AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Hei. Jeg har kjøpt et ullsett til min grandtante. Etter hennes ønske. Dama er særdeles vanskelig, men god på bunnen. Før helgen fant hun ut at hun trengte et nytt sett ullundertøy. Hun et gjerrig, så jeg måtte gå til cubus, der er det ikke så dyrt. På forhånd sa hun at det soilte INGEN rolle hvilken farge det var. Prisen var mest i fokus. Den stakkars ansatte lette i en halvtime og mer til på lageret, før hun endelig fant et helt sett i rett størrelse. Det var da i sort. Tok det med til tante i går, men SVART, det kan hun OVERHODET ikke bruke! Så jeg må tilbake med det. Ikke hadde de lysere farger, da det ikke er sesong for det. Det er for lite for meg, så jeg kan ikke bare gi tante pengene tilbake å ta det selv heller. Kvier meg noe så jævlig for å gå tilbake med det. Det er 100 dagers åpent kjøp mot kvittering, og hadde det vært et plagg jeg hadde hentet rett i hylla selv ville jeg ikke tenkt over det engang. Men dama lette lageret og butikken rundt i over en halvtime, og jeg skammer meg over å komme tilbake med det. Sorry, må få igjen pengene liksom... Hva f. sier jeg til personalet? Er livredd det er samme dame! Dere som jobber i butikk, hadde dere blitt sure i denne situasjonen? Anonymkode: ffae1...412
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Hæ? Det er da ikke noe problem? Det er ikke litt unormalt engang. Du trenger ikke si noe annet enn at du vil bytte det, og så få det byttet. Ferdig med det, og hun i kassen vil neppe heve et øyebryn engang. Anonymkode: 1f7ff...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Så lenge butikken har åpent kjøp-policy, OG at denne også gjelder for ullundertøy, så er de ansatte i butikken innforstått med at det er slik det er. Du får ingen «straff» for å komme tilbake med varene, heller ikke selv om de ansatte måtte gjøre litt mer jobb enn vanlig før du kjøpte det. Det kan nok hende at de husker den «krevende» kunden, men du har all rett på din side. Selv om det ikke er nødvendig, så skader det ikke å komme med en liten beklagelse når du returnerer varene. Det ville i alle fall jeg gjort, og siden jeg selv har jobbet i butikk, vet jeg at jeg ville satt pris på det. Det koster ingen ting, men gjør dagen litt lysere Anonymkode: 9e76e...a16
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Hvis det er samme dama, kan du si det akkurat som det er. "Beklager, beklager, nå strevde jeg veldig med å finne akkurat dette, så ville grandtanta mi ikke ha det allikevel, må dessverre levere det tilbake. Ikke enkelt med slike eldre". Det er jo jobben deres, du har ikke plaget dem privat. Anonymkode: 9cd10...9c8 5
Million Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Du skriver at det er undertøy. Undertøy byttes normalt ikke, det er av hygieniske årsaker. Men kanskje det ikke er undertøy av den typen det vanligvis er snakk om (truse f.eks) men heller sånn typ superundertøy som man har oppå bh og truse for å holde seg varm? Ligger det i noen ubrutt forpakning eller noe? Da kan det være de bytter det likevel.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har kjøpt et ullsett til min grandtante. Etter hennes ønske. Dama er særdeles vanskelig, men god på bunnen. Før helgen fant hun ut at hun trengte et nytt sett ullundertøy. Hun et gjerrig, så jeg måtte gå til cubus, der er det ikke så dyrt. På forhånd sa hun at det soilte INGEN rolle hvilken farge det var. Prisen var mest i fokus. Den stakkars ansatte lette i en halvtime og mer til på lageret, før hun endelig fant et helt sett i rett størrelse. Det var da i sort. Tok det med til tante i går, men SVART, det kan hun OVERHODET ikke bruke! Så jeg må tilbake med det. Ikke hadde de lysere farger, da det ikke er sesong for det. Det er for lite for meg, så jeg kan ikke bare gi tante pengene tilbake å ta det selv heller. Kvier meg noe så jævlig for å gå tilbake med det. Det er 100 dagers åpent kjøp mot kvittering, og hadde det vært et plagg jeg hadde hentet rett i hylla selv ville jeg ikke tenkt over det engang. Men dama lette lageret og butikken rundt i over en halvtime, og jeg skammer meg over å komme tilbake med det. Sorry, må få igjen pengene liksom... Hva f. sier jeg til personalet? Er livredd det er samme dame! Dere som jobber i butikk, hadde dere blitt sure i denne situasjonen? Anonymkode: ffae1...412 Jeg er faktisk litt imponert over at du egentlig lar din grandtante gi deg både bestilling på hva gavens skal være, og på hvor den skal kjøpes (i praksis på max. pris). Men, mest imponert er jeg over at mottager (altså grandtante) ved mottak av gaven bestemmer at du som giver må gå tilbake og bytte gaven du har gitt henne. Og det selv om gaven ihht. beskrivelsen av hvorledes gaven ble fremskaffet, med stor rimelighet var det eneste eksemplar butikken kunne fremskaffe. Anonymkode: 43f68...11f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 Jobber i klesbutikk. Hvorfor skulle jeg blitt sur? Jeg får da timesbetalt og hva jeg gjør i de tiden i butikken varierer veldig. Alt er ok. Da du var innom hjalp hun deg som hun ville hjulpet hvem som helst andre. Det er faktisk jobben hennes. Kunder bytter rett som det er. Han du selv jobbet i kundebehandling? Du er ikke en gang i nærheten av topp 1000 listen over kunder som kunder som gjør meg sure eller det som værre er. Har sett det meste. Gå og bytt du. Anonymkode: 2d631...484 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk litt imponert over at du egentlig lar din grandtante gi deg både bestilling på hva gavens skal være, og på hvor den skal kjøpes (i praksis på max. pris). Men, mest imponert er jeg over at mottager (altså grandtante) ved mottak av gaven bestemmer at du som giver må gå tilbake og bytte gaven du har gitt henne. Og det selv om gaven ihht. beskrivelsen av hvorledes gaven ble fremskaffet, med stor rimelighet var det eneste eksemplar butikken kunne fremskaffe. Anonymkode: 43f68...11f Nei, det var ikke en gave. Hun trengte et ullsett, hun er gammel og dårlig til beins og bad meg om å kjøpe et sett. Fargen spilte ingen rolle, bare hun fikk et sett med ull. Hun betalte det selv. Så var det ikke godt nok in the end. Hun er en gammel barnløs peppermø, og hun kan til tider være vrang. Men fikk byttet det uten problem. Det kleine i denne saken var at den ansatte måtte lete høyt og lavt etter en vare som var pakket bort for sesongen. Det ville vært særdeles flaut å møte på henne igjen idag. Joda, hun gjorde jobben sin for all del. Men det er lov å vise litt "respekt" også som kunde. Den tiden hun brukte på meg kunne hun brukt på noe annet. Det er vel strengt tatt ingen selvfølge å lete fram varer som er bortpakket? Hun kunne sagt beklager vi er desverre utsolgt, men hun valgte å bruke 30-40 minutter på å lete. Hun gav meg service. Da er det særdeles kleint å komme to dager senere med: "hei, jeg trengte ikke disse likevel jeg!" Fikk byttet, og det var heldigvis ikke samme ansatt. Anonymkode: ffae1...412 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det var ikke en gave. Hun trengte et ullsett, hun er gammel og dårlig til beins og bad meg om å kjøpe et sett. Fargen spilte ingen rolle, bare hun fikk et sett med ull. Hun betalte det selv. Så var det ikke godt nok in the end. Hun er en gammel barnløs peppermø, og hun kan til tider være vrang. Men fikk byttet det uten problem. Det kleine i denne saken var at den ansatte måtte lete høyt og lavt etter en vare som var pakket bort for sesongen. Det ville vært særdeles flaut å møte på henne igjen idag. Joda, hun gjorde jobben sin for all del. Men det er lov å vise litt "respekt" også som kunde. Den tiden hun brukte på meg kunne hun brukt på noe annet. Det er vel strengt tatt ingen selvfølge å lete fram varer som er bortpakket? Hun kunne sagt beklager vi er desverre utsolgt, men hun valgte å bruke 30-40 minutter på å lete. Hun gav meg service. Da er det særdeles kleint å komme to dager senere med: "hei, jeg trengte ikke disse likevel jeg!" Fikk byttet, og det var heldigvis ikke samme ansatt. Anonymkode: ffae1...412 Jeg leste HI litt fort ser jeg Så bra at det ordnet seg så smidig Anonymkode: 43f68...11f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 Ser du har fått byttet TS, men vil bare si at jeg selv jobber i klesbutikk og kunder bytter/returnerer hver eneste dag Det er ikke unormalt. Eneste som kan irritere meg litt er kunder som legger inn spesialbestillinger på noe vi i utgangspunktet ikke fører (hos oss er dette en mulighet), hvor vi så bestiller og når varene kommer så skal ikke kunden ha det likevel.. Anonymkode: 6cac0...5b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå