AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 http://gjest.blogg.no/1496221711_gi_menn_rett_til_juridisk_abort__det_er_likestilling.html Skammelig at man lar en slik kvinnehatende artikkel bli publisert. Anonymkode: 6100a...d97 2
herzeleid Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Synes igrunn det virker helt rimelig, all den tid det er en veldig "mild" rett sammenlignet med retten til å ta livet av fosteret. I dag sponser vi kvinner som velger å bringe barn til verden uten en far, eksempelvis ved å få sed fra donor (i utlandet), og det virker dermed urimelig å skulle påtvinge menn juridisk farskap, all den tid vi som samfunn aksepterer at mor "snyter" barnet for en far. 11
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 Ja. Sikkert bedre å bli juridisk abortert ved fødsel enn å ha en far som tydeligvis vet av deg, men allikevel gir faen. Anonymkode: f7714...f96 6
Gjest mimoe Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: http://gjest.blogg.no/1496221711_gi_menn_rett_til_juridisk_abort__det_er_likestilling.html Skammelig at man lar en slik kvinnehatende artikkel bli publisert. Anonymkode: 6100a...d97 Synes det var en bra artikkel med mye sannhet. Jeg er sterkt uenig i at mannen ikke har noen rettigheter når det kommer til valg om abort. Ønsker kvinnen å beholde uten mannens samtykke, synes jeg mannen burde fratas alt økonomisk ansvar, og at kvinnen må stå med dette alene.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, mimoe skrev: Synes det var en bra artikkel med mye sannhet. Jeg er sterkt uenig i at mannen ikke har noen rettigheter når det kommer til valg om abort. Ønsker kvinnen å beholde uten mannens samtykke, synes jeg mannen burde fratas alt økonomisk ansvar, og at kvinnen må stå med dette alene. Heeeelt riktig. Anonymkode: 02a33...8fa 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 Enda en tråd om dette. Anonymkode: d1689...e6e 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #7 Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, mimoe skrev: Synes det var en bra artikkel med mye sannhet. Jeg er sterkt uenig i at mannen ikke har noen rettigheter når det kommer til valg om abort. Ønsker kvinnen å beholde uten mannens samtykke, synes jeg mannen burde fratas alt økonomisk ansvar, og at kvinnen må stå med dette alene. Og barnet er ikke et eget individ, med egne rettigheter? Er dere så tette i pappen at dere ikke klarer å tenke lenge enn 1,2 og ikke 3 individer? Anonymkode: e7f49...bc6 11
Testosteron Skrevet 31. mai 2017 #9 Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, mimoe skrev: Ønsker kvinnen å beholde uten mannens samtykke, synes jeg mannen burde fratas alt økonomisk ansvar, og at kvinnen må stå med dette alene. Men hvis barnets far skal slippe å ta ansvar for barnets økonomiske velferd, så er det alle vi andre (staten) som må betale. Eller vil du at barn med slike uansvarlige fedre skal måtte vokse opp i fattigdom? 20
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 Så menn skal kunne dyppe p*kken i hva som helst uten å måtte stå til ansvar for noe som helst, på bekostningen av velferden til uskyldige små barn ? Kvinner må ta konsekvensene ved graviditet; Enten ved å beholde og oppdra og forsørge et barn i minimum 18-19 år eller ved å gjennomgå en abort med alt det medfører både fysisk og psykisk. Men menn skal kunne reduseres til ansvarsløse barn helt uten å måtte ta konsekvensen av egne handlinger? Og hvem tror du i så fall må ta over den økonomiske forsørgerbyrden for disse uønskede barna, dersom menn skal kunne slippe å ta økonomisk ansvar for egne avkom? Staten, dvs. alle de som ikke har kjørt en konsekvensfri "tøm og røm"? Eller skal vi la disse uskyldige barna vokse opp fattigdom, med alt det medfører av kriminalitet og sosiale utfordringer? Det er faktisk lov å tenke lenger enn nesa (eller i dette tilfellet: pikken) rekker. Anonymkode: 31888...888 25
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #11 Skrevet 31. mai 2017 Synes det er forståelig, jeg. Samtidig, ved sex risikerer kvinner graviditet og fødsel med alle mulige komplikasjoner eller å måtte ta abort, mens menn risikerer å bli fedre - det er kanskje en grei nok deal, egentlig. Anonymkode: ef464...5cd 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #12 Skrevet 31. mai 2017 Jeg ser forsåvidt logikken i forslaget, men er ikke for, siden de færreste graviditeter skjer pga sviktende prevensjon. Ofte har det vært en risk mannen har vært villig til å ta, og så angrer han etterpå. Da må han ta ansvaret sitt. Anonymkode: 95d68...36d 10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 Hvorfor skal staten betale for at far ikke bruker prevensjon? Det er helt bak mål, blir man gravid og ikke har brukt kondom vell, deal with it. Det er en risiko å bli gravid da, trodde det var allmennkjent. Syns ikke ansvarsfraskrivelse er på sin plass i slike saker. Abort er ingen prevensjon det må man skaffe selv. Anonymkode: ee863...cf4 10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 Jeg er litt usikker på dette her. Men en mann kan uansett ikke nekte barnet å oppsøke han. Anonymkode: c908e...ab8
waco Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser forsåvidt logikken i forslaget, men er ikke for, siden de færreste graviditeter skjer pga sviktende prevensjon. Ofte har det vært en risk mannen har vært villig til å ta, og så angrer han etterpå. Da må han ta ansvaret sitt. Det er bare kvinner som kan ta en velvillig risk og så siden angre etterpå. Fy mannen som vil ha samme frihet og samme angrerett som kvinner! Usj av meg. - så frekke de mennene er, - forstår de ikke at likestilling betyr at kvinnen bestemmer alt 100 % alene? 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #16 Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, waco skrev: Det er bare kvinner som kan ta en velvillig risk og så siden angre etterpå. Fy mannen som vil ha samme frihet og samme angrerett som kvinner! Usj av meg. - så frekke de mennene er, - forstår de ikke at likestilling betyr at kvinnen bestemmer alt 100 % alene? Det er jo for fra naturens side er det kvinnen som er gravid, eller så hadde mannen fått hatt valget ja. Men det er fysisk umulig for en mann å bli gravid. Anonymkode: ee863...cf4 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #17 Skrevet 31. mai 2017 3 minutter siden, waco skrev: Det er bare kvinner som kan ta en velvillig risk og så siden angre etterpå. Fy mannen som vil ha samme frihet og samme angrerett som kvinner! Usj av meg. - så frekke de mennene er, - forstår de ikke at likestilling betyr at kvinnen bestemmer alt 100 % alene? Jeg mener forøvrig at kvinnen bør også ta ansvaret om hun blir gravid, og beholdet barnet. Før du begynner med vas om at jeg et motsigende og dobbeltmoralsk osv. Mer ikkje imot abort i den forstand, men imot at det skal brukes som prevensjon. Det er lett p beskytte seg mot det, selvsagt kan det skje men oftest ikke med kondom. Anonymkode: ee863...cf4 1
Biloba Skrevet 31. mai 2017 #18 Skrevet 31. mai 2017 Forslaget er i strid med FNs barnekonvensjon, som gir barn rett til å kjenne og få omsorg fra sine foreldre. Akkurat det økonomiske kan løses på andre måter hvis samfunnet ønsker en lovendring på dette. Jeg må si jeg ikke har spesielt lyst til å være med på et spleiselag til barnebidrag for menn som vil ha sex uten kondom og uten noen tanker for konsekvenser. Det holder rikelig at vi betaler for mødre og fedre som ikke har betalingsevne. Det blir også svært uryddig, for i motsetning til når et barn adopteres bort, så vil både far, fars familie og omgangskrets ofte være i barnets oppvekstmiljø. Besteforeldre, tanter og onkler osv vil kanskje ha kontakt med barnet de ikke i juridisk familie med osv. 9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #19 Skrevet 31. mai 2017 8 minutter siden, waco skrev: Det er bare kvinner som kan ta en velvillig risk og så siden angre etterpå. Fy mannen som vil ha samme frihet og samme angrerett som kvinner! Usj av meg. - så frekke de mennene er, - forstår de ikke at likestilling betyr at kvinnen bestemmer alt 100 % alene? Nå er det jo faktisk kvinnen som bærer barnet. Hun som har bestemmelsesrett over egen kropp Anonymkode: 97041...a0c 5
boblevann Skrevet 31. mai 2017 #20 Skrevet 31. mai 2017 Hm, jeg skjønner tanken - men lurer veldig på hvordan det eventuelt skal gjøres i praksis? 1. De kvinnene som lurer menn til graviditet, noe KG's menn mener er svært ofte, vil jo bare vente med å fortelle om graviditeten til den juridiske abortgrensa er overskredet. For ved likestilling skal vel denne grensa også være i uke 12, siden kvinnenes grense er uke 12. 2. Barnet har rett til å kjenne begge foreldrene sine. Hva gjør far da når barnet oppsøker far når det blir eldre? Når barnet spør hvem faren er? ''Nei det er naboen her det, men han ville ikke ha deg, så han tok juridisk abort som kompensasjon for at jeg ikke ville drepe deg''? Altså. Jeg forstår svært godt at dette er frustrerende for menn, spesielt hvis årsaken er sviktende prevensjon. Men altså, jeg lurer sånn på hvordan dere ''juridisk abort''-forkjempere vil løse dette i praksis? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå