Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal selge en bil som har heftelse. Pris på bil ca 200.000. Og lurer på hvordan rekkefølge man tar penger, utlevering av bil og innlevering av omreg? 

Kjøper bor 250 mil unna og kommer for å hente den.

Noe annet som er lurt å tenke på?

Anonymkode: 9404b...871

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pengene først og slett heftelsene/innbetal lån. 

Anonymkode: c6c41...5d9

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper kan også ta direkte konyakt med banken som har lånet, å kjlpe ut bilen der.

Anonymkode: 4b102...e9e

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså pengene før utlevering av bil?

Skrevet

Penger FØR utlevering av bilen, og omregistrering etter at bilen er betalt. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Katie_med_lua skrev:

Penger FØR utlevering av bilen, og omregistrering etter at bilen er betalt. 

Takk :-) Er det jeg også har ment, og slik jeg har gjort det tidligere ved kjøp av bruktbil (dog ikke til slike summer). Men potensiell kjøper mener at han skal ha bilen og så overføre pengene på stedet, i og med at han bor langt unna og derfor kommer for å hente bil når det er helg vil det ta flere virkedager før jeg er sikker på at jeg har pengene.

Hadde kjøperen bodd innen rimelig avstand hadde det vært greiere å la bilen gå før pengene var på konto i og med at det ville vært overkommelig å hente bilen tilbake.

Har allerede strukkes oss langt for denne potensielle kjøperen, både med tilstandsrapport utover det som er normalt og undersøkelser rundt frakt og oppgjør via forhandler.

Har to andre kjøpere som er klare til å hente bilen, så dersom han nå ikke er villig til at jeg får pengene på konto/lånet utbetales før han henter går den videre til en av de to andre som er interresert (før interressen hos dem forsvinner)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selger kan ikke overføre 200k uten noen garanti. Det beste er å ordne dette via en finansinstitusjon, som kan sette opp en gyldig kontrakt og mellomlagre pengene. Jeg har gjort dette med litt mindre beløp, som kjøper, hvor jeg også tok opp billån for å kjøpe bilen. Dermed innløste min låneinstitusjon selgers billån direkte via selgers låneinstitusjon, og ordnet garantibiten slik.

Anonymkode: 1b662...c57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte mc usett som skulle sendes med hurtigruten. 

Skrev først kontrakt, overførte kjøpesummen inn på lånenummeret til selger, han sendte mc med utfylt og underskrevet salgsmelding. 

Ellers har jeg både kjøpt og solgt der kjøper har overført via nettbank idet man henter kjøretøyet. Tror ikke det er mulig å stoppe en slik overføring uansett. 

Anonymkode: ff3cc...416

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...