Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2005 #1 Del Skrevet 1. januar 2005 Vi er to voksne som er mye på julebesøk, og har mange gjester selv også i jula. Skal lage meg en liten "julebok" (notisbok) som jeg skal pakke ned sammen med adventspynten. Der skal det stå: 1. Kjøp bare halvparten av mat og drikke du tror trengs til jul. Så slipper du å kaste mat etter jul! 2. Bruk tid på koselige juleforberedelser som juleverksted og konserter. Tak og vegger vaskes til våren, tidligst! 3. Så flink jeg har vært som har laget julegaver gjennom hele året! 4. ............... Noe du kommer til å endre på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 1. januar 2005 #2 Del Skrevet 1. januar 2005 Nei, det er det faktisk ikke. Jeg er allerede temmelig nøktern når det gjelder mat og drikke til jul, det samme med gaver. Ikke rundvasker jeg heller, gjør bare vanlig ukesrent... Tror jeg fortsetter i samme bane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 1. januar 2005 #3 Del Skrevet 1. januar 2005 Ja, jeg skal ikke være syk neste jul............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 1. januar 2005 #4 Del Skrevet 1. januar 2005 Ja, faktisk: Jeg skal ikke bake så mange kaker (kastet over halvparten 2. juledag) Jeg skal kjøpe så mange gaver som mulig gjennom året, spesielt skal jeg tenke på gavekjøp når jeg er på ferie i sommer - da kan man finne spesielle ting som man ikke finner her. Jeg skal kjøpe masse stilig innpakningspapir, bånd, ol gjennom hele året slik at får laget DE flotte gavene til folk Jeg skal gjemme 1 uke av ferien min så jeg kan kose meg masse hjemme i julen Så gjenstår det og se om jeg klarer å gjennomføre dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. januar 2005 #5 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg kunne godt tenke meg å gå på en julekonsert eller en eller annen juleforestilling neste år. Også skal jeg for en gangs skyld gjøre alvor av å lage en type kake eller konfekt. Det har jeg hatt planer om i hvertfall de to siste årene, kanskje alle gode ting er tre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. januar 2005 #6 Del Skrevet 1. januar 2005 I år feiret vi ikke jul hjemme. Det skal vi neste år. Jeg skal pynte og vaske og bake. (For i motsetning til dere andre, så har jeg ikke gjort det i år). Neste år skal jeg få julestemning!!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 1. januar 2005 #7 Del Skrevet 1. januar 2005 Neste jul så ønsker jeg ikke å være høygravid. Neste jul så skal jeg få tatt en skikkelig rundvask Neste jul skal jeg bake to slag julekaker: sirupsnipper og kransekakestengler. Neste jul skal jeg også (sammen med Lea) få julestemning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. januar 2005 #8 Del Skrevet 1. januar 2005 Nei, her kommer ingenting til å bli endret. Alt er perfekt som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. januar 2005 #9 Del Skrevet 1. januar 2005 Kastet kaker annen juledag :o Jeg blir litt slått av alle som er lei julemat 2. juledag, kaker som skal kastes og juletrær som skal ut som det sto i brann straks etter julaften. Hvis folk konsentrerte seg om juleforberedelser før jul og ikke langet i seg ribbe fra midten av november og dro fram nissegreier før advent, så orket man kanskje feire jul når julen er. Og forandring neste år? Ingen endring på vår feiring, men jeg skal slutte å irritere meg over alle som er sååååå slitne og sååååå lei av julen - ja, nettopp annen juledag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri Skrevet 1. januar 2005 #10 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg skal ikke flytte rett før jul og rydde pappesker ned og julepynt frem i samme bevegelse. Det var hakket over slitsomt. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 1. januar 2005 #11 Del Skrevet 1. januar 2005 Kastet kaker annen juledag :o Jeg blir litt slått av alle som er lei julemat 2. juledag, kaker som skal kastes og juletrær som skal ut som det sto i brann straks etter julaften. Hvis folk konsentrerte seg om juleforberedelser før jul og ikke langet i seg ribbe fra midten av november og dro fram nissegreier før advent, så orket man kanskje feire jul når julen er. Enig. Trodde forøvrig at kaker holdt seg lenger enn som så? Selv skal jeg ikke gjøre noe annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 1. januar 2005 #12 Del Skrevet 1. januar 2005 Tusenfryd skrev: Kastet kaker annen juledag Jeg blir litt slått av alle som er lei julemat 2. juledag, kaker som skal kastes og juletrær som skal ut som det sto i brann straks etter julaften. Hvis folk konsentrerte seg om juleforberedelser før jul og ikke langet i seg ribbe fra midten av november og dro fram nissegreier før advent, så orket man kanskje feire jul når julen er. Jeg er langt ifra lei av julen 2. juledag. Og jeg begynner ikke spise julemat lenge før jul. Jeg har bare en tendens til å bake altfor mye til jul - derfor spiste vi alt vi orket lille-julaften, julaften, 1. og 2. dag - det som var igjen da - det kastet jeg. Det er ikke vits å stappe i seg usunne kaker bare fordi jeg har bakt dem - det er nå min mening. Julen er noe av det koseligste som finnes - jeg elsker julen - men jeg trenger ikke spise julekaker i ukevis for det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. januar 2005 #13 Del Skrevet 1. januar 2005 Det var ikke bare til deg, Leola - det var en generell betraktning ut fra det du skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 1. januar 2005 #14 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg planlegger å ikke planlegge noe de siste fire helgene før jul, så kanskje jeg rekker å bake, vaske huset, lage julepynt, slappe av og komme i julestemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 1. januar 2005 #15 Del Skrevet 1. januar 2005 Har en fin bok som heter julens minnebok eller noe slikt, der kommer det til å stå: -At jeg til neste jul skal lage min egen julepynt, så jeg ikke trenger å låne av moren min. -At jeg skal lage sjokoladecookies til jul og ikke 2. juledag, samt prøve meg på brente mandler igjen (ble skikkelig mislykket i år). -At jeg skal ta ferie fra 23. desember og ut året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2005 #16 Del Skrevet 1. januar 2005 ...samt prøve meg på brente mandler igjen (ble skikkelig mislykket i år). Prøv til sommeren. Liten porsjon som du så kan kastes om du vil etter at du vet hvordan det må gjøres. Dumt å utsette slike ting til siste slutt - slik jeg gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 1. januar 2005 #17 Del Skrevet 1. januar 2005 Prøv til sommeren. Liten porsjon som du så kan kastes om du vil etter at du vet hvordan det må gjøres. Dumt å utsette slike ting til siste slutt - slik jeg gjør Fikk noen råd av svigermor etter at det gikk skeis, så neste jul skal jeg lykkes på første forsøk :-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella.P Skrevet 2. januar 2005 #18 Del Skrevet 2. januar 2005 Ja jeg tror faktisk jeg skal reise til syden neste jul.....da blir vel det meste forskjellig fra iår. Har gjort det ei jul før - hadde en riktig så fin jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 2. januar 2005 #19 Del Skrevet 2. januar 2005 Skal prøve å begynne å kjøpe julegaver litt tidligere så det ikke blir så mye stress i desember! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 3. januar 2005 #20 Del Skrevet 3. januar 2005 Få fri fra jobben - og det har jeg fått løfter om allerede. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå