Gå til innhold

Kan man kjøre pasienter i sin private bil i arbeidstiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For ca en uke siden ble det en stor diskusjon på min jobb (sykehjem) om at alle må bruke sin private bil til å kjøre noen pasienter ut for at de skal aktiviseres. (kjøre tur, dra på sentret, kafè osv) 
Jeg har en gammel bil, og synes ikke det er helt forsvarlig å ta dem med i min lille, gamle bil. Å tenk om noe skjer, i arbeidstiden? Med pasienten eller bilen?  
Det jeg altså lurer på er om det er lov å ta med pasienter i privat bil?
Er det noen lover og regler på det, noen som vet? Prøvde å google, men fant ikke noe. 

Anonymkode: ae4b9...cf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, MorTeresa skrev:

Jada.

Det er du 100% sikker på? 
Må ikke ha en spesiell forsikring, skrive under på noen papirer eller noe? Er bare å kjøre i vei? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du 100% sikker på? 
Må ikke ha en spesiell forsikring, skrive under på noen papirer eller noe? Er bare å kjøre i vei? 

Fullkasko og skrive under på at det er greit, ja.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

For ca en uke siden ble det en stor diskusjon på min jobb (sykehjem) om at alle må bruke sin private bil til å kjøre noen pasienter ut for at de skal aktiviseres. (kjøre tur, dra på sentret, kafè osv) 
Jeg har en gammel bil, og synes ikke det er helt forsvarlig å ta dem med i min lille, gamle bil. Å tenk om noe skjer, i arbeidstiden? Med pasienten eller bilen?  
Er det noen lover og regler på det, noen som vet? Prøvde å google, men fant ikke noe. 

Ja du har lov så lenge du får kjøregodtgjørelse.

Men ville tatt betenkningene dine opp med DL

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt samme diskusjon på min arbeidsplass.Her kjører vi ikke private biler i arbeidstiden,vi er ikke pliktet til å stille opp med bil,så her blir det taxi vist pasientene vil noe.

Anonymkode: ff9bf...a3a

Skrevet

På min datters arbeidsplass er det flere brukere som har egen bil, som ansatte bruker på tur med brukeren. Ellers bruker de sin private bil og skriver reiseregning.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, MorTeresa skrev:

Fullkasko og skrive under på at det er greit, ja.

Tusen takk! :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja du har lov så lenge du får kjøregodtgjørelse.

Men ville tatt betenkningene dine opp med DL

Takk! :) Til stor hjelp! 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt samme diskusjon på min arbeidsplass.Her kjører vi ikke private biler i arbeidstiden,vi er ikke pliktet til å stille opp med bil,så her blir det taxi vist pasientene vil noe.

Anonymkode: ff9bf...a3a

Ja, det har jeg sagt også, at vi evnt kan ta taxi. Men da blir kollegene sinte.. Men er fint å finne ut hvordan jeg skal løse dette. Takk for svar!

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg sagt også, at vi evnt kan ta taxi. Men da blir kollegene sinte.. Men er fint å finne ut hvordan jeg skal løse dette. Takk for svar!

Problemet er at taxi er langt dyrere for bedriften og vil da følgelig minske tilbudet betraktelig.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Det hadde jeg nektet. De har mulighet,og dom oftest gjøres bruke maxitaxi. Kommunen her har stor bil selv,med sjåfør

Anonymkode: 7b703...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...