AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Hva slags råd ville dere gitt en som vurderer det for første gang? Jeg merker at jeg har noen ting jeg vil sjekke ut før jeg går helt inn, er litt skeptisk. Hva er refaringen der ute? Anonymkode: fd01b...752
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags råd ville dere gitt en som vurderer det for første gang? Jeg merker at jeg har noen ting jeg vil sjekke ut før jeg går helt inn, er litt skeptisk. Hva er refaringen der ute? Anonymkode: fd01b...752 For det første er det viktig å huske på at folk med barn fra før, er like forskjellige som alle andre. Det viktigste er kanskje å passe på at personen har et ryddig forhold til sin eks. Var det noe spesielt du er skeptisk til? Anonymkode: 0252a...6b3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Er åpen for de med barn, men er litt ekstra varsom på visse ting på grunn av dårlig erfaring 1. Hvordan er forholdet til moren til barnet? Vil hun kontrollstyre dere på ubehagelig vis? Og hvordan håndterer han det? Spoiler Får jeg dårlige vibber på dette punktet så tennes varselslampene mine med det samme. Til dags dato har jeg bare opplevd en dårlig erfaring, de andre gangene har det bare vært småtterier som de har klart å håndtere godt imellom seg. -Man kan antageligvis ikke forvente at dette skal gå "perfekt" for seg, man bør heller være klar over at problemer kan oppstå og heller fokusere på å være obs på hvordan kjæresten/daten din håndterer problemet. Hvis man ser at problemområdene ikke håndteres, så er min erfaring såpass dårlig at jeg hadde trekt meg bort, med mindre han selv tok det opp med meg og forklarte ting - og handlet der etter og viste meg at han hadde innsikt nok til å ikke la seg kontrollere (på en sunn måte). 2. Jeg hadde ikke forventet å møte barnet med det samme, sånt kan ta litt tid. Men hadde aldri latt det drøye i årevis og jeg hadde ikke flyttet inn før jeg hadde sett barnet og fått innsikt i at vi alle kom overens. 3. Ikke lag teit konflikt med barnemor! Kanskje vil hun ha litt usikkerheter rundt deg i starten, og hvem kan egentlig klandre henne? Hun vil jo ikke at noen skal erstatte hennes rolle - ikke vær en trussel for henne. Prøv heller å være en ressurs og gå inn i dette med en god innstilling og sunn/voksen holdning! Du har sikkert usikkerheter mot henne også i starten, så hvis begge to forstår dette med det samme og prøver å være forståelsesfulle og ikke skape konflikter og skape masse ild av egosentriske følelser, så kan det gå riktig bra Husk at alle tjener på at dere kommer overens. Spoiler Hvis hun er teit så kommer hun til å prøve å markere, skape sjalusi, dukke opp på sosiale medier med likes overalt og mater usikkerheter. Visse ekser vet ikke når det er på tide å si back off og får en fattig trøst på selvfølelsen av å ødelegge kjærlighetslivet til eksen sin. 4. Når var brudd/skilsmisse? Spoiler Det sies at det ikke er lurt å date en nyskilt Anonymkode: c3b43...921 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Også er det viktig å tenke reflektert over hvorfor personen evt har lite/null samvær her. Det er slett ikke alltid det skyldes vanskelig ex. Anonymkode: 2492c...c28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå