Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Blir sikkert litt sytet innlegg så beklager på forhånd. Nesten på denne tiden for 2år siden, mistet jeg jobben i oljebransjen. Sto på å fikk ny jobb et vikariat som ble fast og som er drømmejobben. Aldri hatt en dårlig dag på jobb. Så ble det dårlige tider og plutselig ble jeg permittert. Så i dag fikk jeg vite at jeg mister jobben.

Kjenner det er bare alt for mye akkurat nå. I tillegg brakk jeg hånden for to dager siden. Nå må jeg på jobb på torsdag 1 juni og jobbe i 3 mnder. Jeg må kjøre 3 timer med bil hver dag. Noe som er både tungt og vondt med stor gips. Og mentalt føler jeg meg så langt nede akkurat nå. Vet ikke om jeg greier å hente motivasjon nå til å søke nye jobber og gå rundt å smile og være hyggelig mot alle. Sjefen min gråt også og ville ringe rundt til alle han kjenner for å høre om noen trenger en som meg. Sist mistet jeg jobben på formell kompetase, hadde lang ansinitet. Nå mistet jeg på ansinitet. Vet jeg er flink, men nå begynner jeg å tvile. Tror alt føles ennå værre for bruker å trene og drive idrett, liksom min måte å bearbeide ting. Nå kan jeg ikke det heller. Blir bare sittende alene og greier ikke slutte å gråte.  Føler meg mislykket:( Er det feil sv meg å spørre om sykemelding? Er bare så vrak og mentalt ustabil.

Anonymkode: 2f764...6d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hey! Det er ikke din feil at du mister jobben! 😊 Dette ordner seg. Jeg skjønner at det er kjipt, men du har fikset dette en gang før, dette ordner seg igjen. Nå har du fått enda mer kompetanse og mer erfaring! 

Oppdater LinkedIn og legg ut følere allerede nå, så er du igang. Så nyter du de siste dagene i drømmejobben og sørger for et realt gravøl før du slutter, slik at du får satt strek og startet på noe nytt.

Lykke til videre!

Anonymkode: 041a7...c29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Blir sikkert litt sytet innlegg så beklager på forhånd. Nesten på denne tiden for 2år siden, mistet jeg jobben i oljebransjen. Sto på å fikk ny jobb et vikariat som ble fast og som er drømmejobben. Aldri hatt en dårlig dag på jobb. Så ble det dårlige tider og plutselig ble jeg permittert. Så i dag fikk jeg vite at jeg mister jobben.

Kjenner det er bare alt for mye akkurat nå. I tillegg brakk jeg hånden for to dager siden. Nå må jeg på jobb på torsdag 1 juni og jobbe i 3 mnder. Jeg må kjøre 3 timer med bil hver dag. Noe som er både tungt og vondt med stor gips. Og mentalt føler jeg meg så langt nede akkurat nå. Vet ikke om jeg greier å hente motivasjon nå til å søke nye jobber og gå rundt å smile og være hyggelig mot alle. Sjefen min gråt også og ville ringe rundt til alle han kjenner for å høre om noen trenger en som meg. Sist mistet jeg jobben på formell kompetase, hadde lang ansinitet. Nå mistet jeg på ansinitet. Vet jeg er flink, men nå begynner jeg å tvile. Tror alt føles ennå værre for bruker å trene og drive idrett, liksom min måte å bearbeide ting. Nå kan jeg ikke det heller. Blir bare sittende alene og greier ikke slutte å gråte.  Føler meg mislykket:( Er det feil sv meg å spørre om sykemelding? Er bare så vrak og mentalt ustabil.

Uff jeg føler så utrolig med deg. Når det regner så pøser det på med utfordringer. Men ikke mist motet. Det har du sikkert hørt før. Men tro meg jeg har selv vært på et like mørkt sted i karriæren, på nippet til å skifte yrke og retning midtveis i karriærelivet. Men ståpå vilje og hardt arbeid, og mot, selv når det ser forferdelig mørkt ut, det gir full uttelling i det lange løp. Det værste du kan gjøre er å ta en lang pause nå. Jeg gjorde det, og det angrer jeg på at ingen stoppet meg i å gjøre. En 2 ukers restitusjon er helt ok, men du bør snarest reise deg opp igjen, og kjempe i jobbsøkinga så du ikke blir mindre attraktiv. Tenk langsiktig, i perspektiv. Se om du kan bruke kompetansen i en et annet felt. Oljebransjen er visst risky business fremover.

Anonymkode: e5c36...a83

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det feil sv meg å spørre om sykemelding? Er bare så vrak og mentalt ustabil.

Svarer kun på dette, men hør med legen din. Da mannen gikk 8 uker med gips ble han sykemeldt da det ikke var forsvarlig å kjøre bil med gips på. 

Skrevet

Utrolig kjipt å miste jobben igjen! Det er jo ikke noe galt med deg selv om det skjedde igjen, det er helt uforskyldt. Skjønner det er tøffe tak, og med brudd og smerter på toppen. 

Kanskje en liten time-out på en uke el to hadde gjort deg godt, men mener du bør unngå å sykemelde deg ut oppsigelsestida! Dette av flere grunner :

Bunnløs, trist grubling hjemme hele dagen fører ingenting godt med seg

Sjefen din vil huske sitt løfte om å forsøke via sine kontakter å skaffe deg ny jobb, når du er synlig i arbeidsmiljøet

Står du på til siste slutt, vil det imponere og gi gode referanser

Er jobben av en slik art at du treffer kunder/ oppdragsgivere kan disse være kontaktpunkter for ny jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2017 den 16.34, AnonymBruker skrev:

Hei,

Hvis du føler deg psykisk nedkjørt så ta en tur til fastlegen og be om "raskere vei tilbake" tilbud om samtaleterapi, så du slipper gå inn i en depresjon. Forhåoentligvis er kommunen din en del av prosjektet.

Anonymkode: e5c36...a83

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...