Gå til innhold

Rebound eller ikke? Møte noen kort etter et brudd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en måned siden gjorde jeg og typen det slutt. (Vært sammen i 3 år) Han var notorisk utro og forholdet vårt ødela meg psykisk. Jeg er glad i ham, men forholdet vårt kunne aldri ha vart, han kommer aldri til å endre seg, og selv om det gjorde vont å gå, følte jeg en enorm lettelse over å ha blitt sluppet fri. 

Ikke mange dagene etter bruddet tok en kompis av ham kontakt med meg og lurte på hvordan det gikk. Det viste seg at han også var blitt singel på omtrent samme tid som oss. Jeg kjenner ham litt fra før av, og jeg har alltid syntes han var kjekk, men siden vi begge har hatt kjærester,har jeg liksom aldri sett på ham på "den måten" før nå...Vi pratet en hel del om løst og fast, og fant ut at vi hadde mange felles interesser og hadde mye å prate om. Han sendte meg daglige meldinger og snapper, og vi fant ut etter en uke at vi måtte møtes over en kopp kaffe. Dette gjorde vi, og vi hadde en veldig koselig "kaffedate". Vi fortsatte chattingen vår, og han inviterte meg på en ny date, denne gang med litt alkohol i bildet. Vi følte begge en veldig tiltrekning mot hverandre, og kvelden endte med at han kysset meg før jeg dro hjem. Uken etter inviterte han meg hjem til seg, vi laget mat sammen, delte ei flaske vin, og vi endte opp i senga. God sex, men jeg kjente litt på følelsen av at han ikke var exen min, og at vi ikke var godt nok kjent med hverandre. Jeg overnattet, og vi koste mye, og jeg kjente jeg hadde det fint. Vi holder daglig kontakt, jeg kjenner det kribler i magen, og vi har avtalt ny date. Han viser at han bryr seg, gir meg komplimenter, liker bildene mine på face og insta, men uten at det blir for mye, og jeg kjenner at jeg virkelig trenger denne kontakten, det gjør meg godt. Jeg trives i mitt eget selskap, men det er godt å ha noen andre der som bryr seg utenom venninner.

Exen min har imellomtiden holdt jevnlig kontakt med meg. Han sender meg snapper, meldinger og jeg har fått invitasjon om å bli med ham "hjem", noe jeg avslo. Er det slutt så er det slutt. Han skal ikke få bruke meg lenger.

Jeg vil gjerne dette her med denne nye fyren, men samtidig vet jeg at det er alt for tidlig etter et brudd å finne seg en ny...jeg er så skeptisk til alt, og livredd for å bli enda mer såret.

Vi har ikke fortalt noen at vi dater ennå, men før eller siden kommer vi jo til å treffe kjente når vi er ute, og da kommer vel ryktene til å gå...

Hvilke erfaringer har dere med å treffe noen så kort tid etter et brudd, og har det funket?

Er vi bare "rebounds" for hverandre, eller ligger det noe mer i luften?

Anonymkode: 26c14...181

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan bare du og han svare på :) 

Anonymkode: 9b2ef...a70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan bare du og han svare på :) 

Sant nok det, men vil så gjerne ha litt solskinnshistorier på at dette kan gå bra også...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min nåværende samboer møttes første gang nøyaktig fire uker etter at eksen min gjorde det slutt og rundt fem uker etter at han og hans eks gikk fra hverandre. En måned senere ble vi sammen.

Det var rett og slett kjærlighet ved første blikk og hadde ingenting med rebound å gjøre. Hadde vi møttes senere, hadde det nok vært både enklere og sunnere i starten og ikke minst hadde vi sluppet å bli så kraftig dømt av omgivelsene, men vi møttes når vi møttes og ting ble som de ble. Vi har vært sammen i fem år nå, planlegger bryllup og har det veldig, veldig fint sammen til tross for alles dystre spådommer. 

Så ja, det kan fungere bra å møte noen etter veldig kort tid, men forbered deg på at reaksjonene fra folk rundt kan bli veldig stygge. 

Anonymkode: eede0...f66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med han om at det er såpass nylig etter brudd, delt tankene dine rundt dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Start med å blokkere ex'en så du slipper meldinger og sånt fra han. Det er bare forstyrrende for deg når du nå skal videre i livet. Er det slutt, så er det slutt. Du skal ikke trenge å få meldinger fra han, og får du det, så må du ikke oppmuntre han med å svare. Blokker han først som sist.

Når det gjelder vennen, så synes jeg kanskje han var litt vel "på", med en gang det var slutt mellom deg og ex'en. Han kunne sikkert ha gitt deg litt rom først, før dere begynte å date. Jeg tolker deg dit at det er han som er pådriveren for dette, og at du ikke har like hastverk som han inn i et nytt forhold.
Akkurat det skurrer litt for meg. Jeg hadde nok blitt litt skeptisk til om han egentlig var interessert i et mer langvarig forhold, eller om han egentlig ser på deg som en "rebound".

For min egen del møtte jeg mannen min mens jeg fortsatt var sammen med ex'en. Og jeg var nok interessert i han før jeg og ex'en faktisk gjorde det slutt. (Men jeg hadde nok ikke vært mottagelig for en sånn interesse dersom jeg ikke egentlig var over det forholdet allerede.)
Vi ble offisielt sammen bare måneder etter at jeg og ex'en brøt, og har vært sammen (og gift) i mange år nå.
Så det er mulig å gå fra ett seriøst forhold og direkte inn i ett nytt, varig. Men det er jo ingen garanti at det er det dere har.

Anonymkode: dea49...e55

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi møtte en fyr 1 mnd etter han hadde blitt dumpet av dama etter et 10 år langt forhold. "Alle" tenkte hun ble utnyttet og brukt som rebound. De er nå gift på 8 året og venter sitt 3 barn. 

Anonymkode: d8286...aa1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Får eksen greie på det her så blir det et helvete. Man holder seg da langt unna venner av sine ekser. Så lykke til. 

Anonymkode: 5def9...058

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får eksen greie på det her så blir det et helvete. Man holder seg da langt unna venner av sine ekser. Så lykke til. 

Anonymkode: 5def9...058

Hmm...virker som han jeg dater er villig til å ta den risken. Han er jo ikke akkurat bestekompisen, men har kjent ham lenge.

Exen min har jo oppført seg som et dass mot meg, siden han har vært utro mot meg, og ja-jeg kjente to av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...