Gå til innhold

Hva tenker dere om stygge mennesker på treningssenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Om du hadde sett en åpenbart stygg jente på treningssenter, ville du ha reagert noe på det eller tenk noe over henne?

Jeg prøver å overbevise meg selv om å komme meg på treningssenter en gang i fremtiden, selv om jeg har ekstrem sosial angst som grunner i utseendet mitt. Jeg har ingen misdannelser, men er merkbart annerledes og rar i utseendet. I tillegg har jeg en tendens til å rødme sterkt i hele ansiktet, og får da i tillegg et rødt utslett på halsen og brystet.

Hva ville du tenkt om du så meg? Helt ærlig?

Min teori er at alle ville nok lagt merke til meg, og muligens også ofret meg en negativ tanke.

Min største frykt er nok at noen ungdommer eller noe åpenbart peker, ler og hvisker om meg. Evt slenger en kommentar.

Anonymkode: 50cdd...5bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, dette kunne vært skrevet av meg. Rar i ansiktet, rødming - hele pakken. Og sosial angst.
Jeg var veldig redd for det samme - men trente i et par år på treningssenter og fikk flere gode venner og mange ga meg komplimenter for fremgang og at jeg så ut som jeg koste meg sånn på trening osv. Jeg trente 4 forskjellige steder og alle stedene var det utelukkende positivt (utenom en guttegjeng som var fæl på å ta bilder av rumpen min da - men men, de var nå litt søte og). 

Jeg ville ikke tenkt over utseende til noen på treningssenter selv, heller.

Anonymkode: b3758...a2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker aldri sånn om andre mennesker. Jeg liker at folk er forkskjellige. Lær deg til å like deg selv og din unikhet. Husk: ingen er som deg og vær stolt av det:)

Nå går jeg aldri på treningssenter, jeg går/løper i skog og mark, på landeveier/veier , men jeg tenker som sagt aldri slik du selv er redd for å bli oppfattet. Dette sitter nok i deg, og det må du jobbe med. Bryt mønsteret, du må utfordre deg selv!

Anonymkode: c47ad...e43

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De fleste på treningssenter er jo der for å trene. Det er begrenset hvor mye tid de har til å studere de andre. Som gutt som trener endel tung trening, så er jeg såpass sliten etter settene at jeg ikke har overskudd til å granske hvem som er i senteret. Detaljer legger jeg ikke merke til. Tror også folk flest har mer enn nok med seg selv på trening.

Anonymkode: 3aadf...2d1

• Liker 11
Gjest EspenAskeladd
Skrevet (endret)

Nei. Herre Gud. Alle er velkommen på treningssenter og til fetere du er, til mer respekt har du for å være der fra min side. Kom igjen alle mann og damer. Liten og stor, tynn og fet, stygg og pen. Alle er velkommen på treningssenter. 

Når det gjelder angsten din for utseende. Det er ikke så fryktelig farlig om du skulle være mindre pen. Det har ingen ting å si. Folk dømmer deg på oppførsel i hovedsak, og alle damer er gode nok for noen menn. Da understreker jeg alle. Tviler og på at du er stygg.

Endret av EspenAskeladd
Gjest undulater
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Om du hadde sett en åpenbart stygg jente på treningssenter, ville du ha reagert noe på det eller tenk noe over henne?

Jeg prøver å overbevise meg selv om å komme meg på treningssenter en gang i fremtiden, selv om jeg har ekstrem sosial angst som grunner i utseendet mitt. Jeg har ingen misdannelser, men er merkbart annerledes og rar i utseendet. I tillegg har jeg en tendens til å rødme sterkt i hele ansiktet, og får da i tillegg et rødt utslett på halsen og brystet.

Min teori er at alle ville nok lagt merke til meg, og muligens også ofret meg en negativ tanke.

Min største frykt er nok at noen ungdommer eller noe åpenbart peker, ler og hvisker om meg. Evt slenger en kommentar.

Jeg hadde tenkt hun har noe å gjøre der akkurat som alle de andre på treningsstudioet. Hverken mer eller mindre :) Dessuten pleier jeg ikke tenke over hvor stygge mennesker er, og det tror jeg ikke de fleste andre gjør heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ikke særlig merke til noen, jeg er jo der for å trene, ikke vurdere folk, og hvis jeg legger merke til noen, så er det som oftest noe positivt ved personen. Jeg legger merke til de som er veldig godt trent, for det vil jo jeg også gjerne bli. 

Vet du ikke at din sosiale angst gjør at du overdriver hvor mye andre legger merke til deg? De fleste er opptatt med sitt. Og hvorfor tror du vi er så slemme alle sammen at vi tenker negativt om andre? Tenker du slikt om andre?

For øvrig hvis du var rød i ansiktet og ellers på et treningsstudio hadde jeg ikke tenkt annet enn at du har trent beinhardt. Hadde nok ikke tenkt på det heller. Jeg ser jo ikke hvor folk kommer fra, noen kommer ut fra spinning, andre har vært på aerobic, eller løpt på tredemølle. Er alltids noen svette og røde folk der. Hvis det er en plass det ikke legges merke til om du er rød i ansiktet, så er det på treningsstudio. 

Anonymkode: 22181...f68

AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, er ingen som mobber andre på treningssenter slik at andre ser det. Skjer en sjelden gang, men dette blir tatt hardt ned på!

Er mange nok voksne i huet der som hadde gripet inn om noen ble mobbet, tro meg. Sett menn gripe inn så fort noen skal være drittsekker eller slemme mot andre. Dessuten er de fleste veldig hjelpesomme om du skulle trenge litt hjelp med trening, uansett om du er stygg el pen. True story!

Er mann selv og om jeg ser sånt så griper jeg inn med en gang :) Kom deg på trening og kos deg

Anonymkode: fe4bb...09f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tenkt noe som helst. Er der for å trene, ikke sjekke ut andre mennesker. Rød kan jeg bli selv.

Anonymkode: 890c5...5b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var livredd for det samme men skal si at jeg har utelukkende positive opplevelser på treningssenter. Folk som bare henger for å ta bilder av seg selv og prate blir fort jaget bort. Folk har hjulpet meg hvis jeg har brukt ett apparat feil, og ikke på en sånn flau måte men bare for å gi meg litt tips.

Så fort du er der skal du se at det er så mye forskjellige folk som trener. De er ikke alle sånne type instagram fullt sminka mennesker. De fleste er sprutrøde i ansiktet og svette, og ingen bryr seg.

På mitt senter hjelper det å trene tidlig på morgenen, da er det som regel lite folk og de fleste er ganske gamle.

Anonymkode: 789de...a17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis alle er så snille på treningssenter, hvorfor er det masse videoer og compilations av folk som tabber seg ut på treningssenter på Facebook og YouTube? Og hvorfor deler folk det og ler?

tenker at så lenge folk ler av slike videoer så er det mange som tenker over det når folk tabber seg ut.

Anonymkode: f2a6f...d01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg treffer ufattelig mange mennesker hver eneste dag. Ulike mennesker og et tverrsnitt av den norske befolkningen. 

Jeg har til gode å se et menneske jeg tenker er stygt. Dette er i ditt eget hode og er nok en konsekvens av sosial angst. Får du hjelp slik at du kan jobbe med å nyte livet fullt ut? Håper det :) har hatt/har sosial angst selv, og livet er så mye mer enn de tankene der. En kommentar fra min psykolog som satte ved meg er "er du virkelig så spesiell"? Det er faktisk ikke sånn at andre mennesker bruker masse av sin energi for å tenke negativ om deg, om hvordan du ser ut, eller om det sa var dumt. De har nok med seg selv og engelsk tanker og bekymringer. True story. 

Hadde jeg imidlertid sett noen pekt og ledd av andre hadde jeg klikka. 

Anonymkode: b74bb...982

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg trener er jeg opptatt med mitt og legger ikke merke til andre. Noe de fleste nok er. Og det er ikke bare vakre mennesker på treningsstudio, alle slags mennesker går dit.

Anonymkode: e4999...745

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ville ikke lagt merke til deg en gang.

Men for din egen del er det bedre å jobbe mot å drite i hva eventuelle fremmede syns om deg i stedet for å jobbe for å forsikre deg selv at de ikke tenke negativt om deg. Noen vil tenke negativt om andre mennesker uansett, det beste er å ikke gi denne negativiteten energi, gjør din greie, gjør det du har lyst til, ikke la sånne irrasjonelle tanker stoppe deg i å leve livet ditt. 

Anonymkode: 5d464...6e2

• Liker 1
Skrevet

Personlig så legger jeg ikke merke til hvordan folk ser ut når jeg er på treningsenteret. Jeg er der nettopp for å trene, og er opptatt av de øvelsene jeg gjør eller de kilometerene jeg løper på mølla med musikk på øret. 

En eneste gang la jeg merke til noe pussig, og det var en mann som hadde tøfler på seg på trening. Men da la jeg merke til tøflene, ikke hvordan mannen så ut. 

Jeg vil tro de fleste er som meg, de er opptatt av seg selv og egen trening. 

(sprengrød i ansiktet er jeg forsåvidt selv når jeg trener, blir knallrød av treningen)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle er så snille på treningssenter, hvorfor er det masse videoer og compilations av folk som tabber seg ut på treningssenter på Facebook og YouTube? Og hvorfor deler folk det og ler?

tenker at så lenge folk ler av slike videoer så er det mange som tenker over det når folk tabber seg ut.

Anonymkode: f2a6f...d01

De videoene kommer hovedsaklig fra USA. Det er svært uakseptabelt å gjøre slikt i Norge, både lovlig sett og sosialt sett. Hadde jeg lagt merke til en som gjorde narr av en person på treningsenteret så hadde jeg hatt negative tanker om mobberen, ikke offeret. Hvor trist er det ikke å bruke tid på å gjøre noen andre ukomfortable, enn å heller jobbe med seg selv på treningssenteret?

Anonymkode: 56e0c...bad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett en person i mitt liv som jeg vil kvalifisere som skikkelig stygg. I min verden så finnes det noen for alle. Kanskje Hans ikke synes jeg er så pen, mens Geir synes jeg er dritpen. Sånn er det for alle tror jeg. Så klart, det finnes folk som er pene i "alles" øyne, men jeg har opplevd at en person jeg synes er åpenbart pen ikke har vært så pen i andres øyne. Så jeg synes du skal tenke deg selv opp istedenfor ned. Mest sannsynlig så er du ikke så stygg som du selv tenker, og jeg kan egentlig garantere deg at ingen på et treningssenter kommer til å ofre deg to tanker fordi du er for stygg. 

Lykke til med treningen :) 

Anonymkode: 06eaf...c11

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Seriøst, dette kunne vært skrevet av meg. Rar i ansiktet, rødming - hele pakken. Og sosial angst.
Jeg var veldig redd for det samme - men trente i et par år på treningssenter og fikk flere gode venner og mange ga meg komplimenter for fremgang og at jeg så ut som jeg koste meg sånn på trening osv. Jeg trente 4 forskjellige steder og alle stedene var det utelukkende positivt (utenom en guttegjeng som var fæl på å ta bilder av rumpen min da - men men, de var nå litt søte og). 

Jeg ville ikke tenkt over utseende til noen på treningssenter selv, heller.

Anonymkode: b3758...a2b

Legger ikke merke til folk på treningssenteret. Er der for å trene jeg, ikke for å se på andre ;) 

Skrevet

Hei.

De fleste legger nok ikke merke til så mange andre og konsentrer seg om sin trening. Om du er normalt hyggelig og tørker over apparater etter deg, så vil nok de fleste ikke legge merke til deg og om de gjør det, legger de merke til en hyggelig jente.

Skrevet

Hei.

Ikke tenk så mye på dette. Her er det igjen selvtilliten som er dårlig. Ville aldri reagert på om en person var stygg (som forøvrig er et jævli ord å bruke) eller ikke. En oppegående person ville ikke det. Kjør på☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...