Gå til innhold

Frekke ansatte på luksusbutikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som har opplevd å bli ignorert på f.eks Louis Vuitton eller Hermes? 

Jeg kler meg ganske så pent, føler jeg da.  Kommer liksom ikke inn i butikkene med treningstights, selv om det heller ikke skulle hatt noe med saken å gjøre. Føler at de ikke orker å spørre meg om hjelp når jeg kommer inn og skal bruke flere tusen på luksusvarer. Har ikke særlig lyst til å handle in real hvis alle ansatte skal bruke spionbriller for å se om at jeg har på meg en Chanelgenser og bukse??

Anonymkode: 217de...b58

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre er endel av disse butikkene betjent med en betjening som behandler deg etter hvordan du går kledd og ikke etter hva du har råd til.

En gang så ringte jeg kontofonen og satte tlf på høyttaler rett vedsiden av to slike  (var eneste kunde og de gadd ikke hjelpe) de ble virkelig månebedotten når de hørte summen som ble lest opp.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever mye bedre service hos LV enn Hermes. LV har jeg handlet mange ganger og har enten på meg joggis eller jobbklær. Servicen har vært upåklagelig hver gang. Hermes i Oslo orker jeg ikke å gå inn. Da drar jeg heller til utlandet og handler. 

Anonymkode: 7aa90...824

• Liker 2
Skrevet

Er en grunn til det :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever mye bedre service hos LV enn Hermes. LV har jeg handlet mange ganger og har enten på meg joggis eller jobbklær. Servicen har vært upåklagelig hver gang. Hermes i Oslo orker jeg ikke å gå inn. Da drar jeg heller til utlandet og handler. 

Anonymkode: 7aa90...824

Enig der. LV er ganske greit sånn sett, men hermes har jeg hørt veldig mange klage på. Er det så mye bedre å handle på hermes i utlandet da?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Emmelise skrev:

Er en grunn til det :)

Joa, men er det ikke litt rart at selgerne ikke er så snobbete mot folk som kommer inn og ser ut som 10 millioner kroner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har årslønn på ca 750 000 kr, eier 50% av eneboligen vår til markedsverdi av 6 500 000, er gjeldfri, og har ca 600 000 i bank/fond. Jeg har med andre ord mer enn god nok økonomi til å kjøpe meg en kjole i en litt dyrere butikk. 

Jeg skulle i et bryllup i fjor, og da skulle jeg spandere på meg en helt ny kjole, og gikk i en litt dyrere butikk. Jeg kler meg normalt i jobbklær som regnes som passende til kontorjobben jeg har, som regel hele, rene jeans, en enkel topp, og enkle svarte sko. 

Da jeg spurte damen bak disken om de hadde en kjole jeg så på til ca 2500 kr i en annen størrelse, så hun bare på meg og sa at ja, de hadde nok kanskje det, men hun trodde nok den var litt utenfor min prisklasse, om jeg ikke hadde sett på prislappen.. Hun trodde nok ikke at de hadde noe som var mer i min prisklasse i denne butikken, men det var en cubus rett over gaten. 

Ble ikke noe salg for henne, nei. 

Anonymkode: 295c4...0b2

• Liker 48
Skrevet

Mest sannsynlig er det fordi de er misunnelige på kunder som har råd til vesker/klær som de selv ikke har penger til å kjøpe

• Liker 29
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joa, men er det ikke litt rart at selgerne ikke er så snobbete mot folk som kommer inn og ser ut som 10 millioner kroner?

Nei, for det er folk som er der for å kjøpe noe uansett. Ser du ut som penger så får de mer ut av deg ved å behandle deg pent. Ser du fattigere ut, så skviser de penger ut av deg ved å behandle deg som om du ikke har råd til det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ansatte på ordentlige luksusbutikker oppfører seg ikke sånn. De får skikkelig opplæring i å oppføre seg seg profesjonelt og å ikke dømme kunder utifra klær og utseende. Det er jo ikke akkurat som om de som jobber i butikker er de rikeste folka heller. Millionærer kan ha forskjellige utseender og klesstil.

I Norge er vi ikke helt i samme nivå på luksusbutikkene som i andre land (Frankrike og Italia f.eks). De har lengre erfaring med arbeid på luksusbutikker, ettersom at butikkene har vært i byene mye lengre, og vil ikke behandle kunder på den nedlatende måten som de gjør her til lands. Hermes og Louis vuitton har vel ikke vært i Oslo så lenge så det er ganske nytt. De har ikke så lang erfaring liksom. Jeg har vært innom flere luksusbutikker i utlandet, i flere land, og har alltid hatt en god opplevelse og fått mye god hjelp og behandling hos de ansatte. Og jeg svømmer ikke akkurat i penger jeg heller, er helt alminnelig og går i vanlige klær..

Anonymkode: cf60d...bad

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har årslønn på ca 750 000 kr, eier 50% av eneboligen vår til markedsverdi av 6 500 000, er gjeldfri, og har ca 600 000 i bank/fond. Jeg har med andre ord mer enn god nok økonomi til å kjøpe meg en kjole i en litt dyrere butikk. 

Jeg skulle i et bryllup i fjor, og da skulle jeg spandere på meg en helt ny kjole, og gikk i en litt dyrere butikk. Jeg kler meg normalt i jobbklær som regnes som passende til kontorjobben jeg har, som regel hele, rene jeans, en enkel topp, og enkle svarte sko. 

Da jeg spurte damen bak disken om de hadde en kjole jeg så på til ca 2500 kr i en annen størrelse, så hun bare på meg og sa at ja, de hadde nok kanskje det, men hun trodde nok den var litt utenfor min prisklasse, om jeg ikke hadde sett på prislappen.. Hun trodde nok ikke at de hadde noe som var mer i min prisklasse i denne butikken, men det var en cubus rett over gaten. 

Du skulle bedt om å få snakke med sjefen. En mail hadde også gjort seg 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 708ba...92e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe så frekt! Tenk å si noe sånn. De har jo ikke peiling på hva du tjener. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Synes også ofte det er dårlig service i flere eksklusive klesbutikker og parfymerier, synes det er vanligst der det er godt voksne damer som jobber, jeg kommer i farten på Le Chalet på Majorstuen. Gunnar Øye er heldigvis i andre retningen, der synes jeg alltid de har vært hyggelige. (Hos LV liker jeg stort sett ikke designen, og Hermes har jeg kun handlet hos i utlandet og tax free.)

Før tenkte jeg behandlingen på hadde m alder å gjøre, og betjeningen ikke trodde jeg hadde økonomi etc, men nå som jeg er voksen (42) ser jeg at det er slik uansett. Jobber i finans og kler meg etter bransjekoden, tjener og lever bra. Men gnir ikke ringer og veskemerke opp i ansiktet dere, er høflig og vennlig, kanskje det er feilen - lurer på om jeg burde være mer bitch, rynke på nesen, flashe smykker osv for å få god service. Eller at disse godt voksne kvinnene er litt misunnelig på oss litt yngre som har fått andre karrieremuligheter enn å stå i klesbutikk? Og kan shoppe for egne penger. 

Anonymkode: 91d47...4c3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ansatte på ordentlige luksusbutikker oppfører seg ikke sånn. De får skikkelig opplæring i å oppføre seg seg profesjonelt og å ikke dømme kunder utifra klær og utseende. Det er jo ikke akkurat som om de som jobber i butikker er de rikeste folka heller. Millionærer kan ha forskjellige utseender og klesstil.

I Norge er vi ikke helt i samme nivå på luksusbutikkene som i andre land (Frankrike og Italia f.eks). De har lengre erfaring med arbeid på luksusbutikker, ettersom at butikkene har vært i byene mye lengre, og vil ikke behandle kunder på den nedlatende måten som de gjør her til lands. Hermes og Louis vuitton har vel ikke vært i Oslo så lenge så det er ganske nytt. De har ikke så lang erfaring liksom. Jeg har vært innom flere luksusbutikker i utlandet, i flere land, og har alltid hatt en god opplevelse og fått mye god hjelp og behandling hos de ansatte. Og jeg svømmer ikke akkurat i penger jeg heller, er helt alminnelig og går i vanlige klær..

Anonymkode: cf60d...bad

Men hvilken folkeskikk at de uansett opplæring eller ei, å være frekk og snobbete mot kunder? De kommer jo inn for å se eller kjøpe noe der.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes enkelte av dere virker like frekke som betjeningen 

Anonymkode: 7d371...724

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en ekstremt merkelig ting å gjøre.

Anonymkode: 05605...6fd

Minner om de som skal vifte med det de har av kredittkort for å vise at de har penger... 

Anonymkode: b0016...5aa

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...