AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #181 Del Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager klarer du å få det til at TS har lurt selger trill rundt? Anonymkode: 63659...b75 Ved å vite hvor mye det er verdt å deretter lure en gammel dame til å tro at ett skambud er god pris. Det er lureri. Anonymkode: 56701...768 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #182 Del Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du mener selger har blitt trill rundt av ts her? Har du lest tråden? Selger BRØT AVTALEN! Hvis det er sånn du behandler de du selger noe til, håper jeg DU opplever at noen har knust det du skal selge. Makan til frekkhet å overføre ansvaret over på ts, som bare følger opp avtalen de hadde! Anonymkode: 6d14a...3e3 Vet om en butikk jeg som burde slutte å selge ting, nemlig så solgte de videre klokka de hadde holdt av til meg. Så uproft, butikken burde jo slutte å selge ting og legge ned hele kjeden. Det var brudd på avtale for jeg hadde jo avtale om at jeg skulle få den klokka. For å si det sånn har jeg heldigvis andre ting å styre med på enn å ta hevn. Tvang ikke akkurat butikken til å ta tilbake klokke, hadde aldri falt meg inn en gang. Håper vedkommende er fornøyd med den, selv om det er bittert at jeg ikke får ta i slik. Anonymkode: 3237c...129 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #183 Del Skrevet 30. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selger har da ikke hevet etterpå, det var vell TS som ga et bud på 4000 kr av egen fri vilje? Har jeg sagt at selger har opptrådd noe annet enn illojalt eller egoistisk? Vis meg gjerne det da for det er jeg jo enig i at selger har. Det betyr allikevel ikke at TS kommer noen vei med saken sin, spesielt med tanke på at serviset har en ny eier idag. Og det har jeg sagt hele tiden så du trenger ikke være redd for å kjøpe noe av meg for jeg driver ikke med slik. Og alt du sier, hvorfor i all verden har det SELGER har gjort gjøre det mindre synd i den som EIER serviset idag? Det er ikke det saken handler om nei, men det er jo denne personen det går hardest utover. Anonymkode: 3237c...129 HVis du lesre hel tråden, var prisen til selger : 3500kr i begynnelsen. Det var ingen bud, men en fast pris. Så, ETTER at ts var og så på serviset og sa at hun ville kjøpe det, sa plutselig selger at hun vil ha 4000kr for det siden noen andre plutselug hadde tilbudt seg å betale det. Allerede HER begynner selgeren å bryte avtalen hun hadde med ts. Ts godtok da å heve prisen til 4000kr. Men når hun da skal hente serviset en dag de hadde avtalt, hadde selgeren solgt det til noen andre! Det er ikke annet enn frekt, upålitelig og hun brøt avtalen de hadde inngått. Anonymkode: 6d14a...3e3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 30. mai 2017 #184 Del Skrevet 30. mai 2017 4 timer siden, emilie123 skrev: Ville selv ha latt det ligge. Selv prøver jeg å velge mine kamper med omhu. Ikke alltid det lønner seg å stå på rettighetene/prinsippene sine Dette. Ærlig talt, jeg forstår godt at du er pissed TS, men det handler om å velge sine kamper med omhu. Jeg hadde aldri, ALDRI gidda å brukt så mye tid og energi på et brukt service fra finn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #185 Del Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: HVis du lesre hel tråden, var prisen til selger : 3500kr i begynnelsen. Det var ingen bud, men en fast pris. Så, ETTER at ts var og så på serviset og sa at hun ville kjøpe det, sa plutselig selger at hun vil ha 4000kr for det siden noen andre plutselug hadde tilbudt seg å betale det. Allerede HER begynner selgeren å bryte avtalen hun hadde med ts. Ts godtok da å heve prisen til 4000kr. Men når hun da skal hente serviset en dag de hadde avtalt, hadde selgeren solgt det til noen andre! Det er ikke annet enn frekt, upålitelig og hun brøt avtalen de hadde inngått. Anonymkode: 6d14a...3e3 Hun hadde jo ingen avtale med TS her, hun hadde ikke sagt TS fikk kjøpe det men at TS fikk SE på det. Det er to forskjellige ting. At selger gjorde noe galt er jeg enig i, MEN i første eksempelet hadde de ingen avtale annet enn at TS skulle få se det og det er ikke et salg. Men etterpå hadde de an avtale ja. Anonymkode: 3237c...129 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #186 Del Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved å vite hvor mye det er verdt å deretter lure en gammel dame til å tro at ett skambud er god pris. Det er lureri. Anonymkode: 56701...768 Det er det dummeste jeg har lest! Selgeren var utspekulert hele veien hvis du leser handlingene hennes. Det var ikke noe skambud, det var en pris selger selv hadde satt ( 3500kr ), for så å heve den til 4000kr. For så og plutselig selge den til noen andre bak ryggen på ts. Anonymkode: 6d14a...3e3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #187 Del Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er det dummeste jeg har lest! Selgeren var utspekulert hele veien hvis du leser handlingene hennes. Det var ikke noe skambud, det var en pris selger selv hadde satt ( 3500kr ), for så å heve den til 4000kr. For så og plutselig selge den til noen andre bak ryggen på ts. Anonymkode: 6d14a...3e3 Nå har hu vell ikke solgt det til andre, men gitt det videre i familien. Anonymkode: 3237c...129 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #188 Del Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun hadde jo ingen avtale med TS her, hun hadde ikke sagt TS fikk kjøpe det men at TS fikk SE på det. Det er to forskjellige ting. At selger gjorde noe galt er jeg enig i, MEN i første eksempelet hadde de ingen avtale annet enn at TS skulle få se det og det er ikke et salg. Men etterpå hadde de an avtale ja. Anonymkode: 3237c...129 Jo, hun hadde jo avtale med ts! En skriftlig avtale på sms. Det er jo derfor ts kan ta dette videre. Hun sa etter at hun hadde sett det, at hun ville kjøpe det, o de avtalte en dag hun kunne hente det. Men da hadde plustselig selgeren solgt det til noen andre. Selgeren BRØT AVTALEN. Anonymkode: 6d14a...3e3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #189 Del Skrevet 30. mai 2017 Er det rart det er krig i verden 😂 Jeg driter for å være helt ærlig langt i om TS har retten på sin side, det blir rett og slett for dumt å ta dette videre. Herlighet! Jeg har da mange ganger vært i lignende situasjoner på Finn, sånn er livet og man kommer seg videre! Jeg tenker at hvis man er i en situasjon hvor hele livet ditt går under om du ikke får kjøpt i et service, en bord, en barnevogn eller hva det nå skulle være, så bør man faktisk heller kjøpe direkte fra en forhandler og ikke en privatperson. Jeg tenker også at livet er så mye mer en et service eller andre materielle ting og jeg syntes faktisk det er skikkelig trist at mennesker er villige til å dra en slik fillesak så langt. Bruk engasjementet ditt på noe litt mer givende a Anonymkode: 69946...d50 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #190 Del Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ved å vite hvor mye det er verdt å deretter lure en gammel dame til å tro at ett skambud er god pris. Det er lureri. Anonymkode: 56701...768 Det var ikke en gammel dame, hun var i 50-åra. Det var ikke et skambud, det første budet var akkurat det hun hadde lagt ut varen for. Det var ikke lureri, men en god pris da det sjeldent er så mye av et servise som selges samlet. Det har ikke samme verdi brukt som nytt. Ja, det var et godt kjøp. Med litt flaks kunne hun sikkert fått hele 6000 kroner for det. For øyeblikket ikke mulig å få tak i alle deler brukt. Å kjøpe brukt av flere forskjellige selgere krever også tid og penger. (Bom og bensin) Ergo økonomisk tap ved brutt avtale. Anonymkode: df22a...326 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #191 Del Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, hun hadde jo avtale med ts! En skriftlig avtale på sms. Det er jo derfor ts kan ta dette videre. Hun sa etter at hun hadde sett det, at hun ville kjøpe det, o de avtalte en dag hun kunne hente det. Men da hadde plustselig selgeren solgt det til noen andre. Selgeren BRØT AVTALEN. Anonymkode: 6d14a...3e3 Den skriftelige avtalen er på salget! Jeg sa de ikke hadde en avtale FØR salget ble gjort som ble beskrevet i innlegget. Anonymkode: 3237c...129 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #192 Del Skrevet 30. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde jo ingen avtale med TS her, hun hadde ikke sagt TS fikk kjøpe det men at TS fikk SE på det. Det er to forskjellige ting. At selger gjorde noe galt er jeg enig i, MEN i første eksempelet hadde de ingen avtale annet enn at TS skulle få se det og det er ikke et salg. Men etterpå hadde de an avtale ja. Anonymkode: 3237c...129 Ts sa etter at hun hadde sett det, at hun ville kjøpe det. Selgeren godtok dette. Er ikke det en avtale ? Anonymkode: 6d14a...3e3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #193 Del Skrevet 30. mai 2017 Hva hvis kjøper trekker seg da etter bud er godtatt? Det skjer jo titt og ofte. Skal da en sånn sak også trekkes for retten? Anonymkode: 87fec...e01 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #194 Del Skrevet 30. mai 2017 Hypotetisk: Dersom selger virkelig vil være en drittsekk, så sender hun serviset i posten. Nekter å tro at et helt servise overlever turen, og det vil være fullstendig på kjøper sin regning, dersom selger krever forehåndsbetaling (noe selger kan gjøre). I beste tilfeller, for kjøper, så dukker serviset opp helt. I verste tilfellet kommer det i tusen biter, og posten nekter å erstatte mottaker. Siden vi nå først snakker om saken som om salget blir å skje. Anonymkode: 6384d...203 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #195 Del Skrevet 30. mai 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært selger og blitt lurt så trill rundt av deg som hun har blitt og du deretter hadde dratt meg til forliksrådet for å få gjennomført svindelen din så hadde jeg knust serviset ved ett "uhell". Av prinsipp. Anonymkode: 56701...768 Der sier du noe! Dersom jeg skulle havne i en lignende situasjon med en idiot-kjøper, sier jeg bare at jeg knuste serviset ved et uhell, i stedet for å selge det til idioten Og så må vedkommende bare prøve å kreve erstatning for økonomisk tap fordi avtalen ble brutt, pga et uhell. Ta den til forliksrådet du Så hvis selger leser her: SI AT DU KNUSTE SERVISET VED ET UHELL! Anonymkode: db2a2...4fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #196 Del Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts sa etter at hun hadde sett det, at hun ville kjøpe det. Selgeren godtok dette. Er ikke det en avtale ? Anonymkode: 6d14a...3e3 Jo det er en avtale. Det var ikke det jeg sa ikke var en avtale. Jeg sa dette ikke er en avtale, her er jo avtalen at TS skal se på det. Men det handler ikke om temaet, det var bare for å rette opp feilen der. HVis du lesre hel tråden, var prisen til selger : 3500kr i begynnelsen. Det var ingen bud, men en fast pris. Så, ETTER at ts var og så på serviset og sa at hun ville kjøpe det, sa plutselig selger at hun vil ha 4000kr for det siden noen andre plutselug hadde tilbudt seg å betale det. Allerede HER begynner selgeren å bryte avtalen hun hadde med ts. Anonymkode: 3237c...129 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #197 Del Skrevet 30. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet om en butikk jeg som burde slutte å selge ting, nemlig så solgte de videre klokka de hadde holdt av til meg. Så uproft, butikken burde jo slutte å selge ting og legge ned hele kjeden. Det var brudd på avtale for jeg hadde jo avtale om at jeg skulle få den klokka. For å si det sånn har jeg heldigvis andre ting å styre med på enn å ta hevn. Tvang ikke akkurat butikken til å ta tilbake klokke, hadde aldri falt meg inn en gang. Håper vedkommende er fornøyd med den, selv om det er bittert at jeg ikke får ta i slik. Anonymkode: 3237c...129 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde jo ingen avtale med TS her, hun hadde ikke sagt TS fikk kjøpe det men at TS fikk SE på det. Det er to forskjellige ting. At selger gjorde noe galt er jeg enig i, MEN i første eksempelet hadde de ingen avtale annet enn at TS skulle få se det og det er ikke et salg. Men etterpå hadde de an avtale ja. Anonymkode: 3237c...129 Herregud så dum folk i denne tråden er, det er jo helt sykt... folk som ikke gidder å lese tråden en gang som kommer med slik bullshit som dette.. det er til å miste troen på menneskeheten av. Anonymkode: 9f5d4...47c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menice Skrevet 30. mai 2017 #198 Del Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva hvis kjøper trekker seg da etter bud er godtatt? Det skjer jo titt og ofte. Skal da en sånn sak også trekkes for retten? Anonymkode: 87fec...e01 Det trekkes for retten ganske så ofte. Hvis kjøper trekker seg og selger ikke klarer å selge til samme pris til noen andre, må budgiver dekke mellomlegget. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #199 Del Skrevet 30. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: HVis du lesre hel tråden, var prisen til selger : 3500kr i begynnelsen. Det var ingen bud, men en fast pris. Så, ETTER at ts var og så på serviset og sa at hun ville kjøpe det, sa plutselig selger at hun vil ha 4000kr for det siden noen andre plutselug hadde tilbudt seg å betale det. Allerede HER begynner selgeren å bryte avtalen hun hadde med ts. Ts godtok da å heve prisen til 4000kr. Men når hun da skal hente serviset en dag de hadde avtalt, hadde selgeren solgt det til noen andre! Det er ikke annet enn frekt, upålitelig og hun brøt avtalen de hadde inngått. Anonymkode: 6d14a...3e3 Dette er bare ts sine spekulasjoner. Selgeren sier at hun ga det bort til familie Anonymkode: dc6dc...6e1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #200 Del Skrevet 30. mai 2017 Sitat Der sier du noe! Dersom jeg skulle havne i en lignende situasjon med en idiot-kjøper, sier jeg bare at jeg knuste serviset ved et uhell, i stedet for å selge det til idioten Hvorfor er hun en idiot kjøper? Dersom du har lagt ut noe for salg, noen har sett på det, og dere skriftlig har avtalt pris og henting, da er det for sent å ombestemme seg. Om du er usikker på om du vil selge noe, eller ikke vet hvor mye du vil ha er det noe du må undersøke før du har gjort en avtale. TS har loven i hånd, hva andre mener er moralsk riktig spiller ingen rolle. Anonymkode: 60465...c14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå