AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Har søkt om boliglån til husbanken og fikk et brev der det står at de mangler dokumentasjon på innvigelse av boliglån fra bank vedlagt kredittvurdering der det står at banken godtar startlån til dekning av 15% startkapital. Hva er det? Jeg har jo ikke fått innvilget boliglån o vanlig bank, derfor heg søker husbanken... Anonymkode: 314f8...1e6
stan Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Hva slags lån har du søkt i husbanken? Jeg trodde de ga bostøtte og startlån. Startlån er jo istedenfor egenkapital, så må resten av boligen finansieres via vanlig bank. Det er bare unntaksvis husbanken / kommunen fullfinansierer.
VoodooChild Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 4 timer siden, stan skrev: Hva slags lån har du søkt i husbanken? Jeg trodde de ga bostøtte og startlån. Startlån er jo istedenfor egenkapital, så må resten av boligen finansieres via vanlig bank. Det er bare unntaksvis husbanken / kommunen fullfinansierer. Det er nok veldig variabelt fra kommune til kommune. Min kommune fullfinansierte mitt boligkjøp.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 4 timer siden, stan skrev: Hva slags lån har du søkt i husbanken? Jeg trodde de ga bostøtte og startlån. Startlån er jo istedenfor egenkapital, så må resten av boligen finansieres via vanlig bank. Det er bare unntaksvis husbanken / kommunen fullfinansierer. Nå er det uklart om ts har søkt kommunen/Husbankenlån via kommunen eller Husbanken direkte. Hva hun får hvor og hva hun skal gjøre videre må hun nesten ta med avsrnderen av brevet hun har fått. Det er nokså ubegripelig både hva ts har gjort og hvordan hun mener vi skal vite hva hun har gjort og skal gjøre, når hun selv kan ta en telefon direkte til avsender av brevet hun har mottatt. Anonymkode: a7f3f...0b0
SesameStreet Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Har søkt om boliglån til husbanken og fikk et brev der det står at de mangler dokumentasjon på innvigelse av boliglån fra bank vedlagt kredittvurdering der det står at banken godtar startlån til dekning av 15% startkapital. Hva er det? Jeg har jo ikIke fått innvilget boliglån o vanlig bank, derfor heg søker husbanken... Anonymkode: 314f8...1e6 Kan man søke fra Husbanken direkte? Jeg trodde en måtte søke fra kommunen? Det er dog vanlig i kommunen å levere dokumentasjon fra banken om at du har prøvd å søke lån i vanlig bank. Endret 1. juni 2017 av SesameStreet
SesameStreet Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 48 minutter siden, VoodooChild skrev: Det er nok veldig variabelt fra kommune til kommune. Min kommune fullfinansierte mitt boligkjøp. Som sagt, unntaksvis så fullfinansierer de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå