AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Hei! Igår var jeg og venninna mi på restaurant. Jeg hadde spurt henne om hun ville bli med ut og hun sa ja. Vi er begge i 20-årene og begge studerer. Vi spiste ikke på en spesielt dyr restaurant. Da vi hadde spist og var ferdige kom regningen. Den var på ca. 450 for begge to sin mat. Hun brukte mer penger på mat enn meg, men jeg sa vi kunne spleise. Du kan tro hun ble forbannet. Aldri sett hun sånn før og jeg må si jeg ble sjokkert. Hun sa at siden jeg hadde spurt om å dra på restaurant var jeg den som måtte betale. Jeg ble så sjokkert at jeg bare betalte. Om jeg selv hadde blitt spurt om å dra på restaurant så hadde jeg betalt selv, men er dette uvanlig? Anonymkode: c03de...445 15
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Igår var jeg og venninna mi på restaurant. Jeg hadde spurt henne om hun ville bli med ut og hun sa ja. Vi er begge i 20-årene og begge studerer. Vi spiste ikke på en spesielt dyr restaurant. Da vi hadde spist og var ferdige kom regningen. Den var på ca. 450 for begge to sin mat. Hun brukte mer penger på mat enn meg, men jeg sa vi kunne spleise. Du kan tro hun ble forbannet. Aldri sett hun sånn før og jeg må si jeg ble sjokkert. Hun sa at siden jeg hadde spurt om å dra på restaurant var jeg den som måtte betale. Jeg ble så sjokkert at jeg bare betalte. Om jeg selv hadde blitt spurt om å dra på restaurant så hadde jeg betalt selv, men er dette uvanlig? Anonymkode: c03de...445 Inviterer du noen ut på middag, skal du betale. Anonymkode: 2535e...05b 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 31. mai 2017 Dette var veldig frekt. Du spurte om hun ville bli med, du inviterte henne ikke på en middag. Veldig uvanlig i min omgangskrets. Skal man liksom forvente at den som spør om noen vil ut i helga skal betale drinker for alle og? Blir litt dumt. Anonymkode: fcb99...2da 138
fannyfab Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Så frekt av henne, hvertfall når hun sier det på den måten! Hver gang jeg blir bedt med ut å spise med venner så forventer jeg ikke at de skal spandere. Hadde det vært en første date med en, så hadde jeg likevel tatt med meg kortet i tilfelle jeg måtte betale selv. 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 Populært innlegg #5 Skrevet 31. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inviterer du noen ut på middag, skal du betale. Anonymkode: 2535e...05b Tull og fjas Anonymkode: 18bd2...19e 73
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og fjas Anonymkode: 18bd2...19e nei, spør du om noen har lyst å være med deg å spise, skal man ikke betale for maten seff. men inviterer du noen ut på middag skal man betale. Anonymkode: 2535e...05b 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 Populært innlegg #7 Skrevet 31. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inviterer du noen ut på middag, skal du betale. Anonymkode: 2535e...05b Høres ut som du ikke har mange venner eller kollegaer. Sånt oppfører man seg ikke. Anonymkode: 3cb2d...b96 53
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #8 Skrevet 31. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du ikke har mange venner eller kollegaer. Sånt oppfører man seg ikke. Anonymkode: 3cb2d...b96 Skjerp deg, hvis man blir invitert er det vanlig at folk forventer at man skal betale, hvis jeg blir spurt om jeg vile være med spise (ikke invitert) forventer jeg at jeg at jeg må betale selv. Anonymkode: 2535e...05b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 Hvis det bare er 2 stk og det ikke er en date så er det vanligst å spleise. Om det blir flere så er det vanligst å ta runder på hvem som betaler (du tar denne, jeg tar neste, osv). Man skal jammen mangle sosiale antenner om man ikke er villig til å spleise med en venn. Anonymkode: 283f8...09c 13
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #11 Skrevet 31. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjerp deg, hvis man blir invitert er det vanlig at folk forventer at man skal betale, hvis jeg blir spurt om jeg vile være med spise (ikke invitert) forventer jeg at jeg at jeg må betale selv. Anonymkode: 2535e...05b Hvis man blir invitert til ved en spesiell anledning så er det nok vanlig at verten spanderer, men om det bare er en vennetur til en kafe/resturant så spleiser man. Anonymkode: 283f8...09c 14
Gjest Rose11 Skrevet 31. mai 2017 #12 Skrevet 31. mai 2017 Herregud, frekt av henne å kreve du må betale for henne! Du er ikke mora hennes. Hvis en venninne spør "hei, vil du ut å spise middag med meg i morgen?" Så betaler jeg selvfølgelig for min egen mat. Har aldri slått meg inn en gang at hun må betale. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det bare er 2 stk og det ikke er en date så er det vanligst å spleise. Om det blir flere så er det vanligst å ta runder på hvem som betaler (du tar denne, jeg tar neste, osv). Man skal jammen mangle sosiale antenner om man ikke er villig til å spleise med en venn. Anonymkode: 283f8...09c Jeg hadde nok gått utifra at jeg skulle betale selv, men det kan hende at venninnen trodde hun ble invitert på middag, jeg er ikke enig i hennes oppførsel-men det tyder på at kanskje ts ikke har vært klart og tydelig på at det ikke var en invitasjon,men kun for å henge i sammen, jeg går alltid utifra at jeg betaler selv. Anonymkode: 2535e...05b 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, Rose11 skrev: Herregud, frekt av henne å kreve du må betale for henne! Du er ikke mora hennes. Hvis en venninne spør "hei, vil du ut å spise middag med meg i morgen?" Så betaler jeg selvfølgelig for min egen mat. Har aldri slått meg inn en gang at hun må betale. Enig med deg. Men, "slått meg inn"? Anonymkode: 4e61d...d34 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Men, "slått meg inn"? Anonymkode: 4e61d...d34 Ganske vanlig å skrive det. Det er et utrykk. Anonymkode: c03de...445 7
Gjest Rose11 Skrevet 31. mai 2017 #16 Skrevet 31. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Men, "slått meg inn"? Anonymkode: 4e61d...d34 Vanlig å si det her jeg er ifra
Gjest Snuppi Skrevet 31. mai 2017 #17 Skrevet 31. mai 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjerp deg, hvis man blir invitert er det vanlig at folk forventer at man skal betale, hvis jeg blir spurt om jeg vile være med spise (ikke invitert) forventer jeg at jeg at jeg må betale selv. Anonymkode: 2535e...05b Ts spurte om venninnen ville bli med ut og spise. De er begge studenter! Å forvente at noen skal betale maten din da du blir spurt om å bli med å spise stiller jeg meg undrende til! 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #18 Skrevet 31. mai 2017 5 minutter siden, Snuppi skrev: Ts spurte om venninnen ville bli med ut og spise. De er begge studenter! Å forvente at noen skal betale maten din da du blir spurt om å bli med å spise stiller jeg meg undrende til! Jeg svarer utifra hva som står å hi, hvis det var klart og tydelig. Hvorfor foreslo TS hatt de kunne spleise når regningen kom? Anonymkode: 2535e...05b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #19 Skrevet 31. mai 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: nei, spør du om noen har lyst å være med deg å spise, skal man ikke betale for maten seff. men inviterer du noen ut på middag skal man betale. Anonymkode: 2535e...05b Jeg er ute med venninner ofte og vi betaler alltid for oss selv, uansett hvem som spurte den andre. På den måten er det også lavere terskel for å be noen med. Hadde venninnen min krevd at jeg skulle betale for henne hadde det blitt leeeeeeeeenge til jeg spurte henne neste gang Anonymkode: 18bd2...19e 8
Gjest Snuppi Skrevet 31. mai 2017 #20 Skrevet 31. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg svarer utifra hva som står å hi, hvis det var klart og tydelig. Hvorfor foreslo TS hatt de kunne spleise når regningen kom? Anonymkode: 2535e...05b Å bli spurt om å bli med ut og spise er betyr ikke at jeg betaler for maten din! Du sier selv at blir en spurt om å bli med ut og spise skal en spleise! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå