Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tempet i går tidlig til 35,6 og i dag til 36,3. Kan noen fortelle meg hvordan dette med temping funker? Aldri gjort det tidligere🙈

Anonymkode: 72bfd...c3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at temperaturen varierer i løpet av døgnet. Dessuten varierer nøyaktigheten av termometrene. Hvordan temperaturen måles kan også bety mye.

Det kan være lurt å måle to-tre ganger en normal dag når man føler seg frisk, så man vet hva normal temperaturen er.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, stan skrev:

Det er vanlig at temperaturen varierer i løpet av døgnet. Dessuten varierer nøyaktigheten av termometrene. Hvordan temperaturen måles kan også bety mye.

Det kan være lurt å måle to-tre ganger en normal dag når man føler seg frisk, så man vet hva normal temperaturen er.

Er det ikke slik at man skal måle til samme tid hver morgen (morgen fordi da har man hviletemperatur)..?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke slik at man skal måle til samme tid hver morgen (morgen fordi da har man hviletemperatur)..?

Jo, du må måle til samme tid hver morgen før du står opp av sengen for å få mest nøyaktig temperatur. Vil anbefale deg å laste ned FertilityFriend-appen om du temper. Der får du opp en graf når du legger inn temperaturene, og grafen viser når eggløsningen var etter at du har hatt eggløsning :) 

Anonymkode: f7d47...044

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gir målinger som er sammenlignbare, f.eks. for tidfeste eggløsning.

Men det er ikke bestandig man blir syk om morgenen. Derfor har vi målt ungene og oss selv noen ganger i løpet av dagen, og har målingene på en lapp sammen med termometeret. Da kan vi kjapt sammenligne med "normalen"

Det er mange faktorer som påvirker temperaturen i kroppen i løpet av dagen.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei :) Jeg er veldig usikker på om jeg har eggløsning pga. temperaturene mine, så håper at noen kanskje kjenner seg igjen i mine mønstre eller kan komme med en mening :) 

• Fikk tilbake regelmessig syklus med en gang etter at jeg sluttet på Mercilon for omtrent 6 mnd sider.
  • Den første El hadde jeg skikkelig EL-slim, men siden den gang har det vært sparsomt med utflod under EL.
  • Jeg har alltid fått TR 14 dager etter at EL-tester var positive og etter at Natural Cycles mener EL var.

Sist syklus: 

CD 12: 36,17ºC (negativ EL-test)
CD 13: 36,02ºC (negativ EL-test)
CD 14: 36,20ºC (negativ EL-test)
CD 15: 36,39ºC (positiv EL-test kl. 14)
CD 16: 36,57ºC (positiv EL-test kl. 9) (Natural Cycles mener EL var denne dagen)
CD 17: 36,57ºC (negativ EL-test)
CD 18: 36,26ºC (sov veldig lite denne natten pga. reise)
CD 19: 36,44ºC
TR kom på dag nr. 14 etter Natural Cycles mente EL var.

Denne syklusen:

CD 12: 36,35ºC (negativ EL-test)
CD 13: 36,47ºC (negativ EL-test)
CD 14: 36,40ºC (negativ EL-test)
CD 15: 36,47ºC (positiv EL-test kl. 11 og kl. 23)
CD 16: 36,60ºC (positiv EL-test kl. 7, negativ kl. 12)
CD 17: 36,43ºC (Natural Cycles mener EL er i dag)
CD 18: imorgen

Jeg vet at stigning i temperaturen ikke skal komme før i morgen dersom EL er i dag, men basert på sist måneds temperaturer og mangel på EL-slim/generelt sparsom utflod, er jeg usikker på om jeg har EL til tross for positive EL-tester og algoritmen i appen.

Skrevet

Endelig føler jeg at grafene viser en sikker eggløsning :hjerter: Leste i appen at den prikkete linjen kan være fordi jeg ikke har registrert andre elementer enn temp og EL-test for å bekrefte EL, men det er fordi jeg nettopp startet med appen - husker ikke type utflod og "symptom" i forkant av EL...

Noen tanker? :)

598bf48caeae2_ScreenShot2017-08-10at07_48_43.png.2deb81b4c64974ab4128f661ba4ca1df.png

Skrevet

Når dere temper i munnen, hvordan vet dere at termometeret ligger nøyaktig likt hver dag dere temper?🤔

Skrevet
På 8/11/2017 den 7.51, AnonymBruker skrev:

Når dere temper i munnen, hvordan vet dere at termometeret ligger nøyaktig likt hver dag dere temper?🤔

Hei! Jeg vet ikke om den ligger 100% likt hver dag, men jeg prøver så godt jeg kan å legge den likt slik at den ligger rett under tunga. I tillegg kalibrerer jeg termometeret innimellom :)

Skrevet

Hei! Jeg vet at jeg bare må ha is i magen og at det uansett kun er en hcg-test som kan bekrefte en graviditet. Men er det noen der ute som har lyst å tolke litt? Evt. har hatt lignende temperaturer og har blitt gravid?

Jeg er veldig spent, og har ikke hatt en lignende tempdipp tidligere sykluser - og ja, jeg vet at en tempdipp kan skje uavhengig av graviditet eller ei :) 

599295e2da423_ScreenShot2017-08-15at08_29_04.png.4bfa97ed98ac3317f38dd26911daacef.png

599295e3480a2_ScreenShot2017-08-15at08_30_23.png.c2689410b94312c9614a14ec79f1b401.png

Skrevet
13 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hei! Jeg vet at jeg bare må ha is i magen og at det uansett kun er en hcg-test som kan bekrefte en graviditet. Men er det noen der ute som har lyst å tolke litt? Evt. har hatt lignende temperaturer og har blitt gravid?

Jeg er veldig spent, og har ikke hatt en lignende tempdipp tidligere sykluser - og ja, jeg vet at en tempdipp kan skje uavhengig av graviditet eller ei :) 

599295e2da423_ScreenShot2017-08-15at08_29_04.png.4bfa97ed98ac3317f38dd26911daacef.png

599295e3480a2_ScreenShot2017-08-15at08_30_23.png.c2689410b94312c9614a14ec79f1b401.png

Jeg kan dessverre ikke tolke for deg, men hvis du hadde vært snill og opprettet en ny tråd som omhandler deg og din temping, ville det vært fint😃

Skrevet
13 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hei! Jeg vet ikke om den ligger 100% likt hver dag, men jeg prøver så godt jeg kan å legge den likt slik at den ligger rett under tunga. I tillegg kalibrerer jeg termometeret innimellom :)

Med lukket munn?🙈 Og hvordan gjør man det når man har små barn som er våken om natten osv? Jeg sover ikke like mange "bra" timer hver natt, noe som sikkert påvirker temperaturen? Unnskyld for dumme spørsmål, er bare helt blank på akkurat dette området😅

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med lukket munn?🙈 Og hvordan gjør man det når man har små barn som er våken om natten osv? Jeg sover ikke like mange "bra" timer hver natt, noe som sikkert påvirker temperaturen? Unnskyld for dumme spørsmål, er bare helt blank på akkurat dette området😅

Ja, jeg stikker den under tunga, lukker munnen, og holder måleren med hånden slik den er så godt som samme sted hver morgen. Det er vell anbefalt å måle temp etter minst 3 timer med sammenhengende søvn, og jeg har lest at om en sover dårligere /mindre kan det påvirke tempen. Ingen spm er dumme, vi har alle vært der en gang :)

Skrevet

Spør på babyverden-forumet, egen tråd der for tempere.

Anonymkode: 3764c...905

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...