Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg er her, men håper på noen svar som vil hjelpe meg.

Vi er en jentegjeng på på fem som står hverandre veldig nært. To av dem har jeg kjente nesten hele ungdomskolen og VGs og vi er nå 20/21 år. Det siste halvåret har mye forandret seg, jeg gikk igjennom et tungt brudd med ekssamboer, flyttet fra hjemstedet til byen. I løpet av denne prosessen har jeg følt at jeg har forandret meg en god del, egentlig til en mye bedre versjon av meg selv. Funnet ut hva jeg vil studere, begynt å trene, sluttet å røyke weed, drikker mye mindre en jeg pleide og trives bedre i mitt eget selskap.

Men så er det sånn at når jeg er med gjengen min føler jeg meg på en måte litt utenfor, det er som om jeg står og observerer oss utenfra, og at får en rar følelse av at jeg ikke er meg selv med dem. Det er verst med de to jeg har kjent lengst. De gjør ingening galt og det er ikke noe vondt i dem, men føler de drar meg litt ned. Av en eller annen grunn føler jeg meg litt uvell med å være rundt dem, og det er de to jeg skal flytte med til sommeren.

Jeg skjønner virkelig ikke hva som skjer, jeg kan finne på å bli sur på dem uten grunn. De aner egentlig ikke hva som skjer, har ikke fortalt det til dem, bare eksen min som jeg anser som den eneste som forstår og skjønner hvor mye jeg har forandret meg. Er det så lurt av meg å flytte med to to venninnene mine når jeg ikke trives i deres selskap?

Anonymkode: ccca4...d00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde bare trengt å skrive den siste setningen, egentlig.

Nei, det er ikke lurt å flytte sammen med noen du ikke trives sammen med.

Anonymkode: 52d05...297

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde bare trengt å skrive den siste setningen, egentlig.

Nei, det er ikke lurt å flytte sammen med noen du ikke trives sammen med.

Anonymkode: 52d05...297

Men føler jeg svikter dem hvis jeg ikke gjør det. Hvordan kan jeg fortelle dem dette på en fin måte?

Anonymkode: ccca4...d00

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alle vært gjennom den fasen. Tro meg, det går over.

Ta vare på venninne dine. De er der for deg i et livslangt perspektiv. Ikke la dine veslevoksen har-sett-lyset-hormonene ødelegge for deg. Om noe bør du knytte deg enda nærmere dine venninner, noe du for så vidt skal til sommeren. Det er bra. For som sagt, det går over. 

Anonymkode: 27833...d34

Skrevet (endret)

"Det går over?" Beklager, men det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest på KG på en stund...

Kanskje går det seg til, men det er vel så sannsynlig at det ikke gjør det. 15-25 er den alderen man gjerne forandrer seg mest, finner ut av hvem man er og hva man vil, og det er ikke gitt at de som var de nærmeste vennene dine i tenårene utvikler seg i samme retning og fortsatt er de nærmeste når man er voksen. At noen vennskap blir svakere eller forsvinner, mens andre forsterkes og nye oppstår er en del av å bli voksen, uten at det betyr at noen av partene har gjort noe galt.

Det høres ut som om det å flytte samme med disse to venninnene dine ikke er noen god idé - kanskje er det å la være å bo sammen den beste måten å prøve å bevare vennskapet på.

Endret av Daria
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt å vokse fra hverandre etterhvert som livet går til og man får ulike erfaringer. Synes ikke det er lurt å flytte sammen med venninner du ikke trives sammen med - eller rettere sagt trives med deg selv sammen med. Det vil nok bare gjøre vondt verre. Hør på magefølelsen din, og si på en fin måte til venninnene dine at du helst ønsker å bo for deg selv. Så vil tiden vise om dere fortsetter å være gode venner, eller om vennskapet bare fades ut - noe som er helt normalt! Jeg har vokst fra flere venninner fra barne- og ungdomsårene, og fått nye venner jeg passer bedre sammen med som den personen jeg er i dag. Vennskap er ikke statisk :) 

Anonymkode: d5749...d8f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...