AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Jeg har en datamaskin som har falt i bakken og knust tidligere. Etter det har jeg hatt den på reparasjon for en produksjonsfeil. Det er slik at maskinen ikke får kontakt med harddisken og man kommer ikke innpå den. Nå et år etter på skjedde det samme igjen, jeg leverte den inn. Denne gangen fikk jeg beskjed om at det ikke går på garantien siden pcen har falt i bakken. Men den har ikke falt i bakken etter at jeg hadde den på reparasjon sist. Har jeg da noe som helst rett på å få den fikset som garanti feil? Anonymkode: 3232f...0c1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Garanti følger av forbrukerkjøpsloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 HR har uttalt at mobiltelefoner har en levetid som er lengre enn 1 år og dermed har fem års reklamasjonsfrist. Det samme må dermed gjelde for både brett og pcer. Men skades maskinen av uforsiktighet så er ikke det en garanti eller reklamawjonssak. Så her må man vite nøyaktig hva som har skjedd og hva feilen er for å kunne uttale seg i din sak. Kontakt forbrukerrådetmog hør med ekspertisen. (De har egne nettsider der du spør, eller du kan ringe.) Anonymkode: 89cda...ac6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Garanti følger av forbrukerkjøpsloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 HR har uttalt at mobiltelefoner har en levetid som er lengre enn 1 år og dermed har fem års reklamasjonsfrist. Det samme må dermed gjelde for både brett og pcer. Men skades maskinen av uforsiktighet så er ikke det en garanti eller reklamawjonssak. Så her må man vite nøyaktig hva som har skjedd og hva feilen er for å kunne uttale seg i din sak. Kontakt forbrukerrådetmog hør med ekspertisen. (De har egne nettsider der du spør, eller du kan ringe.) Anonymkode: 89cda...ac6 Tusen takk for svar. Jeg syntes bare det er merkelig at de sa ja til å fikse den på garantien sist, og pcen har ikke vert utsatt for flere skader etter det. Men nå sier de at den ikke går på garantien. Anonymkode: 3232f...0c1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Hør med forbrukerrådet Anonymkode: a6abf...463
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Garanti følger av forbrukerkjøpsloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 HR har uttalt at mobiltelefoner har en levetid som er lengre enn 1 år og dermed har fem års reklamasjonsfrist. Det samme må dermed gjelde for både brett og pcer. Men skades maskinen av uforsiktighet så er ikke det en garanti eller reklamawjonssak. Så her må man vite nøyaktig hva som har skjedd og hva feilen er for å kunne uttale seg i din sak. Kontakt forbrukerrådetmog hør med ekspertisen. (De har egne nettsider der du spør, eller du kan ringe.) Anonymkode: 89cda...ac6 Du må skille mellom garantier (som produsent/selger gir av egen fri vilje, men må følge når de først er gitt) og reklamasjonsretten, som eksisterer uavhengig av eventuelle garantier som er gitt. Anonymkode: f6c95...405
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Jeg syntes bare det er merkelig at de sa ja til å fikse den på garantien sist, og pcen har ikke vert utsatt for flere skader etter det. Men nå sier de at den ikke går på garantien. Anonymkode: 3232f...0c1 Mest sannsynlig fordi garanti er vel gjerne bare 1 år, så fu var kanskje innenfor garantien første gang, og utenfor nå? Garanti er en ting, reklamasjon er en annen. Anonymkode: ef124...488 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #7 Skrevet 31. mai 2017 Garantien varer vel barr i et år, og det at du mister den i gulvet skal uansett ikke gå på garanti. Det skal evt. gå på forsikring. Anonymkode: a0c68...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå