AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 (endret) Jeg bestemte meg i begynnelsen av mars om å gå ned i vekt. Jeg fikk mitt andre barn februar 2015 og pga svangerskapsforgiftning la jeg på meg veldig mye, gikk ned mesteparten som bare hadde vært væske. Men sliter med å få av meg de siste kiloene. Veide ca 57 kg 5 mars. Har også lest man kan slite litt mer med å gå ned i vekt hvis man har tatt keisersnitt,om det stemmer vet jeg ikke. Veide meg idag,vekta viste 52,5 kg. Burde være fornøyd,men det er jeg altså ikke. Spesielt siden jeg hadde gått opp 0,4kg siden sist veiing forrige onsdag. Trenger sårt noen tips for å gå ned i vekt og bli kvitt litt magefett og stramme opp enda mer? Jeg trener stort sett på treningssenteret 3 /4 dager i uka og de andre dagene trener jeg hjemme. Spiser regelmessig, frokost,mellommåltid,lunsj,mellommåltid, middag og så noe frukt til kvelds. Jeg rører ikke søtsaker og brus med sukker Anonymkode: ce558...9ec Har endret innlegget i henhold til de nye reglene. Les på toppen av sidensofie777, mod Endret 31. mai 2017 av sofie777
Pringle Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 (endret) Din høyde og vekt kommer nok til å bli redigert bort, så kjapt: Du har en BMI på 23,3 og er dermed definert som normalvektig. Du trenger derfor sannsynligvis ikke å gå ned i vekt. Men du kan gå ned litt hvis du har lyst til det. Men det kommer til å gå sakte. Faktisk så sakte at de normale daglige svingningene kommer til å være mye større enn den mengden fett du klarer å bruke opp på en uke. Så du har sannsynligvis ikke "gått opp 0,4 kg" på en uke. Du kan kun se om du er på vei opp eller ned i vekt, når du sammenligner flere avlesninger på vekta, tatt jevnlig, og over noen uker. Magefett er den nye busemannen. Men magefett er bare fett på magen. Det forsvinner når du går ned i vekt. Har du født, eller vært overvektig, vil du kunne ha litt ekstra hud på magen. Det kan forsvinne etterhvert, eller bli der for alltid. Du spiser mange måltider. Noen spesiell grunn for det? Du kan spise søtsaker og drikke brus hvis du vil. Det du ikke kan, hvis du vil ned i vekt/holde vekta, er å få i deg for mange kalorier over tid. Endret 31. mai 2017 av Pringle 3
debattanten Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 Har du sånn ca kontroll på hvordan næring du får i deg? Spiser du masse grønnsaker og salatvariasjoner? Spiser du fisk? Får du i deg det du skal ha av kalorier fra protein, karbohydrater og fett? Mange har god effekt av periodisk faste. For din del vil det si at du kun spiser mellom kl 10:00 til 18:00. Ved å gjøre det endrer du hormonbalansen, kroppen bygger mer muskler og brenner mer fett. I spiseperioden må du selvsagt spise næringsrik og riktig mat. Er du gira på å miste de siste kiloene samt oppnå mange andre helsefordeler anbefaler jeg deg å lese litt om det, teste ut. Periodisk faste, evt intermittent fasting på engelsk.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Du sier at du ikke drikker brus med sukker, men det er like ille å drikke brus med kunstig søtning. Kroppen tror den får sukker uansett og det hjelper deg ingenting. Det beste er å kutte brus helt og bare drikke vann. Et tips fra meg - som har funket på meg i hvert fall - er å kutte ut mat med hvetemel og gjær. Jeg blir oppblåst av å spise brød og bakst. Magen min er omtrent flat nå, selv om jeg fortsatt er overvektig. Jeg går ned bittelitt hver dag, og jeg holder meg til kjøtt og grønnsaker. Og mye vann. Anonymkode: 8fe53...4d3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 Ligger du i kaloriunderskudd? Anonymkode: 103c9...751
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 Jeg har tidligere veid 47 kg så det er mitt mål,men blir vanskelig. Dette var da selvfølgelig før jeg fikk barn. En som skrev at jeg hadde mange måltider om dagen. Har bare tre hovedmåltide,mellommåltidene består bare av en yoghurt,banan eller noen cherrytomater. Vil si jeg ligger i kalori underskudd når jeg nesten aldri spiser brød. Spiser stort sett bare et par ryvita knekkebrød til frokost og lunsj og middagen spiser jeg variert og ingen store porsjoner. Når jeg skrev at jeg ikke drikker brus med sukker så er det bare snakk om å drikke et par glass pepsi max i helgen. Bruker målebånd også i tillegg til å veie meg og er da blitt 8 cm mindre rundt magen så burde være fornøyd,men det klarer jeg bare ikke være. Eneste som surrer i hodet mitt er mat og trening. Er bare så kjipt Anonymkode: ce558...9ec
Pringle Skrevet 31. mai 2017 #7 Skrevet 31. mai 2017 Du kan spise akkurat så mange måltider og kalle måltidene akkurat hva du vil og spise akkurat hva du vil til hver enkelt måltid. Jeg bare spurte siden det er mange som tror at de MÅ spise mange ganger om dagen uten at det er verken nødvendig eller effektivt. Du har kaloriunderskudd hvis du går ned i vekt. Du har gått ned i vekt, altså har du ihvertfall inntil nylig hatt kaloriunderskudd. Akkurat nå kan du ikke se om du er på vei ned i vekt. Du trenger å følge med på vekta videre for å kunne se om du fortsatt går ned i vekt. Om du spiser brød eller ikke har ingenting med kaloriunderskudd å gjøre. Ryvita er knekkebrød, altså brød. Har du gått inn i livet så har du blitt sunnere, og det er viktigere enn hva vekta viser. Vekt er bare en av målemetodene man har, og en effektiv og grei sådan om den brukes/tolkes riktig. Enda viktigere enn mål og vekt, er tanker og følelser. Hvis du blir deprimert av dette slankeprosjektet, og så opptatt av mat og trening at det går over livskvaliteten, og du ikke finner ut av det selv, så burde du oppsøke hjelp. Dette går gjennom fastlegen. Han/hun henviser deg videre. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #8 Skrevet 31. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: men det er like ille å drikke brus med kunstig søtning. Kroppen tror den får sukker uansett og det hjelper deg ingenting. Dette er bare tull og i beste fall en myte. Anonymkode: f7c23...81d 1
sofie777 Skrevet 31. mai 2017 #9 Skrevet 31. mai 2017 Kjære trådstarterDu skriver at du spiser i underskudd. Jeg vet ikke hva det betyr for deg, men gjør oppmerksom på at vi stenger tråder og innlegg som bevisst skriver om lite kaloriinntak, og at vi har satt en grense på 1500 kcal som er det Helsedirektoratet anbefaler. Du kan lese mer om dette her. Jeg har valgt å ikke stenge tråden denne gang, men vil følge med.sofie777, mod
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 Jeg har aldri direkte sagt jeg spiser i underskudd. Hvis du leser hvor mange måltider jeg spiser vil du se jeg ikke spiser for lite og under 1500 kcal. Jeg skrev bare at jeg spiser på en slik måte at jeg vil kunne gå ned i vekt ved trening. Meningen med tråden var å få råd og tips til å gå ned de siste kiloene som klorer seg fast. Ser da ikke noe galt i det.... Anonymkode: ce558...9ec
debattanten Skrevet 1. juni 2017 #11 Skrevet 1. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri direkte sagt jeg spiser i underskudd. Hvis du leser hvor mange måltider jeg spiser vil du se jeg ikke spiser for lite og under 1500 kcal. Jeg skrev bare at jeg spiser på en slik måte at jeg vil kunne gå ned i vekt ved trening. Meningen med tråden var å få råd og tips til å gå ned de siste kiloene som klorer seg fast. Ser da ikke noe galt i det.... Anonymkode: ce558...9ec Hva syns du om tipsene da? Du har liksom ikke kommentert noe av det. Du var kanskje ikke så interessert likevel? 2
Pringle Skrevet 1. juni 2017 #12 Skrevet 1. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri direkte sagt jeg spiser i underskudd. Hvis du leser hvor mange måltider jeg spiser vil du se jeg ikke spiser for lite og under 1500 kcal. Jeg skrev bare at jeg spiser på en slik måte at jeg vil kunne gå ned i vekt ved trening. Meningen med tråden var å få råd og tips til å gå ned de siste kiloene som klorer seg fast. Ser da ikke noe galt i det.... Anonymkode: ce558...9ec Men du har indirekte sagt det. Kommentaren fra Sofie er lett hysterisk. Det hadde vært fint om hun kunne forklart - med andre ord - hva kaloriunderskudd er. En med din høyde (sensurert) vil ha store problemer med å gå ned i vekt på 1500 kalorier. Og hvor mange måltider du spiser forteller ingenting om hvor mange kalorier du får i deg. De færreste kan gå ned bare ved trening. Hvis du vil ha tips, så får du tips, men kanskje ikke dem du har sett for deg. 1
linsejesus Skrevet 1. juni 2017 #13 Skrevet 1. juni 2017 Husk at det å miste vekt ikke er synonymt med å miste fett. Vanninnholdet i kroppen kan variere mye, og om du trener styrke kan du lett gå opp i vekt samtidig som du blir slankere. I tillegg kan du være mer eller mindre oppblåst fra dag til dag. Dropp badevekten og bruk speilet og målebånd hvis det er viktig å måle fremgangen. Og husk at jo lenger du stirrer, dess mindre realistisk blir speilbildet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #14 Skrevet 2. juni 2017 På 31.5.2017 den 9.31, AnonymBruker skrev: Du sier at du ikke drikker brus med sukker, men det er like ille å drikke brus med kunstig søtning. Kroppen tror den får sukker uansett og det hjelper deg ingenting. Det beste er å kutte brus helt og bare drikke vann. Anonymkode: 8fe53...4d3 Tull-tull-tull-tull-tull. Noen mennesker opplever en økt følelse av søtsug, som igjen gjør at de spiser mer søtt, som igjen fører til at man går opp i vekt. Hvis du drikker sukkerfri brus uten å oppleve økt søtsug eller sultfølelse, og heller ikke spiser mer mat påvirker ikke dette vekten din. Jeg er f.eks en person som opplever at kunstig søtet brus gjør at jeg tilfredsstiller søtbehovet, og all kullsyren gjør lett at jeg blir mer mett. Anonymkode: aba1a...4ad 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå