Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsmarkedet virker "mettet".

Er det noen yrker/jobber der det faktisk skrikes etter arbeidskraft?

Anonymkode: c20a5...6ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helse, men det er jo en grunn til det. 

Ellers er det stort sett alltid behov for lærere, men her konkurrerer man mot mange med mye utdanning og relevant praksis.

Anonymkode: 4981f...555

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helse, men det er jo en grunn til det. 

Ellers er det stort sett alltid behov for lærere, men her konkurrerer man mot mange med mye utdanning og relevant praksis.

I praksis er det skrikende behov for folk innen helse ja, men grunnet nedskjæringer, nedbemanning og kutt er det dessverre ikke så mange ledige stillinger - og de som er ledige er som regel deltid. På min avdeling har vi arbeid til minst 3-4 ansatte til, og vi som jobber der blir utslitte og sykemeldt p skift - men de nekter å ta inn flere fordi det koster penger. Tror det er en veldig vanlig oppfatning i helsevesenet dessverre. Kjenner både helsefagarbeidere og sykepleiere som ikke finner seg jobb - selv om det skrives mye om denne ''sykepleiermangelen'' og ''bemanningskrise i helsevesenet''. 

Anonymkode: cc21e...277

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier, og har fått kastet jobb etter meg helt siden jeg var student. Her jeg bor er det også nok 100%-stillinger til de som ønsker det.

Anonymkode: 158e0...c69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stort behov for lærere😊

Anonymkode: 9ecbb...210

AnonymBruker
Skrevet

Er man lærer eller sykepleier kan man bare glemme å få kjøpt bolig i Oslo, sto det her om dagen. Vil ikke ha råd. 

Anonymkode: 54703...c61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den artikkelen gjaldt vel steder med pressede boligpriser. Jeg kan fint kjøpe meg bolig som nyutdannet lærer, men ikke de fineste boligene i de beste strøkene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den artikkelen gjaldt vel steder med pressede boligpriser. Jeg kan fint kjøpe meg bolig som nyutdannet lærer, men ikke de fineste boligene i de beste strøkene. 

Hele Oslo har jo pressede boligpriser. Også i Bærum og Asker sliter de med å rekruttere sykepleiere og lærere fordi de ikke har råd til å bo der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis flere steder å bosette seg i Norge, men skjønner det er kjip situasjon om man har tilknyttning til de stedene.

AnonymBruker
Skrevet

Så lærer eller sykepleier.🤔

Anonymkode: c20a5...6ee

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagelærer er det også behov for.

Anonymkode: 27581...96b

AnonymBruker
Skrevet

Grunnskolelærer og sykepleier. Ellers ser jeg veldig mange stillingsutlysninger som passer til barnevernspedagoger, barnehagelærer og vernepleier. Så helse altså.. 

tror forresten ikke du blir arbeidsledig dersom du velger noe innen IT

Anonymkode: 66903...3ba

Skrevet (endret)

-

Endret av BerntHulken
AnonymBruker
Skrevet

Ingeniører og sivilingeniører for eksempel innen bygg, elektro, vvs, samferdsel, dam, struktur, bygningsfysikk, brann, osv.

Anonymkode: e0656...cc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man lærer eller sykepleier kan man bare glemme å få kjøpt bolig i Oslo, sto det her om dagen. Vil ikke ha råd. 

Anonymkode: 54703...c61

Kanskje bra det sånn at folk kommer seg ut av Oslogryta. Dårlig for helsa og skjønner ikke hvorfor folk absolutt vil bo oppå hverandre og kjempetrangt i en så stygg by. Var en avsporing, men ja. 

Anonymkode: 365e9...a79

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke leie bolig da? Det gjør man i resten av verden!

Yrker som behøves uansett roboter: 

- Helsefagarbeidere

- Sykepleiere

- Leger

- Konsulenter

Mindre behov, pga roboter: 

- Tallknuserne

- Business Analysts

- Økonomer

Et nødvendig onde: 

- Lærere

Anonymkode: 6d948...c32

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele Oslo har jo pressede boligpriser. Også i Bærum og Asker sliter de med å rekruttere sykepleiere og lærere fordi de ikke har råd til å bo der. 

Er masse overkommelig til leie i Asker og Bærum!

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at det er en menneskerett å kunne kjøpe fineste boligen i det beste strøket, når du er lærer? 

Skrevet

I bransjen jeg jobber i (transport) skriker dem etter folk som snakker flytende norsk.

Men vil man overleve i bransjen må man takle arbeidspress 

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er masse overkommelig til leie i Asker og Bærum!

Ja,tenkte å skrive det! Er ikke så dyrt der i forhold til andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...