AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 I dag for eksempel sendte hun melding før skolen begynte, om hva jeg skulle i midttimen som ikke var før klokka 12. Opplevde det nesten som at hun skulle "kapre" meg før jeg rakk å legge andre planer, fordi jeg pleier å ha klart en plan i midttimen sånn at hun ikke kan snike seg med. Det har hendt mange ganger at jeg skal ditt og datt som jeg helst vil gjøre alene, noe jeg også gir uttrykk for, men likevel så følger hun etter meg og setter seg i bilen. Til og med en gang jeg skulle til kjæresten min, så skulle hun absolutt bli med selv om hun ikke engang kjenner han. Det er mange flere episoder her som jeg ikke orker å ta med, men dere skjønner tegninga. Og sånn har det vært stort sett hele skoleåret. Jeg føler på en måte at hun "bruker" meg fordi jeg har bil, for eksempel så maser hun hver morgen om jeg kjører til skolen og om jeg kan hente henne, selv om hun bor en sju minutters gåtur unna skolen. Hun spør alltid også om jeg kan kjøre henne på butikken selv når jeg ikke skal dit, men butikken er i fin gåavstand til skolen. Man kan tenke seg at hun oppfører seg sånn fordi hun kanskje ikke har andre å være med, men det har hun absolutt. Alt jeg vil er å få litt fred til å gjøre ærender alene, eller få dra på besøk til kjæresten uten at hun skal henge seg på. Hun er rett og slett som en klegg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Og for å gjøre saken enda verre, så snakker hun nesten bare om typen sin, gården han bor på og kuene hans. Altså virkelig... Jeg blir helt sliten av det, og hun klarer aldri å ta et hint. Hun er jo ei grei jente ellers, men det er for det meste typen og kuene hans som går på repeat. Jeg trenger rett og slett hjelp til hva jeg kan si eller gjøre for å få henne til å innse at hun er litt for klengete, uten at det sårer henne. Anonymkode: 7514f...c2a 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Si at du ikke har mulighet hvis hun spør om du kan kjøre hit og dit. når hun bare "krever" å få bli med over alt så sier du at det ikke passer. Hun er sikkert litt ensom siden hun holder på slik, men det er fryktelig slitsomt Anonymkode: 5bd8d...08b 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Lås bildøren. Smil og kjør vinkende avgårde. Anonymkode: 8d3d6...529 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Si at du ikke har mulighet hvis hun spør om du kan kjøre hit og dit. når hun bare "krever" å få bli med over alt så sier du at det ikke passer. Hun er sikkert litt ensom siden hun holder på slik, men det er fryktelig slitsomt Anonymkode: 5bd8d...08b Ja, er det jeg pleier å gjøre når hun spør om jeg kan kjøre henne til butikken, og det respekterer hun jo da. Føler meg bare så frekk om jeg sier at det ikke passer at hun blir med når jeg skal noe selv, og hvis jeg sier det så spør hun jo helt sikkert hvorfor det ikke passer, og da vet jeg ikke hva jeg skal si. Det kan jo hende hun føler seg ensom, men hun er venn med stort sett alle i klassen sin, så det skjønner jeg ikke helt. Uansett så er det ikke mitt ansvar å holde henne med selskap hele tiden, men det er faktisk det jeg føler at hun forventer. Anonymkode: 7514f...c2a 1
FluffyJuggernaut Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Du må nesten være mer tydelig. Skjønner at det kan være ekkelt å si nei for at du vil skåne følelsene hennes eller det er lettere å gi etter enn å måtte ha en konfrontasjon. Men hun overkjører deg når du ikke er tydelig nok. Det beste du kan gjøre for deg selv er å lære deg å si nei. Passer det ikke for deg eller har du ikke lyst å ha henne med så sier du nei. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 Jeg syns du skal godta det ærlig talt. Hva koster det deg at hun blir med når du uansett skal opp til typen din? Dere er ferdig med skoleåret snart. Nå får du bare bite tenna sammen å by litt mer på deg selv uten å gjøre en sak ut av en filleting. Herregud. Anonymkode: b5740...836 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du skal godta det ærlig talt. Hva koster det deg at hun blir med når du uansett skal opp til typen din? Dere er ferdig med skoleåret snart. Nå får du bare bite tenna sammen å by litt mer på deg selv uten å gjøre en sak ut av en filleting. Herregud. Anonymkode: b5740...836 Hva det koster meg? Skjønner du ikke at det er irriterende da? Vil jo ha sjansen til å dra på besøk til typen uten at frøken klegg skal stå klar uttafor bilen bare jeg nevner at jeg skal noe. Dessuten er det ikke noe stas for noen å få ukjente folk brasende inn døra. Jeg blir rett og slett sliten av at hun forventer at jeg skal være både støttekontakt og privatsjåfør i skoletida. I tillegg irriterer meg det noe jævlig fordi det er så respektløst å holde på sånn som hun gjør. Jeg går faktisk på veggen snart Anonymkode: 7514f...c2a 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva det koster meg? Skjønner du ikke at det er irriterende da? Vil jo ha sjansen til å dra på besøk til typen uten at frøken klegg skal stå klar uttafor bilen bare jeg nevner at jeg skal noe. Dessuten er det ikke noe stas for noen å få ukjente folk brasende inn døra. Jeg blir rett og slett sliten av at hun forventer at jeg skal være både støttekontakt og privatsjåfør i skoletida. I tillegg irriterer meg det noe jævlig fordi det er så respektløst å holde på sånn som hun gjør. Jeg går faktisk på veggen snart Anonymkode: 7514f...c2a Og du er helt uten irritasjonsmomenter? Du er helt feilfri? Skjønner virkelig ikke at du ikke kan holde ut det lille som er igjen av skolesemesteret. Hvorfor tar du det opp nå? Kan du ikke prøve å holde ut litt til? Anonymkode: b5740...836 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du er helt uten irritasjonsmomenter? Du er helt feilfri? Skjønner virkelig ikke at du ikke kan holde ut det lille som er igjen av skolesemesteret. Hvorfor tar du det opp nå? Kan du ikke prøve å holde ut litt til? Anonymkode: b5740...836 Anonymkode: 211eb...ca4 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag for eksempel sendte hun melding før skolen begynte, om hva jeg skulle i midttimen som ikke var før klokka 12. Opplevde det nesten som at hun skulle "kapre" meg før jeg rakk å legge andre planer, fordi jeg pleier å ha klart en plan i midttimen sånn at hun ikke kan snike seg med. Det har hendt mange ganger at jeg skal ditt og datt som jeg helst vil gjøre alene, noe jeg også gir uttrykk for, men likevel så følger hun etter meg og setter seg i bilen. Til og med en gang jeg skulle til kjæresten min, så skulle hun absolutt bli med selv om hun ikke engang kjenner han. Det er mange flere episoder her som jeg ikke orker å ta med, men dere skjønner tegninga. Og sånn har det vært stort sett hele skoleåret. Jeg føler på en måte at hun "bruker" meg fordi jeg har bil, for eksempel så maser hun hver morgen om jeg kjører til skolen og om jeg kan hente henne, selv om hun bor en sju minutters gåtur unna skolen. Hun spør alltid også om jeg kan kjøre henne på butikken selv når jeg ikke skal dit, men butikken er i fin gåavstand til skolen. Man kan tenke seg at hun oppfører seg sånn fordi hun kanskje ikke har andre å være med, men det har hun absolutt. Alt jeg vil er å få litt fred til å gjøre ærender alene, eller få dra på besøk til kjæresten uten at hun skal henge seg på. Hun er rett og slett som en klegg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Og for å gjøre saken enda verre, så snakker hun nesten bare om typen sin, gården han bor på og kuene hans. Altså virkelig... Jeg blir helt sliten av det, og hun klarer aldri å ta et hint. Hun er jo ei grei jente ellers, men det er for det meste typen og kuene hans som går på repeat. Jeg trenger rett og slett hjelp til hva jeg kan si eller gjøre for å få henne til å innse at hun er litt for klengete, uten at det sårer henne. Anonymkode: 7514f...c2a Lær deg å si NEI!!!!!! Anonymkode: a3198...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du er helt uten irritasjonsmomenter? Du er helt feilfri? Skjønner virkelig ikke at du ikke kan holde ut det lille som er igjen av skolesemesteret. Hvorfor tar du det opp nå? Kan du ikke prøve å holde ut litt til? Anonymkode: b5740...836 Og hvor har jeg antydet at jeg er feilfri? Det er jeg ikke, men jeg kan med hånda på bibelen si at jeg ikke er så klengete som det der. Skjønner ikke hvorfor det plager deg at jeg tar det opp nå, fortell meg det du. Anonymkode: 7514f...c2a 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #12 Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hvor har jeg antydet at jeg er feilfri? Det er jeg ikke, men jeg kan med hånda på bibelen si at jeg ikke er så klengete som det der. Skjønner ikke hvorfor det plager deg at jeg tar det opp nå, fortell meg det du. Anonymkode: 7514f...c2a Tror heller duuu skal fortelle meg hvorfor du ikke gidder å holde ut den siste måneden dere er på skolen sammen? Hva er liksom vitsen med å gjøre seg vanskelig først nå? Anonymkode: b5740...836 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #13 Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror heller duuu skal fortelle meg hvorfor du ikke gidder å holde ut den siste måneden dere er på skolen sammen? Hva er liksom vitsen med å gjøre seg vanskelig først nå? Anonymkode: b5740...836 Fordi det har holdt på sånn hele skoleåret og nå holder det på å klikke for meg. Anonymkode: 7514f...c2a 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #14 Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi det har holdt på sånn hele skoleåret og nå holder det på å klikke for meg. Anonymkode: 7514f...c2a Det er én måned igjen. Herregud. Anonymkode: b5740...836 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #15 Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er én måned igjen. Herregud. Anonymkode: b5740...836 Ok Anonymkode: 7514f...c2a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #16 Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok Anonymkode: 7514f...c2a Anonymkode: b5740...836
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #17 Skrevet 30. mai 2017 Hun forfølger ikke deg, du får lære deg å si nei istendenfor å hinte. Anonymkode: 4eae7...69f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #18 Skrevet 30. mai 2017 Jeg tror nok at du bare må være tydelig. Av og til har man lyst til å være alene, og det er faktisk helt greit og ikke noe noen kan klandre deg for. Og at hun ønsker å bli med til kjæresten din er jo bare helt sinnsykt. Jeg ville bare sagt "Nei, det passer ikke" og latt være å utdype noe mer. Og hvis hun spør hvorfor, så kan du jo bare si at du ønsker alenetid. Respekterer hun ikke det tror jeg nok at jeg hadde blitt litt krass. Ikke la deg bli tråkket på Anonymkode: cf155...b14 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #19 Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun forfølger ikke deg, du får lære deg å si nei istendenfor å hinte. Anonymkode: 4eae7...69f Nå skal man ikke ta alt så bokstavelig her i verden Anonymkode: 7514f...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #20 Skrevet 30. mai 2017 Det her har du jo helt skyld i selv, du skriver jo selv at du bare "gir uttrykk for" eller hinter om at du ikke vil at hun skal være med. Hvis du ikke vil at hun skal være med så må du si nei når hun spør. Verre er det ikke. Anonymkode: ffdb5...5ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå