Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære bestemor døde etter langtids sykdom. Det er minnestund i morgen, ektemannen min er ikke komfortabel med slike setninger og ønsker ikke å være med (skal selvsagt i begravelsen). Er det vanlig at kjærester/samboere/ektefeller av barnebarn ikke er tilstedet?

Det er greit for meg, men redd noen skal bli fornærmet. 

Anonymkode: 81e26...507

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men ingen har rett eller grunn til å bli sint eller skuffet. Uansett skal du tenke på deg selv og dine. Det er din bestemor det er snakk om, og når du godtar det så bør alle andre godta det også. Ja, jeg ser at begravelse og minnestund var på torsdag, da er det over nå. Håper alt gikk bra, uansett hva han/dere bestemte dere for. Så lenge han var synlig i begravelsen så er det den som er viktigst. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig eller en selvfølge at man går i begravelsen til sin kjæres bestemor?

Mener ikke å kuppe tråden, men lurer på dette for egen del da nettopp det har skjedd. Har ikke særlig lyst til å gå, men føler at jeg bør. Begravelsen er langt på en annen kant av landet og jeg har kun møtt henne en håndfull ganger selv om vi har vært sammen i en del år

Anonymkode: 6ca05...612

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig eller en selvfølge at man går i begravelsen til sin kjæres bestemor?

Mener ikke å kuppe tråden, men lurer på dette for egen del da nettopp det har skjedd. Har ikke særlig lyst til å gå, men føler at jeg bør. Begravelsen er langt på en annen kant av landet og jeg har kun møtt henne en håndfull ganger selv om vi har vært sammen i en del år

Anonymkode: 6ca05...612

Min svoger var med oss i farmors begravelse. En dagsreise unna, og han har aldri truffet farmor. Du kan vise din kjære den æren det er at du blir med

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe folk må få bestemme selv. Jeg kommer ikke til å gå i begravelsene til mine tanter og onkler engang. Jeg orker det rett og slett ikke og sånn blir det.

Forventer ikke at de skal komme i min begravelse heller om jeg dør først. Jeg vet ikke om noe annet jeg gruer og frykter mer enn begravelser så jeg aksepterer andre sin mening.

Kondolerer 🌹

Anonymkode: ae2df...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...