siden, Forundret.. skrev:

Så det er slik fremtiden skal bli.. Helt normalt og sunt å spise morkaker, buser og drikke piss.

Det er nok mer næring i morkake enn i buser og piss!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok mer næring i morkake enn i buser og piss!

:fnise:

Jada, men i det å spise/ drikke buser og piss er det andre positive fordeler, visstnok :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Forundret.. skrev:

Det må bli sånn, grunnet ressursknapphet, siden all skal drive og føde masse unger hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Be om doggybag på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herre jemini:kvalm: Spise det? Hva, er dama ei ku eller no?

Anonymkode: a3d9c...d4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så når kroppen har brukt 9 mnd på å rense din kropp under svangerskapet for giftstoffer som går til morkaken for å beskytte mor å barn, da vil du SPISE de giftstoffene? 

Anonymkode: 2fb73...c2d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så når kroppen har brukt 9 mnd på å rense din kropp under svangerskapet for giftstoffer som går til morkaken for å beskytte mor å barn, da vil du SPISE de giftstoffene? 

Altså innta noe som kroppen gar brukt evigheter på å rense ut. Og til dere som sammenligner dette med dyr. De lever under litt andre villkor og i et annet miljø som er mer natulig mtp hva de spiser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
55 minutter siden, Pringle skrev:

Det må bli sånn, grunnet ressursknapphet, siden all skal drive og føde masse unger hele tiden.

Men vi gjør ikke det. Det er et budskap som ikke kan spres for mye - antallet babyer på planeten stabiliserte seg for ca 20 år siden, og er ca 2 pr par. Altså, vi blir ikke flere på grunn av for mange babyer! Vi blir derimot stadig flere fordi det VAR født veldig mange babyer på 50-60 tallet, som også overlevde (vaksiner og antibiotika, men før prevensjon ble utbredd) og den babyboomen fra den tid tar oss igjen nå, for at mennesker blir stadig eldre, og dør senere.

https://tv.nrk.no/program/koid27002813/hans-rosling-om-befolkningseksplosjonen se her.

Professor Hans Rosling er dø, fryktelig synd, så vi må bare hjelpe til å spre budskapet hans videre og opplyse folk.

Anonymkode: 08933...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, levende dyr og morkake er så mye bedre! 

Morkake, fløtegratinerte poteter og morsmelk! Namnam!

Anonymkode: c95c5...35e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja.. men er det logisk da? Lever, hele oppgaven av lever er jo rensing. Allikevel er lever det sunneste du kan spise, Altså, dyrelever selvfølgelig men den kan jo da sannelig være eldre enn 9 måneder.

Anonymkode: 08933...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Raindrops

Jeg fikk en vareprøve på en ansiktsmaske fra Korea som visstnok var laget av morkake. Klarte ikke for alt i verden å klistre den i ansiktet, jeg vil ikke ha et fremmed menneske over hele ansiktet, spesielt ikke innsiden av et annet menneske. Mulig man føler det annerledes om det er ens egen morkake, men jeg ville nok uansett ha tenkt meg om en del ganger før jeg lagde morkake-gryte. 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, levende dyr og morkake er så mye bedre! 

Morkake, fløtegratinerte poteter og morsmelk! Namnam!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste er jo at siden man er ferdig med å være gravid trenger den ikke være gjennomstekt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er jo at siden man er ferdig med å være gravid trenger den ikke være gjennomstekt! 

Det blir jo som en deilig biff tartar! Godt med mat etter en heftig fødsel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...