AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 For en uke siden søkte jeg på en jobb, og et par dager senere fikk jeg tilbake karakter på masteroppgaven min og det gikk veldig bra. Temaet for oppgaven er i grunn ikke relevant for denne jobben på noen måte, men jeg føler likevel det viser noe om hva jeg kan få til - i større grad enn de øvrige karakterene mine som er fra skoleeksamener. Tenkte jeg kunne ringe eller sende mail og høre om arbeidsstedet ønsker å få ettersendt nyeste karakterutskrift, men bør jeg ringe eller sende mail? Ringte sjefen før jeg søkte på jobben, så har allerede snakket med han i tlf. Og på tlf så kan det kanskje være lettere å komme med oppfølgingsspørsmål som "hvor langt er dere i ansettelsesprosessen"? Hehe. Men samtidig, jeg tror han er relativt travel, så kanskje han hadde satt pris på å få på mail. Men skriver jeg da først en mail og spør om han vil ha det, eller sender jeg utskriften i første mail og skriver "her har du det i tilfelle det er ønskelig"? Jeg synes sånn her er så vanskelig, men jeg vil jo gjerne ha en jobb! Anonymkode: 283be...8b6
_popcorn_ Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Har du vært på intervju eller fått innkalling til intervju? Har dem bedt om attester? Det er ikke alle som ønsker attester før intervjuer. Om dem bedt om attester sammen med søknad, så kan du godt sende en mail å si at du nå har fått de siste karakterene dine og legger ved oppdatert karakterutskrift.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, _popcorn_ skrev: Har du vært på intervju eller fått innkalling til intervju? Har dem bedt om attester? Det er ikke alle som ønsker attester før intervjuer. Om dem bedt om attester sammen med søknad, så kan du godt sende en mail å si at du nå har fått de siste karakterene dine og legger ved oppdatert karakterutskrift. Har ikke blitt innkalt til intervju, nei. Men de ba om å bli tilsendt karakterer og relevante attester i søknaden. Anonymkode: 283be...8b6
Skravla Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Sendte du elektronisk søknad? I så fall kan du jo legge inn nytt vedlegg der.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 3 minutter siden, Skravla skrev: Sendte du elektronisk søknad? I så fall kan du jo legge inn nytt vedlegg der. Ja, det gjorde jeg, men søknadsfristen har altså gått ut og linken til søknadssiden ligger ikke ute lengre. Det var ikke en av de typiske som webcruiter e.l., men en som var spesielt for dette firmaet. Og jeg finner heller ikke noen link til denne siden på hjemmesiden til firmaet. Anonymkode: 283be...8b6
_popcorn_ Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke blitt innkalt til intervju, nei. Men de ba om å bli tilsendt karakterer og relevante attester i søknaden. Anonymkode: 283be...8b6 Da ville jeg isåfall sendt en mail med oppdatert karakterutskrift
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 13 minutter siden, _popcorn_ skrev: Da ville jeg isåfall sendt en mail med oppdatert karakterutskrift Okei, takk for tips da prøver jeg på det. Anonymkode: 283be...8b6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 Jeg ville ringt. En god anledning til å ringe, få til en liten samtale og bli husket. Du må alltid ha en god unnskyldning for å ringe, og det er ofte vanskelig, men dette er definitivt en god unnskyldning! Bruk den for alt den er verdt og spør hvor langt de er kommet i prosessen som du sier. Anonymkode: cb2fd...79c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ringt. En god anledning til å ringe, få til en liten samtale og bli husket. Du må alltid ha en god unnskyldning for å ringe, og det er ofte vanskelig, men dette er definitivt en god unnskyldning! Bruk den for alt den er verdt og spør hvor langt de er kommet i prosessen som du sier. Anonymkode: cb2fd...79c Det er mange arbeidsgivere som får et dårlig inntrykk av de som ringer uten god grunn. Dette er typisk noe som bør tas over e-post. Det er jo ikke slik at hun kan sende karakterutskriften over telefon. Anonymkode: 6140c...4b8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 Jeg ville ikke gjort det i det hele tatt, du sier innholdet i oppgaven ikke er relevant. Regner med at arbeidsgiver allerede vet at du straks er ferdig med en mastergrad, de vet hva slags arbeid som ligger i det, de trenger ikke karakteren uoppfordret på epost. Vent med å ta det opp til eventuelt intervju er mitt råd. Anonymkode: b9837...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå