AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 hei! jeg la plutselig merke til at det står "tilstand: skift ut snart" når jeg trykker på batteriet øverst på skjermen. regner med at det betyr at jeg snart må ha nytt batteri. har aldri bytta batteri før. jeg regner jo med at det kommer en ny beskjed når jeg virkelig må skifte ut batteriet?! før alt blir svart. macen min er over 5 år og er en macbook pro (13-inch, late 11). det jeg lurer på er at hvis jeg kjøper nytt batteri til macen min - vil det batteriet også kunne brukes til nyere macer? jeg aner jo ikke hvor lenge macen min kommer til å leve den er helt fin per dags dato så tror ikke jeg har behov for ny mac enda, men innbiller meg at batteriet er litt dyrt og da er det jo surt å kjøpe nytt om macen tar kvelden like etterpå - og jeg ikke får brukt det til en evt ny mac. håper noen som har litt greie på detta kan svare Anonymkode: dd965...fe8
Titania Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Så lenge macen ikke viser noen annen "sykdomstegn" (at den kutter i tide og utide, er treg og slike ting) så er det ikke noe som nødvendigvis tyder på at den tar kvelden snart, og det er jo mye billigere å bytte batteri enn å kjøpe ny mac Hadde meldingen i over et halvt år på min gamle early 2011, før jeg byttet batteri, og den holdt i 2 år etter det også før jeg fikk råd og valgte å oppgradere min Men den gikk i alt utgangspunkt med strømmen i hele tiden da, så om din i utgangspunktet står på samme plass er det ikke noe problem å ikke skifte heller Batteriet kan ikke brukes i nyere macer, da de nyere er smalere og batteriene er annerledes 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 15 timer siden, Titania skrev: Så lenge macen ikke viser noen annen "sykdomstegn" (at den kutter i tide og utide, er treg og slike ting) så er det ikke noe som nødvendigvis tyder på at den tar kvelden snart, og det er jo mye billigere å bytte batteri enn å kjøpe ny mac Hadde meldingen i over et halvt år på min gamle early 2011, før jeg byttet batteri, og den holdt i 2 år etter det også før jeg fikk råd og valgte å oppgradere min Men den gikk i alt utgangspunkt med strømmen i hele tiden da, så om din i utgangspunktet står på samme plass er det ikke noe problem å ikke skifte heller Batteriet kan ikke brukes i nyere macer, da de nyere er smalere og batteriene er annerledes takk for svar sjekka priser og batteriet er jo ikke såå dyrt. ser nå at batteriet holder ikke like lenge og den forandringa har skjedd fort. jeg pleier aldri å ha med lader på skolen eller på eksamener f.eks, men nå ser jeg at det kan være lurt.. det går mye forvere nedover... Anonymkode: dd965...fe8
tdm900 Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk for svar sjekka priser og batteriet er jo ikke såå dyrt. ser nå at batteriet holder ikke like lenge og den forandringa har skjedd fort. jeg pleier aldri å ha med lader på skolen eller på eksamener f.eks, men nå ser jeg at det kan være lurt.. det går mye forvere nedover... Anonymkode: dd965...fe8 På min Air finner jeg hvor mange sykluser den har hatt på lading/bruk. Men husker ikke i farten hvor jeg finner det. Finnes sikkert på din også den muligheten
Minya Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 (endret) For billige og gode batterier (både til laptoper og andre ting som trenger spesialbatterier) anbefaler jeg Altitec. De har seriøst batterier til *alt*. Bare søk opp navnet på macbooken din og se om den kommer opp. Enten har de originalbatteriene, eller erstatningsbatterier som er helt like bare uten Mac-navnet på. Jeg fant batteri til den gamle Latitude laptopen jeg hadde, til en gammel telefon jeg hadde i mange år og til S5'en til HrMinya da telefonen hans begynte å tulle pga dårlig batteri. Endret 3. juni 2017 av Minya
Klossmajor Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 Denne supportsiden hos Apple gir ganske fyldig info om batteriet i Mac-er. Det man bør være mest bekymret for når batteriet ryker er at lithium-batteriet kan ese ut og ødelegge andre deler i maskinen hvis det ikke blir fjernet tidsnok. Man skulle kanskje tro det er en produksjonsfeil at sånt skjer, men batteri-teknologien har bare ikke kommet lenger enn som så. Dessverre har Apple gjort det mye vanskeligere å bytte batteri på de nyere maskinene. På de gamle var det en enkel prosess som hvem som helst kunne gjøre i en fart. En MacBook uten sitt innebygde batteri er ikke en helt ubrukelig maskin. Den er bare ikke like portabel lenger. Så lenge maskinen får strøm gjennom strømkabelen vil den fungere som en stasjonær datamaskin, som f.eks en iMac. Jeg vil tro man også kan få kjøpt et eksternt batteri. Ikke like hendig som et innebygget batteri, men i hvert fall en alternativ løsning.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Jeg skiftet nettopp batteri på macen min, som fylte ti år nå i vinter. Da hadde det stått "skift ut snart" i to år, og så stod det "bytt ut" og da byttet jeg i løpet av noen få måneder. Den macen kjører som aldri før, den. Anonymkode: be9de...dcc
Klossmajor Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skiftet nettopp batteri på macen min, som fylte ti år nå i vinter. Da hadde det stått "skift ut snart" i to år, og så stod det "bytt ut" og da byttet jeg i løpet av noen få måneder. Den macen kjører som aldri før, den. Anonymkode: be9de...dcc Hvis du først nå i vinter måtte bytte batteri på en bærbar Mac fra 2006/07 har den ikke akkurat vært voldsomt mye brukt gjennom de ti årene.
Klossmajor Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 Det første man vil oppleve på litt eldre MacBook-er når batteriet begynner å ta kvelden, er nok at trackpad-en ikke er like sensitiv som før. Man må kanskje trykke hardere for å få den forventede responsen på skjermen. Det samme vil man kunne oppleve med taster på tastaturet. Når et sånt varselstegn oppstår er det bare å bytte batteriet så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 7 minutter siden, Klossmajor skrev: Hvis du først nå i vinter måtte bytte batteri på en bærbar Mac fra 2006/07 har den ikke akkurat vært voldsomt mye brukt gjennom de ti årene. Å jo da, den er flittig brukt; fikk den som skolepc på videregående i 2007, og har brukt både photoshop, illustrator, indesign, premiere, og masse annet på den i ettertid. Det er den eneste datamaskinen jeg har, og den fungerer kjempebra. Eneste problemet er at den begynte for noen år siden å tilbakestille bakgrunnsbildet når jeg skrudde den av. Så nå har jeg faktisk ikke skrudd den av på rundt to år. Bedre enn noen annen pc jeg noen sinne har hatt. Anonymkode: be9de...dcc
tdm900 Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å jo da, den er flittig brukt; fikk den som skolepc på videregående i 2007, og har brukt både photoshop, illustrator, indesign, premiere, og masse annet på den i ettertid. Det er den eneste datamaskinen jeg har, og den fungerer kjempebra. Eneste problemet er at den begynte for noen år siden å tilbakestille bakgrunnsbildet når jeg skrudde den av. Så nå har jeg faktisk ikke skrudd den av på rundt to år. Bedre enn noen annen pc jeg noen sinne har hatt. Anonymkode: be9de...dcc En pc er ikke i nærheten av å vare like lenge😊👍 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #12 Skrevet 23. september 2017 På 5.6.2017 den 13.31, tdm900 skrev: En pc er ikke i nærheten av å vare like lenge😊👍 Ikke noe rart når den lurer dere til å bytte ut batteri ol lenge før det trengs. Ha ha. Anonymkode: 37b42...b02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå