Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men føler bare for å lufte tankene litt

Jeg er 29 år og bor i Oslo, er gift, eier leilighet, ferdig med utdanning og har fast jobb. Men jeg har ingen venner.. jeg flyttet hit for kjærlighetens skyld og mannen min har stor familie med flere søsken, er sosial med jobben og venner. Jeg har ingen, ingen på jobben, er enebarn og har stort sett vært ensom igjennom hele oppveksten slik at jeg ikke har noen barndomsvenner å ta opp kontakten med heller. Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal klare å bygge nye relasjoner, det er jo ikke noe jeg er vandt med. Så når mannen stadig jobber sent kjenner jeg ekstra på det at jeg er mye alene og føler meg så tom innvendig. 

Jeg føler tildels at det er min egen feil, jeg er ikke noe flink til å være sosial, ei heller til å smaltalke med nye mennesker.  Så hvordan kan jeg snu dette og få venner? :) 

Anonymkode: cb0df...905

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bor jo i Oslo! Fullt av muligheter. Finn deg en klubb eller forening for noe du interesserer deg for, og bli kjent med folk der. Smalltalk blir man god på gjennom øving. :) 

Anonymkode: 18ea4...891

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den letteste veien for å få seg venner er å finne seg en hobby, melde seg på kurs,  eller oppsøke møteplasser. 

Anonymkode: bd2f4...ba5

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke foreninger da? Jeg har ikke noe interesser annet enn at jeg trener 4-5 dager i uken. Har ikke noe jeg brenner for, el har kjempe lyst til å lære meg. 

Skrevet (endret)

Blir gjerne kjent med deg om du vil 😊 

Endret av Oslo91
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke foreninger da? Jeg har ikke noe interesser annet enn at jeg trener 4-5 dager i uken. Har ikke noe jeg brenner for, el har kjempe lyst til å lære meg. 

INGEN interesser?? Er det mulig?

Anonymkode: ea640...5ea

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neivel, da sitter du jo der. Du må jo faktisk gidde å prøve å få deg venner. Ikke være så negativ og giddalaus. Meld deg inn i noe uansett om det ikke interesserer deg SÅ mye.

Anonymkode: 33b0c...3d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er interessert i trening, men utover det har jeg ingen interesser egentlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel, da sitter du jo der. Du må jo faktisk gidde å prøve å få deg venner. Ikke være så negativ og giddalaus. Meld deg inn i noe uansett om det ikke interesserer deg SÅ mye.

Anonymkode: 33b0c...3d9

Er ikke hennes feil at hun ikke har mange hobbyer, hun er da ikke negativ? unødvendig kommentar.

Anonymkode: 3f4e8...7a3

• Liker 1
Skrevet

Jeg flyttet nylig, og har to små hunder. Vipps er jeg blitt kjent med de fleste i nabolaget, og også mange som går tur rundt her. En har jeg virkelig funnet tonen med og, så nå trener vi sammen, mens hundene har selskap med hverandre mens vi er borte. Stas for både oss og hunder. :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er interessert i trening, men utover det har jeg ingen interesser egentlig.

Jeg er enda verre. Har null interesser. Null hobbyer. Null venner. Så ja det går an. 

Anonymkode: cd2cb...196

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter bare ikke hvordan det er mulig å ikke ha noen interesser. Da mener jeg ikke nødvendigvis "hobbyer" i snever forstand som frimerkesamling eller strikking. Men hva liker du å gjøre, hva tenker du på, hva snakker du om, hva leser du? Er du interessert i politikk, kunst, musikk, litteratur, barn, dyr, planter, språk, dans, teater, turer i skog og mark, naturvern, reising, sjøen, alternativ medisin, religion, film, - ja NOE må det jo være som du liker å prate om eller lære mer om?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke hennes feil at hun ikke har mange hobbyer, hun er da ikke negativ? unødvendig kommentar.

Anonymkode: 3f4e8...7a3

Hvem sin feil er det da mener du?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da får du gå inn for å bli kjent med kollegene dine eller naboene dine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må du finne deg en forening for noe du interesserer deg litt for da, eller finne et kurs i noe du har litt lyst til å lære i hvert fall. Man må legge inn litt innsats.

Anonymkode: 18ea4...891

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kjenner meg igjen og har prøvd "alt som forelsått her

Anonymkode: 72291...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Her trengs det visst et grunnkurs! For å få venner må du først og fremst interessere deg for andre, SE andre, komme deg ut av bobla. Og så må du tørre å henvende deg til andre på en åpen og hyggelig måte. For eksempel: Du går ned trappa og møter en mor med at lite barn. Barnet spiser is. Da sier du "Oj, det så godt ut" og prater litt med barnet. Spør hvor gammel, hva hun heter.  Så smiler du til moren og sier: "Har dere bodd her lenge? Jeg heter forresten Anne". Hun svarer på det. Det var første møtet. Neste gang du treffer henne sier du: Hei , for et grusomt vær det er i dag! Og så stopper du og utveksler et par sentninger. Spør litt, forteller litt. Tredje gang spør du om hun vil bli med inn og ta en kopp kaffe. Osv .. det er så enkelt som bare det!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her trengs det visst et grunnkurs! For å få venner må du først og fremst interessere deg for andre, SE andre, komme deg ut av bobla. Og så må du tørre å henvende deg til andre på en åpen og hyggelig måte. For eksempel: Du går ned trappa og møter en mor med at lite barn. Barnet spiser is. Da sier du "Oj, det så godt ut" og prater litt med barnet. Spør hvor gammel, hva hun heter.  Så smiler du til moren og sier: "Har dere bodd her lenge? Jeg heter forresten Anne". Hun svarer på det. Det var første møtet. Neste gang du treffer henne sier du: Hei , for et grusomt vær det er i dag! Og så stopper du og utveksler et par sentninger. Spør litt, forteller litt. Tredje gang spør du om hun vil bli med inn og ta en kopp kaffe. Osv .. det er så enkelt som bare det!

eh nei

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

eh nei

Nei hva da?

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ingen interesser. Også venneløs. Kanskje det har en sammenheng :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...