Gå til innhold

Hvor lenge blør jeg etter MA, og når kommer mensen igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

På mandag var jeg på sykehuset for å ta første pille for å starte den medisinske aborten, og på tirsdags kveld begynte jeg å blø med et par koagler. I dag tok jeg stikkpillene i kjeden, og det kom enda mer blod og flere koagler. Er det noen som vet hvor lenge jeg ca. kommer til å blø? Jeg vet at det står at neste mens kommer fra 4 - 6 uker etter aborden, men gjelder det fra den dagen aborten skjedde (altså idag) eller om det er fra når jeg slutter å blø? Så når kommer ca. neste mens? Og kan jeg bruke OB når jeg får mensen etter aborten? Skal på syden tur i hele juli, så hadde vært deilig å kunne sluppet de ekle bindene..

Anonymkode: dbd8a...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blødde i ca 12 dager, eggløsning to dager etter det og mens en uke etter eggløsning. Så altså 3 uker fra aborten til mens.

Men syklusen var uregelmessing i 3 mnd, hadde bl a korte lutealfaser. Gravid igjen 5 mnd etter aborten.

Anonymkode: 2d650...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ganske mye i 4 dager, og lett de siste 4 dagene, så var det stopp. Fikk mensen etter 4 uker. 

Anonymkode: 226fb...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde i en uke, så stoppa det noen dager og starta plutselig igjen. Strakk seg over 15 dager fra fleste blødningsdag. Fikk mensen fire uker etter stikkpilla ble satt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😊 Nå har jeg faktisk nesten sluttet å blø.. Kun to dager med blødning høres vel litt lite ut? Nå begynner jeg å bekymre meg over at alt kanskje ikke er ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 Nå har jeg faktisk nesten sluttet å blø.. Kun to dager med blødning høres vel litt lite ut? Nå begynner jeg å bekymre meg over at alt kanskje ikke er ute..

Hos meg kunne det variere fra dag til dag. Jeg trodde også det var i ferd med å gi seg etter 3 dager, men fjerde dagen økte det på igjen og var nokså kraftig et par dager.

Anonymkode: 2d650...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blødde som en foss igjennom en helg, og fortsatte å blø litt i ca 2 uker før det ga seg. 

Fikk mensen igjen etter 7-8 uker. Aborten skjedde i begynnelsen av januar, og syklusen min har endret seg litt etter dette. 

Nå er jeg feks på dag 18 og har enda ikke hatt eggløsning denne syklusen :/ 

Anonymkode: 43744...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt. Blødde ekstremt masse den dagen jeg satt stikkpillene, men veldig lite etterpå i en ukes tid før det stoppet helt. Men tok likevel 10 uker før jeg fikk mensen tilbake.

Det er bare de 2 første ukene du ikke skal bruke tamponger pga infeksjonsfare, etter det kan du gjøre som du vil. 

Anonymkode: 50cc0...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...