Gå til innhold

Thailandsk og bulgarsk kylling i svenske butikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fy søren, ikke lett å velge etisk kylling når det er nesten umulig å finne ut hvor kyllingen kommer fra. http://www.dagbladet.no/mat/nesten-alle-blir-lurt---svenskene-bloffer-om-kylling-spydenes-opphav/67593529

Jeg syns vi har for dålig stell på norsk og svensk kyllingproduksjon, men her har vi i det minste litt mer kontroll på bruk medisiner. 

Glad jeg har sluttet å spise kylling som ikke har vokst opp i min bakhage. 

Anonymkode: e3fb4...298

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting man må være obs på er internasjonale ferdigprodukter som f.eks. frossenpizza. De kan også inneholde kjøtt som ikke er norsk. 

Anonymkode: aec31...200

Skrevet

Synes man skal være skeptisk til kjøtt fra ferskvaredisken hvor butikken selv har lagd produktet. Det har jo vært flere historier hvor butikkene tar kjøtt som har gått ut på dato, krydrer det og selger det til ågerpris.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg sluttet å spise kylling for noen år siden. Litt tid senere var jeg i en situasjon der det ville vært urimelig å ikke smake en kyllingrett, så jeg gjorde et forsøk. Etter å ikke ha spist kylling på lenge minnet "kjøttet" ikke om noe spiselig i det hele tatt. Det er helt merkelig hvordan hodet ikke engang klarte å akspetere at det var "mat", spesielt pga. konsistensen.

Skrevet

Spiser kun økologisk kylling, kyllingoppdrett i Norge er dyremishandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...