PurpleRain Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Hei Har fått en melding fra PasientSky.no der det står: "Hei! Du har mottatt en beskjed. Se den på pasientsky.no, og i PasientSky-appen: psapp.no. Meldingen kan ikke besvares. Mvh. ******* legesenter." Må jeg bruke dette? Eller får jeg brev i posten også? Noen som har brukt tjenesten?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Hvorfor ikke bare logge på? Det er ganske enkelt. Man bruker vel bank id eller noe Anonymkode: 5749a...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Du må nok pent bruke den dritte, evt bytte til et legekontor som ikke har innført det ennå. Anonymkode: dc4ee...be3
Antoinette Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Logg inn med bankID og les, hva er problemet?? 2
PurpleRain Skrevet 30. mai 2017 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2017 3 timer siden, Antoinette skrev: Logg inn med bankID og les, hva er problemet?? Problemet er at jeg ikke liker at det skal ligge sensitiv informasjon om meg på nett. Liker heller ikke å bli tvunget til å bruke en tjeneste, vil velge selv. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 Mitt legesenter bruker helsenorge.no og ikke pasientsky. Greit når en først tar det i bruk. Anonymkode: a9783...16d
Antoinette Skrevet 31. mai 2017 #8 Skrevet 31. mai 2017 7 timer siden, PurpleRain skrev: Problemet er at jeg ikke liker at det skal ligge sensitiv informasjon om meg på nett. Liker heller ikke å bli tvunget til å bruke en tjeneste, vil velge selv. Da må du finne en ny lege og et kontor som ikke har innført Pasientsky. Men alle kommer til å bytte over til dette systemet etterhvert så sa sliter du.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #9 Skrevet 31. mai 2017 9 timer siden, PurpleRain skrev: Problemet er at jeg ikke liker at det skal ligge sensitiv informasjon om meg på nett. Liker heller ikke å bli tvunget til å bruke en tjeneste, vil velge selv. Meldingen ligger dere allerede, den blir ikke slettet av at du ikke logger inn. Informasjon om deg vil også legges inn fortløpende, så med mindre du finner en måte å nekte dette ved å ta det gjennom mer offentlige kanaler, eller bytter legekontor, så kommer alt til å loggføres på nettsiden, selv om du aldri logger inn. Å la være logge inn vil ikke funke som protest Anonymkode: 5749a...0b9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 12 timer siden, PurpleRain skrev: Problemet er at jeg ikke liker at det skal ligge sensitiv informasjon om meg på nett. Liker heller ikke å bli tvunget til å bruke en tjeneste, vil velge selv. Det ligger jo ikke akkurat åpenlyst på nett slik at man kan Google det opp. Er jo mye sikrere med dette systemet enn vanlig post som kan komme på avveie. Anonymkode: 77078...762 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #11 Skrevet 2. juni 2017 På 30.5.2017 den 23.22, PurpleRain skrev: Problemet er at jeg ikke liker at det skal ligge sensitiv informasjon om meg på nett. Liker heller ikke å bli tvunget til å bruke en tjeneste, vil velge selv. Det ligger på nett uansett. Forskjellen er at du også har tilgang. Anonymkode: 0739a...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå