AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Vi skal igang med IVF nå, og hvis vi lykkes, vil jeg være i uke 6 og 7 når vi er på ferie. Har (store) barn fra før, men klarer ikke å huske om kvalmen er virkelig ille så tidlig. Var dere veldig dårlige i uke 6 og 7 eller ville dere ha klart dere fint på ferie? Er ikke snakk om sydenferie med sterk varme. Vil ikke at barna skal merke at jeg er gravid så tidlig (og det er vanskelig å unngå når man bor tett på ferie hvis man er dårlig) og vil også helst kunne være med på det vi skal gjøre... Kan alternativt reise når jeg er i uke 9-10 isteden (hvis jeg blir gravid), men da blir ferien kortere, og jeg mener å huske at kvalmen var verst rundt uke 9. Når var kvalmen verst for dere? Er det forholdsvis trygt å planlegge ferie i uke 6-7 eller er uke 9-10 bedre? Anonymkode: 7a5a0...13d
erane Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Man kan aldri vite hvordan det blir. Første svangerskap var jeg tipp topp hele tiden, og ferie i uke 6-7 hadde vært helt flott! Denne gangen har jeg vært sengeliggende med hyperemesis fra uke 5-21, så man kan aldri vite! Ville bestilt og heller hatt avbestillings-muligheter dersom du skulle bli veldig dårlig. Aller helst går det nok helt fint, lykke til med IVF og ferie <3
Arkana Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Man kan jo aldri vite når man blir gravid og jeg tenker at man må prøve å leve et normalt liv utenom og ikke tenke så mye på om man kanskje eller kanskje ikke er gravid og i såfall om man kanskje eller kanskje ikke er kvalm. Det året jeg ble gravid med lillesøster, det ble uventet klaff på første forsøk, var jeg 7 uker på vei da vi dro på sommerferie. Jeg var ganske kvalm, men det gikk fint. Jeg sørget for nok søvn, mannen stod opp med de to eldste hver morgen slik at jeg fikk sove ekstra, jeg passet på å spise litt jevnt gjennom dagen og ellers var vi jo for det meste utendørs i frisk luft og det hjalp veldig. Det ble en veldig fin ferie i allefall. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Jeg er 6+5 nå og har ikke hatt antydninger til kvalme, så for meg hadde det vært helt topp med ferie nå. Anonymkode: 2bb19...700
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Planlegg til når dere ønsker det. Dersom du blir dårlig, så kan du da få sykemeding og avbestille turen. Hvert et svangeskap er forskjellig. Anonymkode: 84124...69a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 Vi var på ferie i uke 6 (bestilte før vi visste jeg var gravid). Jeg begynte så smått i kjenne kvalmen i de tider, men ferien var kjempefin. Kvalmen kom mer i uke 8-9. Vanskelig å forutse, men jeg ville nok bestilt ferie i deres sted Anonymkode: 09d33...5ae
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 jeg gjorde det og det gikk kjempefint, men så ble jeg aldri kvalm da... Anonymkode: dbf82...145
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 Ville planlagt altså ferie altså. For min del var uke 6 dårlig både første gang og dette svangerskapet. Var på ferie i uke 6 i min første graviditet og skulle gjerne vært foruten. Andre gangen var jeg dårlig og kunne gjerne hatt sykemelding.. Anonymkode: 887a7...885
Biloba Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 Jeg ble kvalm ved 7+0, begge ganger, men ikke verre enn at dagene gikk som vanlig stort sett, og de fleste dagene kastet jeg ikke opp. En hyperemesis derimot får man ikke skjult. Sydentur er en god anledning til å "ikke ha tålt noe en har spist" og ha turistmage.
Minlillelykke Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 Jeg har omtrendt ikke vært kvalm med noen av barna, men jeg er derimot mye mer sliten enn før. Jeg var en kort tur i Marrakesh når jeg var ca 6 uker på vei. Det gikk helt fint.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 Ble værst fra uke 9 Anonymkode: 71d04...60d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #12 Skrevet 31. mai 2017 Jeg ble først kvalm fra uke 8, men for min del var det bedre å gjøre noe slik at jeg ikke satt hjemme og fokuserte på kvalmen. Så uke 6-7 hadde vært perfekt for meg :-) Anonymkode: 7ccd0...963
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 Ville planlagt ferie jeg med førstemann ble jeg kvalm fra da mensen var ventet, og hadde kanskje ikke orket ferietur i uke 6, mens denne gangen er jeg ikke spesielt kvalm og er i uke 6 nå. Så man vet aldri Anonymkode: a688f...269
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #14 Skrevet 31. mai 2017 Dra på ferie, men vær forsiktig med hva du spiser:) søsteren min var 6 uker på vei du vi reiste til Syden, hun visste at hun var gravid.. slet litt med kvalme og maten der nede, og det at det var 40 grader gjorde ikke formen noe bedre. Men hun var jo en av de uheldige.. ikke alle blir så plaget som henne. Anonymkode: 8a898...2e4
Irja Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 I forrige svangerskap var jeg på ferie i uke 7-8. Var ganske kvalm, noe som var kjedelig. Men ville jo vært kvalm hjemme også.. Man vet aldri hvordan svangerskapet blir. Umulig å planlegge.
Vera Vinge Skrevet 1. juni 2017 #16 Skrevet 1. juni 2017 Dette er jo veldig vanskelig å planlegge, da, både om man blir gravid og hvordan formen blir. Vet ikke om man skal sette alt på vent av den grunn? Jeg var vel like kvalm i uke 6 som i uke 12, tror jeg, da jeg var gravid med eldstemann, da jeg slet med veldig kvalme. Da jeg var gravid med nr to var jeg mye mindre kvalm, og var vel rundt 8-9 uker da jeg var på sydenferie, og jeg husker at jeg selv da kastet opp noen ganger. Men mannen stod opp med eldstebarnet og jeg sov lenge, som det ville vært om vi var hjemme, og det gikk fint. Jeg hadde en tendens til å sovne alle mulige steder, da, i parken, på stranda osv, men det gikk bra.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #17 Skrevet 1. juni 2017 Jeg er 6+1 og kjenner ingenting til kvalmen, men er utrolig sliten og trøtt. Er på ferie nå og bruker nesten halve dagen bare på å hvile/sove. Spent på hvordan det blir når jeg må tilbake på jobb igjen.. Anonymkode: 420c4...500
FantasDick Skrevet 2. juni 2017 #18 Skrevet 2. juni 2017 Jeg kommer ikke til å planlegge noe første trimester hvis jeg skal gå gravid igjen. Fytti helvete (unnskyld språkbruken) så kvalm jeg har vært med begge ungene, omtrent hele første trimester. Jeg har vært så kvalm at jeg har mer eller mindre mistet et par uker fra hukommelsen min der jeg bare har ligget på sofaen og truet med å ta livet mitt. Jeg hadde dødd om jeg hadde vært på ferie i tillegg, men det er ikke kanskje ikke helt normalt å være fullt så kvalm. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #19 Skrevet 2. juni 2017 Jeg og samboeren min dro på ferie til Tyrkia, vi var prøvere og jeg fant ut at jeg var gravid der. Selve turen gikk fint, men et par dager etter vi kom hjem begynte jeg å blø, jeg aborterte. Jeg er så glad jeg var hjemme i Norge da jeg ble så dårlig at jeg måtte på sykehus! Anonymkode: ed115...e03 1
Lumos Skrevet 2. juni 2017 #20 Skrevet 2. juni 2017 Jeg var i Tyrkia i tidenes hetebølge når jeg var 6 uker på vei, og jeg fikk kvalmen i den uken, såklart Aldri vært så dårlig i mitt liv! Dessverre varte kvalmen til uke 24 hos meg, men det er vel ikke standarden! Ville bestillt reise og kjøpt avbestillingsforsikring! Deb koster som regel bare et par hundrelapper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå