Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jobber altså et sted hvor jeg ikke får de timene som et fastslått pr kontrakt. Vi har ikke tariff, bare for å nevne det.

Av og til får jeg bare 5,5t og 10t pga helligdager, og noen ganger fordi sjefen min ikke får det til å gå ''opp i opp'' med de andre sine timer.
Det her burde jeg ikke ha godtatt, men har altså jobbet i bedriften i 9mnd nå. Jeg er nok kanskje en av de bedre ansatte der, men det merkelige er at en med mindre ansvar får mer timer enn meg. Jeg begynner å mislike dette mer og mer for hver  mnd som går, og føler at nå som sommeren kommer kan jeg ikke godta det. Sjefen drar på ferie, og jeg får ikke de timer jeg har krav på , eller mest timer mtp ansvar. Sjefen har sagt til meg at jeg er ass.butikksjef (ikke offesielt), men at jeg er hans høyrehånd. Begynner å føle meg fornærma...
Han satte meg opp på dager jeg allerede sa jeg jobba hos en annen bedrift, så han fjernet disse dagene... merk: han FJERNET dem, han satte de ikke inn i andre dager. Så timene mine den ene uken gikk fra 18t til 5,5 timer. Kontrakten min sier jeg skal jobbe 15t.

Hva kan jeg si til sjefen min, evt fremgangsmåte?

TS

Anonymkode: 56f37...a5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha betalt for timene som står på kontrakten! Enkelt og greit. Det han driver med er ikke lovlig. 

Anonymkode: 6c3ae...41b

AnonymBruker
Skrevet

Han kan gjerne sette deg opp på 5 timer om han vil det, men likefullt skal du ha betalt for 15, når det er det timeantallet som står i kontrakten.

Anonymkode: 8d3e3...3bc

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan gjerne sette deg opp på 5 timer om han vil det, men likefullt skal du ha betalt for 15, når det er det timeantallet som står i kontrakten.

Anonymkode: 8d3e3...3bc

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ha betalt for timene som står på kontrakten! Enkelt og greit. Det han driver med er ikke lovlig. 

Anonymkode: 6c3ae...41b

Hvordan kan jeg formulere meg imorgen til sjefen ? Tenkte å ta en prat før arbeidstiden starter opp. 

TS

Anonymkode: 56f37...a5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...