Gjest Lompa Skrevet 1. januar 2005 #1 Del Skrevet 1. januar 2005 Ja, så er jeg snart en av dere jeg også da...Tok siste ordinære pille på torsdag. Vi kommer til å bruke kondom evt pessar en stund,er ikke sikre på hvor lenge.Har hørt at det kan lønne seg med et 3-4 måneder til syklusen skal være i "gjenge" igjen. Har brukt pilla nå i flere år. Hvor lenge bør vi vente før vi begynner prøvingen, og hva er best å bruke i mellomtida? Kondom eller pessar?Og når bør jeg begynne med folat/folsyre?Hva er forresten det? spent og nysgjerrig klem fra meg, med lykkønskninger til dere som allerede er godt i gang,både med prøving og graviditeter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 1. januar 2005 #2 Del Skrevet 1. januar 2005 Folat/folsyre fås kjøpt på apoteket. Om jeg ukke husker feil så er det et "b-vitamin" som skal være med på å forhindre ryggmargsbrokk hos barnet. Disse tablettene anbefales å tas en måned før man starter prøvingen, og 12 uker ut i svangerskapet (minst) Når dere kan starte prøvingen bestemmer dere jo selv. Gjør ikke noe om en starter med en gang etter pilleslutt heller. Noen opplever at syklusene er helt "i gjenge" med en gang etter pilleslutt, mens andre (som meg) ikke får normalitet i systemet før det har gått over et år... Kondom vs pessar velger dere jo selv etter hva dere syns passer dere best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 1. januar 2005 #3 Del Skrevet 1. januar 2005 Ja, så er jeg snart en av dere jeg også da...Tok siste ordinære pille på torsdag. Vi kommer til å bruke kondom evt pessar en stund,er ikke sikre på hvor lenge.Har hørt at det kan lønne seg med et 3-4 måneder til syklusen skal være i "gjenge" igjen. Har brukt pilla nå i flere år. Hvor lenge bør vi vente før vi begynner prøvingen, og hva er best å bruke i mellomtida? Kondom eller pessar?Og når bør jeg begynne med folat/folsyre?Hva er forresten det? spent og nysgjerrig klem fra meg, med lykkønskninger til dere som allerede er godt i gang,både med prøving og graviditeter. Det er ikke nødvendig å vente med å prøve etter p-pilleslutt. For noen tar det tid å komme i gjenge med syklusen, mens for andre er det "back in business" så snart man har tatt siste pille. Faktisk så har jeg hørt at man kan være ekstra fruktbar rett etter p-pilleslutt. Vet ikke om dette stemmer, men jeg kjenner flere som har blitt gravid på første pillefrie syklus. Inkludert meg selv! Folat kan du begynne å ta med det samme det er sjanse for at du kan bli gravid, har du tatt det før befruktningen er du best mulig sikret mot ryggmargsbrokk. Du kan kjøpe folattabletter på apoteket, eller et multivitamin- og mineraltilskudd for gravide og prøvere som inneholder den mengden folat som er anbefalt av norske ernæringseksperter. Lykke til som prøver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 2. januar 2005 #4 Del Skrevet 2. januar 2005 Takk for gode svar! Gleder oss til å begynne for alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå