AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Hva er grunnen til at noen ikke har så veldig god humor. Ja, jeg vet at alle har forskjellig humor osv. Men noen mennesker er ikke så veldig morsomme. Og de synes gjerne at f.eks typisk sitcom-serier er morsomt. Jeg sier ikke at det er umulig å finne litt humor i disse programmene, men for meg er det ikke noe jeg sitter å ler høyt av fra begynnelse til start. Hva er grunnen til dette? Blir noen bare lettere underholdt? Er det mangel på kreativitet? Interesse? IQ? EQ? Anonymkode: 910e3...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Bunner nok bare i at alle er forskjellige. Det er sikkert flust av mennesker som syns du har dårlig humor også. Anonymkode: cfa77...766 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Fordi folk er forskjellige? Noen elsker ost og skjønner ikke at noen kan hate det, andre hater det og syns det er rart noen kan like det. Aksepter det. Anonymkode: 636e9...da9 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 pop musikk, pop-filmer pop-humorserier etc er kun designet for at flest mulig skal like dem, hvorfor liker flest mulig dem fordi de er laget for at flest mulig skal like dem, de ser hva liker flest folk også putter de det inn, så de tjener mest mulig penger. Alle er forskjellige, men i snitt er det noen ting som flere synes er mer greit enn andre. Så kommer selvsagt alle som ikke liker pop-musikk pop-filmer pop-humor og kaller det "dårlig", men per definisjon er det det som er best (i snitt) , mens de som liker andre typer muskkk/filmer/humor/etc faktisk liker ting som er mindre bra i snitt, men bedre for dem med deres subjektive smak, det du synes er "god" humor er faktisk dårlig(ere) humor statistisk sett, og nei du er ikke noe bedre/smartere/andre positive ord for å ha smak som skiller seg ut fra gjennomsnittet Håper dette var oppklarende og at jeg slipper å lese begreper som god musikk god humor god film etc mer, merker jeg blir litt oppgitt over menneskeheten egentlig, og nei jeg synes heller ikke de humorseriene er noe morsomt i det hele tatt, men det er god humor for det, verden dreier seg ikke om meg og mine subjektive oppfatninger og nei jeg er ikke noe bedre menneske enn andre Lykke til Anonymkode: b21ab...f7c 8
Elaine Marley Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Definer god og dårlig humor da? Er det virkelig universielt hva som er god og hva som er dårlig humor? Synes det varierer ganske mye hva folk liker og ikke. Jeg synes for eksempel ikke at mange av de typiske amerikanske humorfilmene er spesielt morsomme, sitcoms som for eksempel Alle elsker Raymond og Two and a half men kan jeg ikke fordra, men regner med at mange synes det er morsomt siden de har laget mange ganske like filmer og sesong på sesong med disse seriene. Noen liker jo tørr humor, andre svart humor og i tillegg har man uttrykk som pappahumor så humor er mye rart. Det at du skriver "noen mennesker er ikke så veldig morsomme" er jo din personlige mening, og ikke noe som gir noe grunnlag for å si at de ikke er noe morsomme. Utenom for deg og andre som har ulik humor. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 Det er nok flust av mennesker som tenker dårlig humor når de ser deg. Så undrer de seg over om det er mangel på kreativitet eller kanskje IQ eller EQ. Hva sier du? Hva er det som gjelder for deg? Kanskje på tide å forstå at din humor ikke er en fasit på hva god humor er. Anonymkode: 5aa0a...5c8
Djungelvrål Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at noen ikke har så veldig god humor. Ja, jeg vet at alle har forskjellig humor osv. Men noen mennesker er ikke så veldig morsomme. Og de synes gjerne at f.eks typisk sitcom-serier er morsomt. Jeg sier ikke at det er umulig å finne litt humor i disse programmene, men for meg er det ikke noe jeg sitter å ler høyt av fra begynnelse til start. Hva er grunnen til dette? Blir noen bare lettere underholdt? Er det mangel på kreativitet? Interesse? IQ? EQ? Anonymkode: 910e3...6fb Menneskene man hører på komiserier som ler blir fortalt at de skal le og når. Det er en av forutsetningene for å få være gjest. Normale mennesker ler ikke i en hel episode av f.eks two and a half men. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 https://www.p4.no/det-gode-liv/forskning/har-du-denne-typen-humor-har-du-trolig-hoyere-iq/artikkel/689008/ Anonymkode: c06c7...b00
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 Selv om du ikke deler den samme humoren som andre, så betyr ikke det at den er dårlig. Det betyr bare at folk har forskjellig humor.
Gjest Solomon Grundy Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 Folk med god humor= samme humor som meg Folk med dårlig humor= folk som ikke har samme humor som meg.
Gjest Overrasket Skrevet 30. mai 2017 #12 Skrevet 30. mai 2017 Jeg vet ikke hvorfor du har dårlig humor, jeg.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #13 Skrevet 30. mai 2017 Fordi man ikke tar seg selv så høytidelig... Anonymkode: 9eaaf...2fb
MangoMani Skrevet 30. mai 2017 #14 Skrevet 30. mai 2017 Det kommer vel an på hvor godt forhold man har til hu mor? Ha ha ha ha ha. Jeg er ihvertfall dødsmorsom. Så vet du det. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #15 Skrevet 30. mai 2017 16 minutter siden, MangoMani skrev: Det kommer vel an på hvor godt forhold man har til hu mor? Ha ha ha ha ha. Jeg er ihvertfall dødsmorsom. Så vet du det. Jeg lo faktisk Anonymkode: 3742a...40e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #16 Skrevet 30. mai 2017 Humor er ekstremt kompleks tema som er avhengig av mange faktorer. Les en bok om hvorfor mennesker syns ting er mosrsomt og hva humor er, det trenger du om du faktisk vil forstå det Anonymkode: 03874...893 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #17 Skrevet 30. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.p4.no/det-gode-liv/forskning/har-du-denne-typen-humor-har-du-trolig-hoyere-iq/artikkel/689008/ Anonymkode: c06c7...b00 "Studien ble gjennomført med 156 personer som fikk se 12 tegneserier med mørk humor. Deretter ble de IQ-testet og deres humør, temperament og utdannelsesbakgrunn ble undersøkt. Resultatene viste at de som likte den mørke humoren best hadde høyest IQ og utdannelse og også hadde et bedre humør." Eller at de med høy IQ liker tegneserier bedre enn de med lav. Anonymkode: 457e6...0d5
DragonDays Skrevet 30. mai 2017 #18 Skrevet 30. mai 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Humor er ekstremt kompleks tema som er avhengig av mange faktorer. Les en bok om hvorfor mennesker syns ting er mosrsomt og hva humor er, det trenger du om du faktisk vil forstå det Anonymkode: 03874...893 Kan du anbefale en bestemt bok? Høres interessant ut! 2
Spiteful Skrevet 31. mai 2017 #19 Skrevet 31. mai 2017 Godt spørsmål. Etter min mening så har de fleste veldig dårlig humor. Enkelte ganger ler alle vennene mine seg ihjel av noe også sitter jeg der da og later som om jeg syns det er morsomt, men egentlig kjeder jeg meg ihjel. Skulle ønske jeg kunne hatt dårlig humor og ledd av alt. Livet hadde vært mer gøy da!
Fiskegrateng Skrevet 1. juni 2017 #20 Skrevet 1. juni 2017 På 2017-05-30 den 18.21, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at noen ikke har så veldig god humor. Ja, jeg vet at alle har forskjellig humor osv. Men noen mennesker er ikke så veldig morsomme. Og de synes gjerne at f.eks typisk sitcom-serier er morsomt. Jeg sier ikke at det er umulig å finne litt humor i disse programmene, men for meg er det ikke noe jeg sitter å ler høyt av fra begynnelse til start. Hva er grunnen til dette? Blir noen bare lettere underholdt? Er det mangel på kreativitet? Interesse? IQ? EQ? Anonymkode: 910e3...6fb Kan jeg spørre hva som får deg til å le?Hvilke serier?Liker du stand up comedy?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå