Gå til innhold

Selger på finn.no har trukket seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så dum folk i denne tråden er, det er jo helt sykt... folk som ikke gidder å lese tråden en gang som kommer med slik bullshit som dette.. det er til å miste troen på menneskeheten av.

Anonymkode: 9f5d4...47c

Det er jo samme tilfelle. Butikken solgte også her til noen andre enn meg, de brøt også en avtale.

Anonymkode: 3237c...129

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart det er krig i verden 😂 Jeg driter for å være helt ærlig langt i om TS har retten på sin side, det blir rett og slett for dumt å ta dette videre. Herlighet! Jeg har da mange ganger vært i lignende situasjoner på Finn, sånn er livet og man kommer seg videre! Jeg tenker at hvis man er i en situasjon hvor hele livet ditt går under om du ikke får kjøpt i et service, en bord, en barnevogn eller hva det nå skulle være, så bør man faktisk heller kjøpe direkte fra en forhandler og ikke en privatperson. 

Jeg tenker også at livet er så mye mer en et service eller andre materielle ting og jeg syntes faktisk det er skikkelig trist at mennesker er villige til å dra en slik fillesak så langt. Bruk engasjementet ditt på noe litt mer givende a :( 

Anonymkode: 69946...d50

Synes sånne uttalelser blir så meningslløse i slike settinger. Det er ikke det dette handler om. Du må lære deg at folk legger forskjellig i ting. Har man en avtale, har man en avtale. Og ofte er det både tid etc involvert. Man kan jo alltid komme med ditt utsagn, og da blir jo egentlig ingenting viktig, fordi det er alltid "andre ting i verden som er viktigere"...

Anonymkode: 6d14a...3e3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er hun en idiot kjøper? Dersom du har lagt ut noe for salg, noen har sett på det, og dere skriftlig har avtalt pris og henting, da er det for sent å ombestemme seg. Om du er usikker på om du vil selge noe, eller ikke vet hvor mye du vil ha er det noe du må undersøke før du har gjort en avtale.

TS har loven i hånd, hva andre mener er moralsk riktig spiller ingen rolle.

Anonymkode: 60465...c14

Idiot fordi hun krangler på et fuckings servise, litt av et i-landsproblem. Verden går ikke under selv om man ikke har et komplett servise man uansett får kjøpt mange andre steder! Jada jada, avtaler og prinsipp og sånn, man kan ikke få alt man vil og det må man bare finne seg i.

Anonymkode: db2a2...4fd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så dum folk i denne tråden er, det er jo helt sykt... folk som ikke gidder å lese tråden en gang som kommer med slik bullshit som dette.. det er til å miste troen på menneskeheten av.

Og det andre eksempelet var for å rette opp i feil info i tråden.. Greit at alt er på det reine, blir også irritert når folk lager egne regeler. At ikke alle tåler at man er enig med dem er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er bare ts sine spekulasjoner. Selgeren sier at hun ga det bort til familie

Anonymkode: dc6dc...6e1

Ts sa at selgeren var tydelig på at ingen i familien ville ha serviset da hun var der. Ts har skrevet her at det stod solgt på finn.no. Da har hun nok solgt det til noen andre. Utifra tidligere oppførsel til ts, som først oppga en fast pris til 3500kr, for så å heve den til 4000kr, viser hun jo at hun fort forandrer mening utifra hva hun får i betaling for serviset så jeg tror nok ts har rett i at selgeren solgte det til noen andre, uten engang å nevne det til ts som hun hadde en avtale med.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør nok også lære deg sammenhengen for jeg sa aldri at TS og selger aldri hadde noe avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts sa at selgeren var tydelig på at ingen i familien ville ha serviset da hun var der. Ts har skrevet her at det stod solgt på finn.no. Da har hun nok solgt det til noen andre. Utifra tidligere oppførsel til ts, som først oppga en fast pris til 3500kr, for så å heve den til 4000kr, viser hun jo at hun fort forandrer mening utifra hva hun får i betaling for serviset så jeg tror nok ts har rett i at selgeren solgte det til noen andre, uten engang å nevne det til ts som hun hadde en avtale med.

*beklager feil : oppførsel til selger skulle det selvsagt stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er noen som har ombestemt seg da vell, eller ikke fikk det med seg?. Så å bare gå ut fra dette blir feil, man bør jo ta utgangspunkt i det selger sier stemmer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt beste tips til TS er å bare legge det bak seg, og se etter noe annet. Kan ikke begripe hvorfor noen ville brukt så mye tid og energi på dette, når det uansett vil dukke opp noe nytt. 

Anonymkode: 6384d...203

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av det dummeste innleggene jeg har lest på lenge - noen av dere i denne tråden trenger en skikkelig puling for å få pinnen ut av ræva deres.  

Skjønner godt hvorfor ts er irritert.  Dere glemmer totalt at varene var priset på 3500kr - det var ikke bud, men pris på varene.  Bedre at selgeren satt en bud rund på dette.  TS var dumt å ikke ta varene da og da men hvordan kan en vite at selgeren skulle ikke gjennomføre salget på prisen hun ble enig om. 

Men nå skjønner jeg, etter å ha lest tråden, hvorfor det er så mange gjerrig drittsekker som selger varer på finn.  

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selger har da ikke hevet etterpå, det var vell TS som ga et bud på 4000 kr av egen fri vilje?

Har jeg sagt at selger har opptrådd noe annet enn illojalt eller egoistisk? Vis meg gjerne det da for det er jeg jo enig i at selger har. Det betyr allikevel ikke at TS kommer noen vei med saken sin, spesielt med tanke på at serviset har en ny eier idag. Og det har jeg sagt hele tiden så du trenger ikke være redd for å kjøpe noe av meg for jeg driver ikke med slik.

Og alt du sier, hvorfor i all verden har det SELGER har gjort gjøre det mindre synd i den som EIER serviset idag? Det er ikke det saken handler om nei, men det er jo denne personen det går hardest utover.

Nei. Det var først en satt pris av sleger til 3500kr. Så dro ts å så på serviset, sa hun ville kjøpe det m.a.o hun inngikk en AVTALE med selger. Så får selger et annet bud på 4000kr, og selger hever da prisen. Ts godtar å betale 4000kr. Men allerede her har selger begynt å bryte avtalen. Og ikke nok med det. Når ts skal hente servise, en dag de har AVTALT at hun skal hente det, har selger solgt det/gitt det bort ( whatever...) til noen andre. Det er ikke annet enn dårlig gjort og brudd på en avtale de hadde!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Det var først en satt pris av sleger til 3500kr. Så dro ts å så på serviset, sa hun ville kjøpe det m.a.o hun inngikk en AVTALE med selger. Så får selger et annet bud på 4000kr, og selger hever da prisen. Ts godtar å betale 4000kr. Men allerede her har selger begynt å bryte avtalen. Og ikke nok med det. Når ts skal hente servise, en dag de har AVTALT at hun skal hente det, har selger solgt det/gitt det bort ( whatever...) til noen andre. Det er ikke annet enn dårlig gjort og brudd på en avtale de hadde!

Jeg har ikke sagt noe annet enn at det er dårlig gjort og brudd på avtalen de hadde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Outlander skrev:

noe av det dummeste innleggene jeg har lest på lenge - noen av dere i denne tråden trenger en skikkelig puling for å få pinnen ut av ræva deres.  

Skjønner godt hvorfor ts er irritert.  Dere glemmer totalt at varene var priset på 3500kr - det var ikke bud, men pris på varene.  Bedre at selgeren satt en bud rund på dette.  TS var dumt å ikke ta varene da og da men hvordan kan en vite at selgeren skulle ikke gjennomføre salget på prisen hun ble enig om. 

Men nå skjønner jeg, etter å ha lest tråden, hvorfor det er så mange gjerrig drittsekker som selger varer på finn.  

Siden de ikke hadde avtalt kjøp når Ts så på varen så vil det jo ikke være noe bryting av avtalen når selger sier at hun/han har fått høyere pris. I teorien kunne selger ha solgt til personen med høyere pris, og egentlig i følge det mange her skriver er det denne personen som har rett på det da denne personen FØR Ts sa det. Dersom man virkelig skal gå inn i lovverket alle her sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. Ts hadde en avtale med selger.

.. Ts hadde og har brukt mye tid på dette, og så¨kaller du ts vrang og vanskelig når det er tydelig at selger har opptrådt egoistisk og galt siden de hadde en avtale. 

Hun fikk et bra tilbud, men de hadde en avtale. Da kan ikke selgeren bare selge det til noen andre! Hvordan skal man da forholde seg til annonser på finn, hvis dette er vanlig og lovlig? At en avtale ikke er en avtale? Det vil alltid være andre som kommer med bedre bud, men hvis det er lov, etter at man har laget en avtale, gjeøder jo ikke en avtale.

Det er selgeren her som har vært urettferdig, egoistisk og grisk ( siden hun tydeligvis solgte det til en bedre pris til noen andre uten å opplyse ts engang...), ikke ts!

Etter at ts hadde avtalen med selger, skulle selger tatt bort annonsen. Men hun tok tydeligvis imot andre bud, siden ts så at det plutselig stod solgt. Veldig dårlig stil av selger. 

Oi, så mye aggresjon på andres vegne! Jada, selger har opptrådt dårlig - men urettferdig, egoistisk og grisk? Alle kan lett brukes om TS også som ikke tror et familiemedlem har kommet på banen (serviset kom muligens fra et arveoppgjør da har de faktisk retten på sin side - lovmessig og den loven trumfer avtaleloven - og det vet ts som "kan mer om lover og regler enn andre"

Dessuten sier avtaleloven i sin syvende paragraf at man har lov å trekke tilbake et svar på et tilbud - så det er ikke slik iloven at om man har en avtale må den gjennomføres koste hva det koste vil.. I tillegg er det et "åpenbar urimelighet" del i denne loven - noe som sier meg at i forliksrådet kan TS møte seg selv i døren hvis selger hevder det er åpenbart urimelig å forvente verdier av 20 00o kroner til en pris av 4000.. Det "fine" med våre lover er at man nesten kan tolke dem som man vil som privatperson mens det er mange praksiser som styrer hvordan de skal brukes og tolkes i en rett.. En avtale er ikke verdt en dritt hvis selger ikke lengre vil selge - jeg tror ikke det har bitt dømt i noen sak i norsk rett i favør for TS som jeg kunne finne via lovdata, rettstiende osv.. Men hvis noen finner en slik dom er det jo supert for TS..

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg bare er flinkere til å tolke loven enn deg? Juridisk har jeg uansett rett.

Anonymkode: df22a...326

Nope, juridisk tror du at du har rett - stor forskjell.. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dere kan da ikke argumentere mot at selger ikke har brutt loven, det er klokkeklart.

Det som er klokkeklart er at du tolker loven om avtaleretten i ditt favør - noe som er helt greit, men det gir deg ikke autmatisk en fordelaktig dom i noen sak..

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår at du leser deg opp på avtalerett. 

Holder det med toppscore på juridisk eksamen fra UiB? 

Når det gjelder denne saken er det surt å være TS ja, selger har ikke opptrått i god skikk, men å dra en slik sak inn for forliksrådet er misbruk av dets tid og ressurser. TS er en kjøper som har følelsen av å bli lurt og er grinete av den grunn, det overrasker meg at så mange velger lage så mye styr ut av noe så lite.

Forresten - service i 100 deler TS - kan du linke til annonsen eller tilsvarende? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, Sirah skrev:

Dette. Ærlig talt, jeg forstår godt at du er pissed TS, men det handler om å velge sine kamper med omhu. Jeg hadde aldri, ALDRI gidda å brukt så mye tid og energi på et brukt service fra finn.

Det handler ikke om hva du (  eller andre her forøvrig ), hadde giddet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om hva du (  eller andre her forøvrig ), hadde giddet.

Nei det handler om realiteten. Dersom Ts får serviset kan jo personen som først kom med pris (dette var jo ikke budrunde så derfor skulle person nr 1 hatt serviset) finne ut at TS fikk by over henne på tross at det i grunn var fastpris. Og dermed kreve det til forliksrådet for økonomisk tap for tidsbruk og det at denne personen nå må kjøpe deler fra ulike selgere til høyere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Herlighet så ufine folk er mot TS i denne tråden :scorpis:

Anonymkode: fb0c8...4ae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, de er ærlige - men ikke ufine.. Slik oppførsel får ofte frem hva folk mener om en.. 

Anonymkode: 5a162...a0a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ufine for man er uenig med henne? Har ikke tall på hvor mange ganger kjøpere har trukket seg i siste sekund, det faller meg ikke naturlig å tvinge dem til å kjøpe produktet. Det blir likt omvendt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke bare støtter du at selger ikke bare har rett til å bryte en skriftelig avtale, men heller skal knuse det fremfor å holde avtalen hun har inngått?

Så hvis du hadde funnet en bil du likte og ville kjøpe, du hadde skrevet skriftelig kontrakt med selgeren, for så at selgeren bare gav en lang faen i kontrakten deres og solgte bilden til noen andre hun fikk mer for den fra så hadde du syntes dette var helt ok? Og da mye bedre at bilen heller ble vraktet og knust fremfor at selger måtte holde seg til den skriftelige kjøpskontrakten deres? Syke, syke menneste! Jeg håper aldri jeg blir tvunget til å gjøre noen som helst handel med så skrupelløse personer som deg!

Da er jo det  litt forskjell på verdien av en bil og et servis ?

Hvet ikke hvem som er syk her?  Du som lager et hel oppstyr på KG og sutrer, man jajaj. Hver for sitt. Hadde jeg vert selgeren og sett dette på KG, hadde jeg smadret seviset  og lagt det forran døra  din. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...