AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Noen som jobber med det her? Anonymkode: 27dbf...95f
Gjest Peanut Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Ja, jeg har en praksisplass via NAV for å få sårt tiltrengt praksis som jeg jo MÅ ha for å kunne få jobb. Jobben min går ut på å sortere gammelt arkiv og skanne det inn i P360. Spørsmålene dine er?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 7 minutter siden, Peanut skrev: Ja, jeg har en praksisplass via NAV for å få sårt tiltrengt praksis som jeg jo MÅ ha for å kunne få jobb. Jobben min går ut på å sortere gammelt arkiv og skanne det inn i P360. Spørsmålene dine er? Om det blir lettere etterhvert? Hva har du studert? Anonymkode: 27dbf...95f
Gjest Peanut Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Generelt studert, eller når det gjelder arkiv? Jeg har årsenhet i arkiv-og dokumentforvaltning fra UiO, samt samme kurs fra NAV. Når man får satt seg inn i det, så går det lettere synes jeg ^^,
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 Ja, jobber med skanning og arkiv. Er det noe spesielt du lurer på? Jeg syns jobben er utrolig enkelt. Det blir for lite utfordrende for meg, så jeg ser meg så dette er bare en midlertidig jobb for min del. Første uken var kanskje litt forvirrende, men jeg kom veldig fort inn i det. Anonymkode: 48df7...597
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 Jobber også med arkiv og skanning. Har holdt på i noen år nå. Anonymkode: dbcec...b05
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 35 minutter siden, Peanut skrev: Generelt studert, eller når det gjelder arkiv? Jeg har årsenhet i arkiv-og dokumentforvaltning fra UiO, samt samme kurs fra NAV. Når man får satt seg inn i det, så går det lettere synes jeg ^^, Ok godt å høre. Jeg har bare en måneds vikariat her. Men synes det er interessant og vil derfor finne en jobb innenfor det. Hvordan synes du studiene var? Anonymkode: 27dbf...95f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jobber med skanning og arkiv. Er det noe spesielt du lurer på? Jeg syns jobben er utrolig enkelt. Det blir for lite utfordrende for meg, så jeg ser meg så dette er bare en midlertidig jobb for min del. Første uken var kanskje litt forvirrende, men jeg kom veldig fort inn i det. Anonymkode: 48df7...597 Ja jeg synes det we utrolig mye å huske på. Ikke minst hva jeg egentlig driver med. Ble jo satt inn i stillingen med minimal opplæring pga en person er sykmeldt. Anonymkode: 27dbf...95f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber også med arkiv og skanning. Har holdt på i noen år nå. Anonymkode: dbcec...b05 Er det lett å få jobb innen det? Anonymkode: 27dbf...95f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok godt å høre. Jeg har bare en måneds vikariat her. Men synes det er interessant og vil derfor finne en jobb innenfor det. Hvordan synes du studiene var? Anonymkode: 27dbf...95f Studier er interessante, men mye går på å kunne lovverket. Anonymkode: c25fd...eb0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #12 Skrevet 30. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det lett å få jobb innen det? Anonymkode: 27dbf...95f Nei. Det er nesten umulig. Du må skilte med erfaring og helst også utdanning. Du kan om mulig søke om å bli en del innenfor vikarbyråer, men uten særlig erfaring kan du ikke regne med å få jobb fort. Jeg kjenner en arkivar som har jobbet som vikar diverse steder i over 5 år, og hun har ingen utdanning og får heller ikke jobb der man må ha det. Anonymkode: c25fd...eb0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #13 Skrevet 30. mai 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er nesten umulig. Du må skilte med erfaring og helst også utdanning. Du kan om mulig søke om å bli en del innenfor vikarbyråer, men uten særlig erfaring kan du ikke regne med å få jobb fort. Jeg kjenner en arkivar som har jobbet som vikar diverse steder i over 5 år, og hun har ingen utdanning og får heller ikke jobb der man må ha det. Anonymkode: c25fd...eb0 Uff slitsomt å være vikar sånn rundt omkring, uten å vite helt sikkert hva man får. Anonymkode: 27dbf...95f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 De planlegger jo et stort helsearkiv på Tynset, for den som er villig til å flytte. Ellers så bør det bli et behov her, pga digitalisering m.v. Dessuten er det en del gamle arkivarer som må skiftes ut, skal dere se! Jeg krysser fingre iallfall! Kan jo ikke gå arbeidsledig i 30 år! Anonymkode: ce8cc...32c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det lett å få jobb innen det? Anonymkode: 27dbf...95f I min jobb var det det. Men jeg jobber med digitalisering da, og trengte ikke noen spesiell utdanning fra før av. Anonymkode: dbcec...b05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå