AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Noen her inne som sliter med sosial angst i skolesammenheng/jobb? Hvordan opplever du dette? Og hva gjør du for å takle det? Hilsen en som er engstelig og redd for å ikke klare seg gjennom studier. Anonymkode: 3170b...b11
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Ja, i forbindelse med rollespill, videoopptak og videre gjennomgang av video. Jeg er heldigvis ferdig med det, men det var ganske grusomt de årene der dette var en del av studiehverdagen. Noen ganger ble det for ille at jeg unngikk det helt (jeg makset ut fraværsgrensen). De andre gangene måtte jeg bare tvinge meg selv til å gjøre det for å kunne klare å gå videre i studieløpet. Det er veldig viktig å tenke langsiktig. I forhold til dette var den første delen absolutt det verste. Da var det veldig vanskelig å se mållinjen. Da jeg var halvveis begynte jeg å telle nedover, og selv om selve opplegget ikke var særlig mye lettere, ble det litt lettere å tvinge seg gjennom. Jeg begynte å se at slutten nærmet seg og jeg var nesten ferdig med å gjennomføre det. Jeg prøvde å forberede meg så godt i forkant. Dagen i forkant gjorde jeg ingenting utenom å forberede meg mentalt. Jeg gikk gjennom alt jeg kunne møte på og hvordan jeg kunne håndtere dette. Selve dagen gjorde jeg ingenting annet enn det angstfremkallende opplegget. Etterpå var jeg helt utslitt og ga meg selv en eller annen belønning. Jeg prøvde å distansere meg selv fra situasjonen midt i opplegget, men dette fungerte veldig dårlig for meg. Hva slags situasjoner er det som trigger deg? På hvilken måte er du redd for å ikke klare å gjennomføre? Jeg hadde ikke kontakt med lege eller psykolog under denne tiden av forskjellige årsaker. Jeg ville nok imidlertid ha gjort det dersom jeg skulle ha valgt igjen. Det ville nok ha gjort det litt mer overkommelig. Hva tenker du om dette? Anonymkode: e31fc...ab8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Hei! Nå er ikke jeg student, men har forsøkt å studere 4 ganger. Jeg skal nå prøve mitt 5 gang. De gangene jeg har studert var angsten det som tok knekken på meg. Hele skolelivet mitt var et rent helvete med utrolig mye angst, så å komme seg ut i arbeidslivet og slippe angsten, var utrolig deilig! MEN nedturen er jo at det er vanskeligere å vende tilbake når man har blitt komfortabel med hvor man er nå. Jeg er selv UTROLIG redd for å mislykkes, og dette er jo bunnen av min prstasjonsangst og sosial angst. Hvordan takler jeg det? Jeg vet ikke, men jeg vet at jeg må presse meg selv igjennom dette denne gangen. De fleste av oss er i samme situasjon...og er redde for å dumme seg ut, og jeg prøver å trene på å ikke være redd for å gjøre akkurat dette. En annen ting er at en god søvnrytme og sosiale aktiviteter er også viktige. Hvis du er interessert i å snakke mer, kan jeg legge igjen pm. Anonymkode: c36cc...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå