Gå til innhold

Greier barn av norske menn og utenlandske kvinner seg sårligere enn omvendt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For min del kan det virke litt slik. At det i gjennomsnitt går bedre med barn av norske kvinner og utenlandske menn. Hva kan være årsaken til dette? Klart barn er avhengig av mor mer enn far. Kanskje det er problematisk når mor er utenlandsk.

Anonymkode: 5a1be...302

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at flertallet av norske menn som gifter seg med utenlandske kvinner ikke er høyt utdannede og ressurssterke, og at kvinnen de gifter seg med heller ikke er det. Men når det gjelder norske kvinner som gifter seg med utenlandske menn kan det virke som det er litt mer jevnt fordelt: at det er flere med utdannelse og ressurser og at mennene de gifter seg med også har det. Kanskje? Det er iallfall tanker jeg har gjort meg.

Anonymkode: dba11...fe2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det blir en generalisering på litt feil grunnlag tror jeg. Det kommer mer an på hvor ressurssterke foreldrene er. Men har du en uføretrygda gubbe med kun grunnskole som får barn med en analfabet fra Thailand, så gir nok det et dårlig grunnlag.

Har du derimot en godt utdannet nordmann som får barn med en russisk lege, så blir det noe helt annet. Deres barn har antagelig bedre grunnlag en lavt utdannet kvinne dom får barn med en tyrkisk bartender.

Anonymkode: 4edeb...9cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det også kan ha litt med hvor godt integrert? de er når de får barn. er jo ofte mor som ordner og holder styr på det meste som har med barna å gjøre, alt fra legetimer til klær, og det er nok vanskeligere for en utenlandsk dame som nettopp har komt til Norge og heller ikke snakker språket eller har noe nettverk. Samtidig er det kulturforskjeller. Far tror/forventer at mor har kontrollen og vet hva som er best for barna, og har selv ikke så mye interesse eller kunnskap om hva som er vanlig utvikling, gode klær ++. 

Anonymkode: 50b43...67a

Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk er at flertallet av norske menn som gifter seg med utenlandske kvinner ikke er høyt utdannede og ressurssterke, og at kvinnen de gifter seg med heller ikke er det. Men når det gjelder norske kvinner som gifter seg med utenlandske menn kan det virke som det er litt mer jevnt fordelt: at det er flere med utdannelse og ressurser og at mennene de gifter seg med også har det. Kanskje? Det er iallfall tanker jeg har gjort meg.

Anonymkode: dba11...fe2

Det er nok noe i det du skriver. I tillegg kommer gjerne disse utenlandske kvinnene fra kulturer der for eksempel fysisk og psykisk mishandling er godtatt i langt større grad enn i Norge, og slikt påvirker barnas mentale helse og evner negativt.

Siden barnet har sterkest tilknytning til mor den første tiden vil kvinnens evner som mor kunne ha store konsekvenser.

Endret av jabx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...