Gå til innhold

Krakow, saltgruver og konsentrasjonsleir.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg planlegger tur til Krakow i sommer, reiser alene. Og vil gjerne få med meg konsentrasjonsleiren og saltgruvene. Kunne tenke meg guidet tur dit. Og lurer på om noen, har noen å anbefale. Hadde vært fint å bestille hjemmefra, da jeg bare blir der noen få dager.

Anonymkode: 1e394...20e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes hoteller som har dette tilbudet. Du bestiller bare i resepsjonen. Tur til både konsentrasjonsleirene og saltgruven.

AnonymBruker
Skrevet

Saltgruven har en fantastisk suvenirbutikk med badesalt og diverse. Vær forberedt til å kjøpe en del :) 

Anonymkode: ee89a...f66

Skrevet (endret)

Tror ikke det har så mye å si hvilken guiden du får i konsentrasjonsleirene. Gudene er jo ansatte der og vi hadde på oss sånne øretelefoner for å høre dem så merket ikke noe til personligheten til guiden. Jeg tror ikke de hadde godkjent eksterne guider, det siste de ønsker er vel at noen nynazister skal holde egne guidede turer. I tillegg til at pengene fra guidingen bør gå til å holde konsentrasjonsleirene oppe for publikum.

Endret av Hermine Grang
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Auschwitz og saltgvurene i Krakow for et par år siden. Jeg reiste bare ut dit, og så var det guidede turer der. Du trenger ikke kjøpe noe på forhånd. Jeg tok enkelt og greit bussen dit, og kjøpte en billett, og diltet i flokk.

Anonymkode: 58857...e76

Skrevet

Kan anbefale Krakow Shuttle. De har dagsturer til Auschwitz og Saltgruvene med minibusser som henter deg på hotellet. Brukte de for 3 år siden og var kjempefornøyd:-)

AnonymBruker
Skrevet

Begge plassene har egne guider. Vi bestilte turene på hotellet, enkelt og greit. 

Noen selskap tilbyr begge turene på en dag, men det ville jeg unngått. Det blir en lang dag med mye gåing om du bare velger en av stedene, samtidig som det er inntrykk som skal bearbeides.

Anonymkode: 995b1...95a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...