Gå til innhold

Proteinpulver som ikke gir gasser som lukter døden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja da er jeg ute etter ett Proteinpulver som jeg kan innta etter trening.  Jeg får nemlig veldig mye luft i magen av de Proteinpulverne jeg har brukt og det stinker som f***. 

Mitt spørsmål da er om noen vet om en type Proteinpulver som ikke gir sånne dårlig mage symptomer. 😊

Anonymkode: 159a6...a47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått det, men kan jo være du ikke tåler myseprotein så godt. Kanskje du kan prøve "oats & whey" sånn at det blir litt mindre whey? Dette proteinpulveret smaker i alle fall helt nyyydelig. https://no.iherb.com/pr/Optimum-Nutrition-Oats-Whey-Milk-Chocolate-3-lbs-1-36-kg/37901 det er på tilbud nå på iherb. Ser de har sluttet å selge det på gymgrossisten. 

Anonymkode: d5f8d...c5e

AnonymBruker
Skrevet

Som AB over sier, du reagerer sikkert på melkeprotein ;)

Anonymkode: 4d180...4a1

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja da er jeg ute etter ett Proteinpulver som jeg kan innta etter trening.  Jeg får nemlig veldig mye luft i magen av de Proteinpulverne jeg har brukt og det stinker som f***. 

Mitt spørsmål da er om noen vet om en type Proteinpulver som ikke gir sånne dårlig mage symptomer. 😊

Hva skal du med kunstig fremstilt protein i pulverform? Kjøp deg og spis en banan og en youghurt. 

Det er ikke uten grunn at gassen lukter død og fordervelse. Det du spiser kommer ut igjen som det kroppen synes om det, nemlig ille! 

Anonymkode: 31032...3c7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med kunstig fremstilt protein i pulverform? Kjøp deg og spis en banan og en youghurt. 

Det er ikke uten grunn at gassen lukter død og fordervelse. Det du spiser kommer ut igjen som det kroppen synes om det, nemlig ille! 

Proteinpulver er fremstilt fra melk. Søtningsmidlene er dog kunstige, om man kjøper med det, som jo de fleste er tilsatt. 

Proteinpulver kan være et fint supplemang for de som driver med tung styrketrening flere ganger i uken og hvor resultatene er hva man jager. Man kan selvsagt få i seg nok i maten, men proteinpulver er enkelt og billig. Samt et fullgodt alternativ som en ren proteinkilde og for å enkelt nå det daglige behovet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på søtstoffene i proteinpulver og annen mat og får illeluktende gass og oppblåst mage. Så det er vel ikke så mange proteinpulver uten søtstoff men kanskje noe på helsekost som er basert på noe annet enn melk.

Anonymkode: c1cc8...077

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser sunt og variert. Men har merket at de gangene jeg drikker litt proteinshake (ikke mye, bare noen slurk) så føler jeg for at det gir nok til at jeg får bedre resultater av styrketreningen😊 men jeg er så lei av å ha så mye luft i magen og at det stinker gjør ikke saken noe bedre. 

Ts 

Gjest Froning
Skrevet

Kan hende du promper fordi du får i deg for mye proteiner.

Proteiner er viktig, men det er sjeldent man har bruk for dette i pulverform... Karbohydrater rett etter trening er etter min erfaring det beste hvis man velger gå for slike produkter.. gainer...

Hjelper for restitusjon.

Skrevet

Proteintilskudd er helt unødvendig hvis du ellers har en sunt og variert kosthold. At du føler deg piggere etterpå, sitter nok mest i hodet tror jeg. Tro kan flytte fjell vet du.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med løk/hvitløk, bønner og kål? Resultatene av de lukter ikke akkurat vidunderlig de heller, men gud hvor sunt det er for kroppen. Så den teorien må du nok lenger ut på jordet med.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser sunt og variert. Men har merket at de gangene jeg drikker litt proteinshake (ikke mye, bare noen slurk) så føler jeg for at det gir nok til at jeg får bedre resultater av styrketreningen😊 men jeg er så lei av å ha så mye luft i magen og at det stinker gjør ikke saken noe bedre. 

Ts 

Hva med hempprotein? Det er uten søtning og smak, lukter gress, men hvis du blander det i smoothie smakes det ikke.

Anonymkode: 8b131...6d3

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, Froning skrev:

Kan hende du promper fordi du får i deg for mye proteiner.

Proteiner er viktig, men det er sjeldent man har bruk for dette i pulverform... Karbohydrater rett etter trening er etter min erfaring det beste hvis man velger gå for slike produkter.. gainer...

Hjelper for restitusjon.

Det er ikke uvanlig at det stinker etter deg hvis du spiser mye mer protein enn du trenger, og det er fort gjort hvis du bruker pulver og har falt for påstanden om at mer er bedre uansett. 

Pulver er praktisk, og myseprotein kan gi litt bedre effekt enn f.eks erteprotein etter trening, men generelt er det unødvendig. 

"Gainer" er også unødvendig for de fleste med normal appetitt. Litt frukt eller brød bør dekke det kroppen forventer (ikke trenger) etter trening. 

Skrevet
På 5/31/2017 den 10.55, AnonymBruker skrev:

Enig i at man kan få protein fra kosten istedenfor proteinpulver, dog er ikke akkurat banan og yoghurt de beste kildene. Det er 1,1 g protein per 100 gram banan. Det er ikke særlig mye.

TS. Jeg får i meg cirka 130-150 gram proteiner om dagen, kun fra kosten. Er jeg ikke flink til å få i meg nok fiber, fiser jeg også illeluktende fiser. Det er nok fordi 150 gram er hakket for mye protein for meg, men ja. Det er kun fra kosten, tar ikke noe proteinpulver. Så det er nok proteinene som gjør at du har illeluktende gasser som kommer :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...