Gå til innhold

500 kalorier om dagen, ønsker nå trappe opp til normalt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg vet at det er utrolig usunt, men jeg har gått på en litt for streng diet; Lavkarbo og lav-kalori.
Begynner nærme meg målet mitt, og har tenkt gå ned 2-3 ekstra i tilfelle jeg går opp litt første tiden og pga vannvekt.

Har liten erfaring med slanking, og lurer litt på om jeg burde "trappe opp kaloriene, og ikke bare hoppe rett på 2000 kalorier om dagen?
Om om det er tilfelle, hvor lang tid burde jeg bruke på opptrapping?

Anonymkode: f6b93...b41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja du burde trappe opp igjen sakte men sikkert, ettersom at forbrenningen ikke fungerer som vanlig når du har vært i såpass stort underskudd. 500 kalorier er utrolig lite, og kroppen vil gå raskt opp igjen i vekt om du ikke tar det gradvis. Hvor lang tid du burde gjøre det over vet jeg ikke. Husk at det finnes sunnere metoder for slanking, det er ikke vits i å ødelegge seg selv på grunn av noen kilo ekstra.

Anonymkode: 09a9e...b58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reernæringssyndrom er ekstremt farlig. Jeg måtte trappe opp fra 500 kalorier om dagen til 2000 under sykehusinnleggelse der blodprøver må tas hver dag for å sjekke at elektrolyttene ikke kommer ut av balanse (du kan få hjerteinfarkt).

Anonymkode: 27270...d10

• Liker 1
Skrevet

Du burde få hjelp. Lykke til!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du burde trappe opp igjen sakte men sikkert, ettersom at forbrenningen ikke fungerer som vanlig når du har vært i såpass stort underskudd. 500 kalorier er utrolig lite, og kroppen vil gå raskt opp igjen i vekt om du ikke tar det gradvis. Hvor lang tid du burde gjøre det over vet jeg ikke. Husk at det finnes sunnere metoder for slanking, det er ikke vits i å ødelegge seg selv på grunn av noen kilo ekstra.

Anonymkode: 09a9e...b58

Var dumt av meg og kjøre denne strenge dietten. Men har ikke klart ta av med vekten jeg fikk da jeg ble syk, og må alltid lage mat tl hele familien + mye middager rundt omkring.
Dette ble rett og slett lettere, selv om det har vært tøfft. Satser på og ta med meg de få gode vanene som er blitt av denne kuren tilbake til hverdagen med grønnsaker og mye vann. Og ikke masse sukker.

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reernæringssyndrom er ekstremt farlig. Jeg måtte trappe opp fra 500 kalorier om dagen til 2000 under sykehusinnleggelse der blodprøver må tas hver dag for å sjekke at elektrolyttene ikke kommer ut av balanse (du kan få hjerteinfarkt).

Anonymkode: 27270...d10

Virkelig? Hvor lenge holdt du på?
Jeg har holdt på i snart 2 mnd nå, håper ikke dette er for ille.

Hvor lang tid brukte du på opptrapping?

---

Selv om dette har vært usunt, så synes jeg det er fint jeg alikevell har klart holde meg unna spy opp maten.
Har tidligere slitt med bulemi, og føler faktisk jeg begynner bli fornøyd med kroppen min selvom jeg ikke er blitt "tynn"

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var dumt av meg og kjøre denne strenge dietten. Men har ikke klart ta av med vekten jeg fikk da jeg ble syk, og må alltid lage mat tl hele familien + mye middager rundt omkring.
Dette ble rett og slett lettere, selv om det har vært tøfft. Satser på og ta med meg de få gode vanene som er blitt av denne kuren tilbake til hverdagen med grønnsaker og mye vann. Og ikke masse sukker.

---

Selv om dette har vært usunt, så synes jeg det er fint jeg alikevell har klart holde meg unna spy opp maten.
Har tidligere slitt med bulemi, og føler faktisk jeg begynner bli fornøyd med kroppen min selvom jeg ikke er blitt "tynn"

Du må gå til legen. Du kan ikke få hjelp av dette her inne fordi reernæring er såpass farlig. Kan nok være du blir innlagt. 

Anonymkode: 7251f...ce4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid er for lenge, før man trenger hjelp til reærnering?

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

---

Du har fortsatt en alvorlig spiseforstyrrelse. Det kan du ha selv du ikke er mager. Ta kontakt med lege. Det å sulte seg slik er en variasjon av bulimi. 

Anonymkode: 12d6c...b0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid er for lenge, før man trenger hjelp til reærnering?

Du trenger hjelp til det NÅ

Anonymkode: 7251f...ce4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et spørsmål du bør stille her inne. Har du hatt bulimi, snakk med legen din, ikke KG.

Anonymkode: 50e6e...760

AnonymBruker
Skrevet

Dere jenter altså. 

Anonymkode: d2142...15d

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Vennlig hilsen
lillesky (moderator)

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...