AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Nå er det ca 10 år siden jeg slettet alt av venner, bilder osv på Facebook. Jeg endret navnet så ingen søkte opp meg så det kom nye forespørsler osv. Syntes det var så irriterende at man ikke bare kunne slette hele profilen, husker jeg. Senere kom det varsler om venneforespørsler på mail, for mailadressa jeg oppga der er den jeg fortsatt bruker. De siste dagene har det kommet 6-7 mailer på kinesisk eller lignende språk. Jeg slettet mitt profilbilde for mange år siden, nå er det plutselig oppdatert med bilde av en asiatisk mann. Noen har hacket seg inn da, men jeg forstår ikke hva det står i varslene. Hva gjør jeg? Anonymkode: 98ae0...c98
Millimani Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Skift passord og deaktiver profilen din. Facebook kom til Norge for ca ti år siden så da var ikke du der lenge
TheKent Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 Om vedkommende har kommet seg inn på din Facebook-kontoen, samtidig som du har tilgang til Facebook-kontoen, bytter du selvfølgelig passord. Om noen andre har registrert seg på Facebook med din e-postadresse, må dette rapporteres til Facebook. Dette betyr bare at vedkommende enten har en lignende e-postadresse, og sannsynligvis da ikke får bekreftet e-postadressen på Facebook. Dette er nok mulig siden du deaktiverte kontoen din for 10 år siden, og Facebook har frigitt adressen til å lage en ny konto. Dette betyr ikke at din informasjon er tilgjengelig for den som bruker din e-postadresse. Dette er ikke hacking. Hvis noen kommer seg inn gjennom din låste inngangsdør, selv om du har nøkkel selv, så sier det seg selv at du bør bytte lås. Bytt også passord på e-post og andre viktige kontoer. Hvis passordet ditt er så simpelt at det kan gjettes, så er det kanskje en idé å sette et litt mer avansert passord enn "fido123". Å gjette passord er ikke hacking.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 22 timer siden, Millimani skrev: Skift passord og deaktiver profilen din. Facebook kom til Norge for ca ti år siden så da var ikke du der lenge Ja, jeg var der i maks 2 måneder. Jeg skifta passord, sletta venner hackeren la til, det sto at hackeren var pålogget i Korea, på min konto. Jeg logget han av. Nå er hele profilen sletta, eller blir det iløpet av 2 uker. Anonymkode: 98ae0...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå