Gå til innhold

Barn med japaneser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg får et barn med en mann som er halvt japansk og halvt europeisk, får barnet meste asiatiske eller mest europeisk trekk utseendemessig? 

Anonymkode: 88542...700

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Japaner....

Anonymkode: 4b402...bfb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

OT, jeg kjenner ingen under 80 år som sier "japaneser".

Barna blir en miks av norsk og japansk, naturlig nok, og det varierer litt hvilke trekk som får "overtaket". Men det blir ganske sikkert brunt hår og brune øyne.

Anonymkode: dab68...5c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lurer du på det?

Anonymkode: c4236...9b6

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet man dette??? Er det ikke tilfeldig hvilke gener man arver?

Anonymkode: e4b25...73c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

OT, jeg kjenner ingen under 80 år som sier "japaneser".

Barna blir en miks av norsk og japansk, naturlig nok, og det varierer litt hvilke trekk som får "overtaket". Men det blir ganske sikkert brunt hår og brune øyne.

Beklager, hang meg opp i "japaneseren" og leste for fort. I et slikt tilfelle er faren bærer av både kaukasiske og asiatiske gener, så svaret er at det blir... spennende? ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne har to barn der far er japansk, far har sånne streker til øyne og veldig skjeve. De to barna er nydelige, brune øyne og mørkt hår etter far, men stoooore runde øyne!

Anonymkode: a535a...61d

Skrevet

Japaneser er omtrent som å si spanjakk....

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er da bare å søke så får du opp haugevis med masse nydelige blandingsbarn. 

Anonymkode: 49f75...535

Skrevet

Kommer an på. Er du selv langskalle eller kortskalle?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da blir barnet 1/4 Japaner da?

Anonymkode: 7a020...80f

Gjest Nordavind
Skrevet

Det heter vel "japanukkere"? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da blir barnet 1/4 Japaner da?

Anonymkode: 7a020...80f

Ja

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man dette??? Er det ikke tilfeldig hvilke gener man arver?

Anonymkode: e4b25...73c

En del gener er dominante/recessive, så man kan komme med enkel statistikk på enkelte ting, som styres av få og kjente gener, som feks øye/hårfarge/hudfarge. Mens ting som ansiktsform, og øyeform er mye mer usikker arvegang, og vanskelig å spå noe fornuftig om.

Siden far er 50% europeisk er det umulig å si noe som helst. Teoretisk sett kan barnet arve kun de "europeiske" genene til far (hva nå det måtte være), og lite/ingenting fra den japanske siden. Hvis barnet feks har en blåøyd besteforelder på hver side er muligheten for blåøyd barn 25% Hvis moren her er blåøyd , og barnet har blåøyd besteforelder på farssiden er muligheten for blåøyd barn 50%, selv om faren er brunøyd. For eksempel. Men hvis barnet får lyse øyne kan plutselig også gener for grønne øyne slå ut, dersom de er til stede.

Hårfarge er det samme med blondt hår, men her kompliseres det av at blanding av feks lysebrunt og svart hår kan gi en brunfarge som ligger mellom foreldrenes hårfarge. Er barnet blondt kan også skjulte gener for rødt hår slå ut. Hudfarge blir også gjerne en farge som ligger mellom foreldrenes.

Anonymkode: 6b4e1...77f

AnonymBruker
Skrevet
På 5/31/2017 den 3.45, AnonymBruker skrev:

Om jeg får et barn med en mann som er halvt japansk og halvt europeisk, får barnet meste asiatiske eller mest europeisk trekk utseendemessig? 

Asiatiske...:-(

Anonymkode: 66b4c...903

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Hva er en japaneser???

Uansett er det umulig å vite. Du har jo de to hvite britene som fikk tvillinger der den ene tvillingen var svart....

Eller der en svart og en hvit får en hvit unge og en svart unge etterpå.

Eller en italiener som får flere barn med mørk hud, svart hår og brune øyne og så en helt hvit med blondt hår og blå øyne(Cake boss).

And the list goes on.

AnonymBruker
Skrevet

Det heter japaner

Anonymkode: a99ab...c68

Skrevet

De får antagelig mest vestlige trekk, men umulig å si med sikkerhet. Kjenner en familie hvor de 3 barna er 1/4 Koreanske, jeg tror ingen som ikke på forhånd visste om opphavet deres kunne gjettet at de ikke var 100% hvite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...