AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 I dag har jeg en avtale med ei venninne. Vi skal se en film i kveld, kommer sikkert til å være ferdig rundt midnatt. Etterpå må jeg ta t-banen hjem fra Sinsen, som er den t-banestasjonen jeg liker minst av de jeg reiser til/fra. Den er ganske øde, og dersom det skulle skje noe der nede, så er det ingen som vil høre det. Jeg synes det er ekkelt å reise hjem derfra rundt midnatt, så nå vurderer jeg rett og slett å avlyse avtalen med venninnen min. Føler meg så barnslig som lar frykten styre, samtidig som jeg allerede har brukt hele dagen på å grue meg, og også kommer til å grue meg til å dra hjem gjennom hele besøket.. Jeg har dessverre ikke råd til taxi akkurat nå. Flere som føler seg redde for å dra hjem alene om kveldene? Hvordan løser du det? Anonymkode: 873e1...cdc
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Sikkert ikke det du verken vil eller trenger å høre, men i den situasjonen du snakker om så hadde jeg også hoppet over den kinoavtalen. Evt. blitt med venninna mi hjem og sovet der i natt. Jeg hadde også gruet meg hele dagen, og hadde sikkert fått ødelagt hele kinoopplevelsen av å sitte og grue meg. Du har ingen å reise sammen med, eller reise fra et annen t-banestasjon, eller på en annen måte? (Er ikke kjent i Oslo...) Anonymkode: 18254...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Jeg bor på Sinsen og det er virkelig ett av de mest rolige områdene i Oslo. Det er en stor og luftig T-bane som har svære blokker vegg i vegg med hundre barnefamilier. Hold deg på perrongen og ikke i den "mini"tunellen du må gå i. Det er ingen fare ved den t-banen. Har aldri lest eller hørt om noe farlig som har skjedd her. Man hører deg om du skriker selv om alle byggene der er tek10. Anonymkode: 8b147...f8f 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Hadde ikke hatt noe problem med å vente på Sinsen. Du kan kanskje spørre venninna di om dere kan snakke sammen på telefonen mens du venter på banen? Da har du noen på øret og kanskje det kan trygge deg? Anonymkode: d733f...28f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Hva med å avtale at du prater med vennina di på telefonen når du går til/er på stasjonen? Anonymkode: 32740...3cd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på Sinsen og det er virkelig ett av de mest rolige områdene i Oslo. Det er en stor og luftig T-bane som har svære blokker vegg i vegg med hundre barnefamilier. Hold deg på perrongen og ikke i den "mini"tunellen du må gå i. Det er ingen fare ved den t-banen. Har aldri lest eller hørt om noe farlig som har skjedd her. Man hører deg om du skriker selv om alle byggene der er tek10. Anonymkode: 8b147...f8f Er det? Jeg har lest så mye negativt om Sinsen :/ men det var kanskje mer før. At det er mye tull og mange sosialboliger der. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke hatt noe problem med å vente på Sinsen. Du kan kanskje spørre venninna di om dere kan snakke sammen på telefonen mens du venter på banen? Da har du noen på øret og kanskje det kan trygge deg? Anonymkode: d733f...28f 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å avtale at du prater med vennina di på telefonen når du går til/er på stasjonen? Anonymkode: 32740...3cd God ide med å ha noen på høre, skal høre med henne eller kjæresten om de kan snakke mens jeg drar hjem Anonymkode: 873e1...cdc
Tyrk40 Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 Ta bussen fra holdeplassen over T banen inn til sentrum istedenfor da vel..Der er det iallefall mere åpenlyst og biler som kommer og går hele tiden..Fra sentrum kan du ta banen hjem,men spørs om det klaffer med tiden..Muligens må du vente 10-12 min. på banen om du tar den fra sentrum..Prøv å finne ut av klokkeslett når banen og bussen går..
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 1 time siden, Tyrk40 skrev: Ta bussen fra holdeplassen over T banen inn til sentrum istedenfor da vel..Der er det iallefall mere åpenlyst og biler som kommer og går hele tiden..Fra sentrum kan du ta banen hjem,men spørs om det klaffer med tiden..Muligens må du vente 10-12 min. på banen om du tar den fra sentrum..Prøv å finne ut av klokkeslett når banen og bussen går.. Er det noe greit å være på Jernbanetorget på den tiden da? Kanskje flere folk enn på Sinsen.. Det er ganske omvei da, men det kan jeg for så vidt leve med.. Anonymkode: 873e1...cdc 1
Tyrk40 Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe greit å være på Jernbanetorget på den tiden da? Kanskje flere folk enn på Sinsen.. Det er ganske omvei da, men det kan jeg for så vidt leve med.. Anonymkode: 873e1...cdc Tror det er bedre der enn på sinsen iallefall.Nationalen kan jo også være alternativ,men spørs om det klaffer med banen så seint..Om du kan leve med omveien så tror jeg nok det er best med jernbanen(fins nok av kamera og vektere der,så tror ikke du er utrygg der)
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 Da må du nesten fortelle meg hvor de sosial boligene er, for de er ikke i nærheten av meg. Omtrent alle byggene du ser nærmest Sinsen stasjon er nybygg. Ikke noe sosial boliger dette her! Oppover mot Grefsen er det derimot eldre blokker, men heller ikke sosial blokker der. Sinsen er et veldig trygt og stabilt sted! Anonymkode: 8b147...f8f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da må du nesten fortelle meg hvor de sosial boligene er, for de er ikke i nærheten av meg. Omtrent alle byggene du ser nærmest Sinsen stasjon er nybygg. Ikke noe sosial boliger dette her! Oppover mot Grefsen er det derimot eldre blokker, men heller ikke sosial blokker der. Sinsen er et veldig trygt og stabilt sted! Anonymkode: 8b147...f8f https://www.nrk.no/ostlandssendingen/naboene-i-sinsenveien-er-redde-1.7980353 Tenkte på de i denne artikkelen. Anonymkode: 873e1...cdc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #12 Skrevet 1. juni 2017 Man kan ikke forsikre seg mot potensielle farer uansett hvor man er. Du kan bli sprengt i luften av en terrorist på en offentlig arena, bilen din kan krasje, du kan få en isblokk i hodet eller skli på et bananskall. Det er umulig å beregne graden av trygghet i en viss situasjon så det bør ikke være noe som stopper deg fra å gjøre det du har lyst å gjøre- Jeg har gått alene om nettene i mange storbyer hele mitt voksne liv. (Jeg er dame) Og det eneste gangen jeg har vært i fare er da jeg var i en bilulykke. Anonymkode: 06b34...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #13 Skrevet 1. juni 2017 På 30.5.2017 den 23.53, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/ostlandssendingen/naboene-i-sinsenveien-er-redde-1.7980353 Tenkte på de i denne artikkelen. Anonymkode: 873e1...cdc Den er fra 2012, da.. Anonymkode: e89c1...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå